Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
6
22%
4
12
44%
5
9
33%
Användarens profilbild
Av April
#4979
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:49, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Helena
#5015
BETYG 3
Ella Roon är en mycket sval sommarsjal. Den finns i många fina färger.
Men jag tycker inte att ett lite spralligare barn sitter så stadigt i den. Om barnet rör sig mycket, skär sjalens kanter (som inte är fållade) in i axlarna.
Eftersom den är tunnare går det lite snabbare att knyta den än t ex en Storchenwiege. Knuten blir också ganska liten och lätthanterlig. Den tar rätt liten plats när man viker ihop den och tar med sig den.
Senast redigerad av Helena den ons jan 19, 2005 08:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av johanna
#5048
Jag tycker absolut att en Ellaroo är värd att köpa, kanske framför allt som sommarsjal. Nackdelen med den är att det är svårare att få till knytningen så att den avlastar lika bra som t.ex. en Storkis.
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
#15878
Ella roo sjalen är en härlig sjal o jag tycker att den är lätt att knyta. Knuten blir liten o smidig. Det är skönt att den är av det tunnare slaget också eftersom både jag o min son är väldigt varma av oss! Den finns i många fina färger så även om jag har en, så är jag sugen på att köpa två till! :twisted:
Användarens profilbild
Av johanna
#20326
Bild

Ellaroo LaRae!
Av Marika
#26587
Jag tycker att EllaRoon är en mycket smidig och mångsidig sjal. Jag gillar tunna bärsjalar, avskyr tjocka som blir som ett täcke.
Fördelen med en tunnare är att den är svalare på sommaren och blir inte så tjock under jackan på vintern.
Den tar inte heller så mycket plats i väskan.
Gillar också att den är så tunn att man kan dubbelvika den och knyta den som en kortsjal, alltså den blir väldigt månsidig.

Men det är klart att den inte avlastar lika bra som de dyrare lyxvarianterna därför får den en 4 utav mig.

*Jag producerar Looma Ringo samt hjälper Småfolket med försäljning av deras produkter*
Senast redigerad av Marika den tor jul 28, 2005 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Av Carina
#34670
Jag hade bara burit i elastisk långsjal innan jag fick prova Ella Roo (kan alltså inte jämföra med diagonalvävda sjalar). Jag tycker framförallt att den är sval och sååå vacker!
Knuten blir liten och jag tycker inte den skär in nånstans trots att den är tunn och ofållad.
Den är svårare att knyta än en trikå, men så är det ju överlag med de vävda. Sjalen är inte alls töjbar så det gäller att få till den lagom hårt från början för sedan sitter den där den sitter så att säga.
Efter att ha burit enbart i töjbar trikå kändes den lite väl stram och stum, fick lite ont i ryggen eftersom jag omedvetet kutade med ryggen för att inte min dotter skulle sitta så hårt i sjalen. Det blev dock bättre med lite träning.
Extremt svårt att få till vagga med Ella Roo, jag tror helt enkelt vagga blir bäst i en trikå.

Här är färgen Ysabel.

Bild
Användarens profilbild
Av Eir
#34740
Vacker och skön sommarsjal/inomhussjal som är tunn och bekväm. Tyget nästan skimrar! En av mina stora favoriter.

Min röst i räkningen ovav blev för låg. En 4:a tycker jag det är, inte 3:a.
Senast redigerad av Eir den sön sep 04, 2005 08:44, redigerad totalt 3 gång.
Av LL
#45035
rätt bra. Kan dock inte förstå varför jag köpte en femmeters... Men det har ju inget med sjalens funktion eller kvalitet att göra.

Jag upplever att sjalen har fin kvalitet. Min sjal är alldeles jämn och fin i väven, om än lite sträv kanske. Det kan ju bero på att jag inte använt den så jättemycket och bara tvättat en gång.

Färgen Jan (enfärgad röd) är väldigt vacker.

Ganska lätta att knyta med för mig som är van. En nybörjare skulle nog få kämpa lite för att lära sig. Men inte så att det skulle vara omöjligt, alls inte. Avlastar bra när man fått till den. Föredrar dock en diagonalvävd.
Användarens profilbild
Av Mia
#51540
Den här och bärabarn var mina första sjalar. Det var innan jag blev "riktig sjalare" :wink: Och jag lyckades aldrig komma överens med den.. Upplevde den som hård och svår och otymplig att knyta. Kanske hade jag inte sagt samma sak om jag provade en idag.
Ialla fall, ingen sjal jag skulle rekomendera som första sjal, därför får den bara en 3a tills jag provar en igen och ev ändrar mig :wink:
Användarens profilbild
Av Ina
#65130
jag är ju ny på detta men nu när jag har nått att måtta mot så tycker jag hoppizen är lättare att få till på ryggen efter som tyget är mycke bredare nu är ju min dotter 10mån och lite sprallig men Ellaroo var vår första sjal och jag tycker den har varit super skön nu på sen sommaren och att bära både fram på höften och ryggen enda minuset är då att när man har henne på ryggen så vill tyget åka ner smokingbältet fast bakvänt om ni förstår mig ;-)

betyg 4 klart värt pengarna.
Av Sicali
#102848
Förlåt att jag som inte har någon än frågar just här men kanske får man bäst svar här... Det är så att jag hittat en begagna ysabell som jag hemskt gärna vill köpa men den är på 4.6 m... Är det för kort tror ni?
Användarens profilbild
Av miapia
#103994
En fyra får den av mig. Vackert hantverk och min första långsjal som var gudomlig efter babybjörn! :evil:

Stum i tyget, då den ej är diagonalvävd.
Av Petra
#103998
5:a av mig. Knyter man bra så är den toppen. Tycker om att den är tunn och sval. Knuten blir liten och sjalen kan knölas ner och bli liten.
Användarens profilbild
Av anilov
#304346
Jag gillar min. Fast den är inte så där himla sval, om man bor där det är fyrtio grader varmt.....vilket vi gjorde när jag använde den mest. Det var ett riktigt lyft med Ella roon jämfört med Bärabarnsjalen.Stort plus för att de finns enfärgade, jag ser inte ut som en smällkaramell i vanliga fall, och hade ingen lust att göra det bara för att jag blivit mamma. Så svart blev det för att matcha garderoben. Tyvärr har den blivit en aning urtvättad nu.

Lätt att få till knytningarna tycker jag, fast jag har bara bärabarnsjalen att jämföra med. Bra avlastning, jag kan fortfarande bära ganska så många timmar med femtonkilosklumpen utan att få ont (fick ryggskott av bärstol när jag envisades med att bära på det sättet, det gör jag aldrig om).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?