Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
3%
3
7
8%
4
23
25%
5
60
65%
Användarens profilbild
Av marlene
#209393
underbar sjal med vackra färger... men omotiverat dyr, jag tycker inte att den är så bra att det är motiverat med en prisskillnad på 300-400kr mellans stork och easy.

Jag gillar inte heller att det är raka ändar, jag gillar snedskurna. Men som sagt en jätte bra sjal om än något dyr. En stark 4 får den av mig.
Användarens profilbild
Av Malla
#241584
Jag ger easyn en fyra.

Till en liten bebis är den förträfflig; mjuk, härlig och riktigt gosig. Men till en lite större bebis tycker jag att den stretchar lite väääl mycket. När F. var c:a 7 månader bytte jag till en stadigare sjal.

Apropå ett inlägg tidigare kan jag tillägga att min eld inte tappade det minsta i färg, till skillnad från min didy, men det kan kanske vara olika beroende på vilken färg man har.

+ Mjuk och skön
+ Snygg

- Priset
- Lite väl stretchig för min smak
Användarens profilbild
Av Ingetora
#267403
Nu har jag haft min easycare i snart ett år och jag ger den en 5:a. Vilken annan sjal jag än provar så önskar jag bara att det var min Eld jag bar i. Personligen gillar jag att ändarna inte är snedskurna, jag vill knyta innan det smalnar av och då spelar det ingen roll.

Den är så otroligt mjuk och så har jag vant mig vid det där svajet. Har ännu inte stött på en sjal av annat märke som har samma sköna svaj och ändå avlastar. Jag gillar att man kan komma undan även med en slarvig knytning utan att något skär in.

Om man ska gnälla på nåt är det att jag upplever färgerna som lite "präktiga". Nästan bara grundfärger, och helst tre olika på samma sjal. Elden är den som är mest "jag", men både Didy och Hoppiz har färger som faller mig bättre i smaken. Det kan jag leva med. :wink:
Av loluna
#319909
nu har jag ju såkt min easycare, men ändå...
jag har använt den max en timme sammanlgt (solen) och ett par timmar (lavan). Solen var ny, så det var kanske därför det var lite skillnad. Lavan tyckte jag bra om, typ en 4:a, men solen,som är HELT UNDERBAR I FÄRGEN får bara en 3:a av mig, den var för tunn och silkig för min smak. Jag fick snabbt ont i axlarna efter att ha burit min 12kr-klimp i den, det får jag nte när jag bär i didysar...

och som sagt, DYR (och inte riktigt prisvärd ny).

Hoppas att de nya ägarna är mer nöjda än vad jag var, för jag vet att många är väldigt förtjusta i Easys :)
Användarens profilbild
Av Isanna
#354273
Jag ger Easycare en 4:a. Den är aningens för dyr och har lite för trista färger för att få full pott av mig. Men det är en underbar sjal när man väl har en, den är otroligt mjuk, redan från början faktiskt. Den sitter otroligt skönt på, mjukt överallt, ingenting som skär in. Den är otroligt gosig att bära i och så mjuk! En underbar sjal men jag tycker att den är lite väl dyr bara.
Användarens profilbild
Av Dafe
#354364
Bra sjal. Mjuk, tunn och mysig. Lätt att knyta. Lite för mycket giv, den känns inte riktigt lika stadig som min Didymos. Väldigt dyr och halvtrista färger. En fyra. :tumsup: :tumsup:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#354371
tänkte ge easy en klar 5:a men så var det ju det här med priset :roll:
den är lite för dyr! men annars så är den fantastisk! :D

snygg och skönt vävd, härlig lyster, lätt att knyta

verkar vara lite skillnad på randiga och enfärgade sjalar
och jag tycker de enfärgade känns lite kraftigare, men
det är inget som drar ner omdömmet som blir en 4:a +++

har haft en taiga 5,2 och en turkos 4,6, men har det senaste
året burit i en röd 5,2 som är det mjukaste skönaste vi har :heart:
Senast redigerad av norkmedoo den fre aug 14, 2009 20:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Puma
#354702
Nja, jag gav den bara en 3:a. Jag tycker den är bra, fin och avlastar bra. Men jag saknar gosigheten och de sneda ändarna från Hoppedizen. Och den är absolut alldeles för dyr. Dessutom så gör de raka ändarna att den känns kortare än en annan sjal i liknande längd.

Funderar på att sälja min Easycare Eld.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#355278
Av mig får Easyn en 4, jag älskar verkligen mitt Hav, och sneglar lite på taigan som jag för övrigt har som ringsjal... Men priset, jag tycker inte att den är riktigt så mycket bättre än de övriga sjalarna som priset pekar på... Men den är sval och avlastar bra och lätt att knyta tycker jag, fast allra bäst gör den sig som ringsjal... Min Taigaringsjal utklassar faktiskt Ringon...
Användarens profilbild
Av caelajemma
#501986
Det här är en bra sjal - det är ingen tvekan om det - men den faller mig ändå inte helt i smaken. Jag hyrde en alldeles ny purpursky i två månader, och framemot när jag skulle skicka tillbaka den så märktes det att den definitivt hade potential att bli en riktigt bra sjal. Dock gillar jag inte så breda sjalar, ej heller raka ändar.

Sjalen är välvävd, relativt tunn och mjuk, fast på ett lite småläskigt halkigt sätt. Den tillhör de bredare sjalarna och det märks - känns som en himla massa extratyg (jmfr didymos o girasol) - så på så vis känns den inte så tunn när man väl har den på sig. Sen har den ju som sagt raka ändar, och det är jag personligen inget vidare förtjust i.

Jag kan förstå att priset är högt, för det är en sjal med hög kvalitet. Det är inte konstigt att den har fått så många anhängare - jag föredrar dock den lite smalare didymosen... Betyget blir en 4:a!
Användarens profilbild
Av sanna73
#502154
En stark 4:a från mig.

Jag älskar min lagun :heart: (köpt begagnad och var därför redan ingosad och klar vid ankomsten :D), men de raka ändarna drar ändå ner betyget en aning tillsammans med priset och att den saknar mittmarkering. Tycker annas den är mjuk och smidig, lätt att knyta och få till bra. Med tyngre barn tycker jag dock man får spänna knytningen en aning ibland.
Av Nelly06
#516504
Har en EllaRoo och vill testa lite nya sjalar. Så det var tur jag hittade er sida för nu ska jag slå till på en Eld. :lol:
Av Aelia
#517594
Nelly06 skrev:Har en EllaRoo och vill testa lite nya sjalar. Så det var tur jag hittade er sida för nu ska jag slå till på en Eld. :lol:
Åhhh lycka till, men bara så du vet det är dyrt att av här på sidan :roll:
Av Tooka
#1016913
Till och med bättre än Didy! Minus för raka ändar dock, och saftigt pris...

Lava :loving:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?