Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
3%
3
7
8%
4
23
25%
5
60
65%
Användarens profilbild
Av April
#4981
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:47, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Anso
#21615
Easycare nr 11
Bild

Nu har jag då haft Easycare ett tag och tänkte tycka till.

Fantastiska färger i verkligheten och den är välgjord i sömmar och väv. Tunn och smidig att knyta med, mindre tyg att hantera än t.ex en Storchenwiege i samma längd. Det gör också att den är lite svalare än Storkisen och Didymos att ha på sig. Mycket bra diagonalstretch vilket gör att den är lätt att knyta med och känns bra när den sitter på.

Den känns väldigt modern och jag känner mig jättesnygg när jag bär Hanna i den. Ingen hippevarning på långa vägar och jag hör ofta kommentarer om att andra gillar färgen.


Jag har en 4,7 meter lång sjal och med den kan jag knyta allt. När jag gör xomslut med bebben på magen så går det alldeles precis att knyta fram på magen med en dubbelknut om jag sätter bebben högt upp. Men då får jag sänka henne lite om hon ska sova och då måste jag göra knuten på ryggen istället.

Om jag sätter Hanna lite längre ner ifrån början fram på min mage så kan jag bara knyta en enkelknut på magen men det blir för tjockt med tyget för att knyta en dubbelknut. Med en sjal med snedskurna ändar (t.ex Didymos eller Storchenwiege) så kan man ju knyta längst ut på yttersta spetsen. Deras snedskurna ändar gör ju att den totala sjallängden ökar med ca 30-40 cm (dvs en 4,6 meter är totalt ca 5 meter osv.)

Summan av kardemumman så får man nästan ha en storlek längre av Easycare än med en sjal med snedskurna ändar om man vill kunna knyta den på magen vid xomslut och xomslut2.

Bra instruktionshäfte om hur man knyter.

Sjalen får en 4:a av mig.
Den hade fått en 5:a om den hade varit lite billigare. Lite svårt att motivera det höga priset kanske med tanke på att den inte är gjord av ekologisk bomull men ändå kostar så pass mycket. En riktig lyxsjal att önska sig.
Senast redigerad av Anso den tor jun 30, 2005 10:40, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Ester
#21619
och nr 10 - Lava

Bild
Av Gäst
#21788
Hejsan!

Om ni jämför Ellaroo wrap med easycare, är den mycket tunnare?
Vad är skillnaden förutom priset ; )

/Nathalie
Användarens profilbild
Av Tabby
#21792
Ella roo är inte diagonalvävd vilket gör den "stum" och inte lika följsam. Diagonalvävda avlastar oxå bättre.
Användarens profilbild
Av Helena
#21825
Anonymous skrev:Hejsan!

Om ni jämför Ellaroo wrap med easycare, är den mycket tunnare?
Vad är skillnaden förutom priset ; )

/Nathalie
Jag gissar att Ella Roon är rätt mycket tunnare, den är jätte tunn. Jag har en Ella Roo, men inte en Easycare. Jag skulle också tro att en Easycare håller längre än en Ella Roo.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
#51216
Alldeles alldeles underbar.
Helt klart en 5:a
Nu har jag ju 2 stycken :oops: och de är mjuka, följsamma och vackra.
Helt klart tunnare än min stork men inte jäättetunna så en varm dag som denna blir man ju lite varm, men jag vill inte veta hr det hade varit med storken.

Rekommenderar den varmt :D
Användarens profilbild
Av Mia
#51519
Helena skrev:
Anonymous skrev:Hejsan!

Om ni jämför Ellaroo wrap med easycare, är den mycket tunnare?
Vad är skillnaden förutom priset ; )

/Nathalie
Jag gissar att Ella Roon är rätt mycket tunnare, den är jätte tunn. Jag har en Ella Roo, men inte en Easycare. Jag skulle också tro att en Easycare håller längre än en Ella Roo.
Jag har haft båda. Ella roo är pga vävsättet stummare, hårdare i tyget och svårare att knyta pga att den inte är lika mjuk och följsam som easyn. Nu har jag inte "mätt" tjockleken men jag tycker absolu att easyn är lika tunn, känns tom tunnare pga att den är så mjuk. Men som sagt det är inte fakta, bara min åsikt. Och det är ju toppkvalitet!


Jag har en eld 4.2m, älskar den!! Och pga att den töjs och inte krympt så mycket vid tvätt är den 4.5-4.6m. Easycare anger Minimimått på sina sjalar vilket betyder att en 4.2 kan vara 4.2 och en annan 4.6... vilket kan vara lite störande.
Jag har en Hav också, 5.2 också den längre än vad som ages, ca 5.65 just nu. Men den är så vacker och klar i färgerna! Och det tycker jag alla easy är!
Priset är lite högt men jag tycker de är värda pengarna, Absolut!
Står i valet och kvalet om jag ska dra ner betyget fr 5 t 4 pga det med längden... men jag antar att det också är ett pris man får betala för denna underbara sjal... och jag hade gjort det igen!
Betyget blir 5
Av Carina
#55083
Helt underbar sjal som jag är kanonnöjd med, väl värda varenda krona trots att de är lite dyrare.

Väldigt tunn men avlastar ändå jättebra. Väldigt mjuk och följsam redan från början (även innan man tvättat den tycker jag), känns inte alls sträv. Väldigt jämnt vävd.

Jag gillar de raka ändarna, då blir inte en del av sjalkanten hängande när man knyter (som det blir med snedskurna ändar när man knyter långt ut). Knuten blir ändå liten och smidig.

Jag upplever att tyget lägger sig bekvämt direkt på rygg och axlar, det knölar sig inte som tuskaftsvävda och trikåer kan göra.
Det finns ingen mittmarkering men det är ju enkelt att bara sy ett stygn om man vill ha det.

Sedan är det väldigt klara och vackra färger. Och det följer med en smidig liten påse till sjalen, påsen har en dragsko och passar perfekt att hänga över axeln eller sätta på sig som en ryggsäck.

Bild
Färg: Lava

Den enda nackdel jag kan komma på är att den är lite dyrare. Men jag tycker det är värt pengarna så sjalen får en 5:a av mig.
Senast redigerad av Carina den ons aug 31, 2005 17:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av melles mamma
#56331
ABSOOLUT EN 5:A :D JAG TYCKER DOCK INTE ATT DEN ÄR SÅ TUN, MIN STORK VAR TUNNARE. MEN DAN AVLASTAR ÄNNU BÄTTRE ÄN STORKEN.
Bild
Användarens profilbild
Av melles mamma
#56335
mnen hur skriver jag :shock: jaja,ni förstår nog vad jag meanar ändå :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
#56346
melles mamma skrev:mnen hur skriver jag :shock: jaja,ni förstår nog vad jag meanar ändå :wink:
:lol: :lol:
Det är nog den inneboende sjal :twisted: i dig som stavar. :D
Användarens profilbild
Av Hella
#56392
Japp, den är verkligen en fulltfäff. Tveklöst ger jag den en 5:a i betyg det höga priset till trots. Såå himla mycket dyrare än t.ex didymos är den inte, och hittar man bara en färg man gillar, vilket jag tyckte var svårast då det inte finns så många färger och varianter, (i alla fall inte om man vill beställa från sverige) så är den värd varenda krona den kostar extra.
Den är helt fantastisk, mjuk och följsam och lätt att hantera. Tunnare än hoppediz, storchenwiege och didymos, men avlastar ändå lika bra om inte bättre.

easycare i färgen lava

Bild
Användarens profilbild
Av Helena
#60706
Jag har en sol 4,2 och jag tycker att den är jätte härlig, det är en vacker orange färg. Easycare är smidig och tunn, men känns ändå stadig. Den skär inte in någonstans, fållningen är som tidigare skrivits väldigt väl gjord.

Sjalen tar mindre plats i väskan än en Stork, Hoppediz eller Didymos. Det är rätt smart med den där påsen som följer med, för då skyddas ju sjalen ifall man har den med sig.

Jag tycker att det är så snygga färger på Easycare sjalen, jag skulle lätt kunna köpa en hel hög, ifall jag haft råd.

Jag tror att speciellt ifall man har en liten bebis är Easycare ett bra val, då blir det inte så mycket tjockt tyg som korvar sig överallt, eftersom sjalen är så tunn och smidig.
Användarens profilbild
Av Bina
#60727
:D Älskar min EasyCare! ... sjalen bara glider på plats och ser sådär snygg och oemotståndlig ut :lol: önskar jag hade mer tid att bära :cry:

Bild
Eld...
Bild
Lava...

+
Lätt att knyta
Bylsar inte till sig
Snygga färger!

-
dyr

Ger en FEMMA
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?