Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
9
6%
3
18
12%
4
52
34%
5
72
48%
Användarens profilbild
Av April
#4974
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:49, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av nilla
#5016
Min favorit!
Den är inte för tjock men ändå stadig. Den håller formen. Mitten är utmärkt, samt (i allafall på mina två) är kanterna i olika färg så det är lätt att veta var man drar om man till exempel knyter på ryggen.
Kommer inte på något negativt...
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#5071
Toppenbra sjal!

Lätt att hantera eftersom den är lite Tunnare ärn storchenwiege men ändå vävd på det braiga sättet så att den blir lite stretchig på snedden.

Lätt att lyckas med knytningarna tack var ovanstående egenskaper. Dessutom medföljer en otroligt genomarbetad och grundlig folder med knytinstruktioner och andra fakta om sjal och bärande. Tyvärr är den på tyska. Men instruktionerna förstår man ändå.

Eftersom sjalen blir väldigt mycket ett plagg så är det ett plus att den har så snygga färger som även förnyas varje år. Se färgerna på HTTP://www.hoppediz.de

60 graders tvätt och torktumling är jätterbra att den tål. För det behövs ju när man inte klarar sig utan den :)

Priset är ju också mycket trevligare än tex. storchenwiege och Didymos.

En 5:a på allt men ett litet minus kanske på kvalitén som nog inte är lika hållbar som Storchenwiege men den räcker nog till ett par barn och det är ju fullt tillräckligt.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#7197
Min först som jag köpte o klart favo sjal!!
Den är skön o lagom tjock (lite varm på sommaren men då är allt varmt)
Mitten är bäst(sömmen)smidig att fixa till bara barnet inte har plych*ler.
Jag har två en randig o en som är två färgad på längden detta gör det lätt att se vad som är upp o ner när man ska spänna o knuta.
Gillar deras beskrivnings bok den är ju rätt tjock. Jag kan inte tyska men bilderna talar för sig själv!!!
Den torkar väldigt fort dock behöver man inte tvätta den så ofta det är lite som att den stöter bort smuts.
Jag rekomenderar dem varmt klart prisvärd.
Av Gäst
#8413
* mjuk och följsam vilket gör den lätt att hantera och knyta och den känns nästan som en andra hud på mig och barnet
* bra stretch i den men den känns ändå stabil
* bra med avsmalnande ändar, mittmarkering och olika färger på långsidorna
* fina färger
* roligt instruktionshäfte med en massa förslag på knytningar, hoppas att det kommer på engelska eller svenska bara

Mycket sjal för pengarna känns det som efter en veckas användning.
/Anso
Användarens profilbild
Av vanja77
#8628
Den är helt kanon (specielt för en nybörjare som mig)
så här på vintern är den varm och mysig och jag kan nog gå runt med den på mig hela dan (både med och utan barn i)
Användarens profilbild
Av vanja77
#8629
Fiffi75 skrev:
Eftersom sjalen blir väldigt mycket ett plagg så är det ett plus att den har så snygga färger som även förnyas varje år. Se färgerna på HTTP://www.hoppediz.de

.
ohh efter att ha tittat på sidan med alla olika färger vill jag ju bara ha fler
*suckar längtansfullt*
Användarens profilbild
Av Ally
#12474
Har inget att jämföra med, men jag är jättejättenöjd! Lätt att knyta, lätt att justera knytningen tack vare olikfärgade kanter. Så mjuuk! Känns inte för varm eller otymplig.
Användarens profilbild
Av mojsan
#12497
..med min hoppiz tunis 5,4m, enda sjalen som funkar jämt, tycker jag! Nästa sjal blir en 4,6 m, förvisso, men iö bäst. Ally, visst var det en kairo, din? Är den lika fin som den ser ut???
Användarens profilbild
Av Ally
#12555
Den är jättefin, fast om jag skall vara petig så skulle det vara enklare att knyta den snyggt så färgerna syns med Tunis.
Användarens profilbild
Av Helena
#14895
Hoppedizen är inte en av mina favoritsjalar, men den är mysig och mjuk när man använt den ett tag efter tvätt. Men jag tycker att den är lite otymplig att knyta, tyget glider dåligt och den är inte så följsam som t ex Didymos, Storchenwiege och Easycare. Den är inte heller lika perfekt vävd som de maskinvävda sjalarna.

Det finns dock många fina färger att välja bland. Det är bra med mittenmärket och de olikfärgade kanterna. I dagsläget skulle jag ge den en TREA. Det är en helt OK sjal, men det finns bättre.
Senast redigerad av Helena den lör sep 10, 2005 18:53, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#15854
Jag älskar hoppizen. Har storkis sen tidigare, men hoppisen är nog min nya favotitsjal. Eftersom hoppis är tunnare än storkis så käns det som det är mindre tyg att hålla på med. Den avlastar bra och är lätt att få till. Att den är supersnygg är ju bara ett stort plus. Det enda minuset skulle nog vara att den kvalitetsmässigt inte är lika bra som storkis, men jag antar att man får vad man betalar för.
Användarens profilbild
Av HelenaW
#16554
Jättehärlig sjal! Mjuk och gosig men ändå väldigt stabil och avlastande. Har i och för sig inte provat att bära länge i nån annan vävd sjal, men ändå :D !

Gillar alla fina färger, enda nackdelen med det är ju att man vill ha fler och fler och fler... :wink: !

Bra pris också, inte en nackdel direkt när kassan är skral.

En nackdel jag kan komma på är att jag tycker att ändarna kunde vara ännu mer snedskurna, då skulle det bli än mer smidigt att knyta (säger jag som knyter fram med de yttersta stumparna av ändarna).
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
#19279
enda nackdelen med det är ju att man vill ha fler och fler och fler... !
Instämmer. Älskar denna sjal!! ...och alla andra sjalar... :wink:
Användarens profilbild
Av Tiz
#19904
Färg Nairobi, 4,6 m
Bild

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?