Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
9
6%
3
18
12%
4
52
34%
5
72
48%
Användarens profilbild
Av Cissi_mor_till_två
#32050
Bild

Min enda sjal men jag diggar den rejält.
Super snygg och skön för oss båda.
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
#33328
Den får en femma!!
Den avlastar bra o känns skön.
Att den inte är såååå dyr är också bra!
Jag har en Montreal o tycker om dom färgerna!! :)
Användarens profilbild
Av Zandra
#33846
Jaha, efter en dag som Hoppedizägare kommer det endast superlativer ifrån mig. :-)

Färgen är klar & underbar, mycket finare i verkligheten än på bild.
Den är mycket mjukare och smidigare än jag trott.
Toppen med mittmarkering och så diskret - bara ett stygn, trodde det skulle vara någon logga och blev så lättad.
Det är så lätt att knyta! Den liksom knyter sig själv - wow!

Vi är verkligen nöjda hela familjen! :lol:
Användarens profilbild
Av Bina
#34743
När jag fick hem min första [jordgubb/hallon] var jag först besviken på strävheten hos Hoppediz men när jag gett den några omgångar med strykjärn och knytningar så växte sjalen!
Bild

Nu sitter jag med en Osaka som är sträv men det finns ju hopp :D
Bild
----------------------------------------------------------

Det här tycker jag sammanfattningsvis om Hoppediz

-den är lite sträv
-det blir stor knut
+ bra pris
+ snygga färger

Jag ger Hoppediz betyget 4
Senast redigerad av Bina den sön sep 11, 2005 16:03, redigerad totalt 1 gånger.
Av Gäst
#38043
Nu har ju jag också en Hoppiz och både jag och min dotter älskar den :) Mjuk och skön och inte minst otroligt snygg (Panama)!!!
Av Gäst
#38092
Alltså... det är jag som har skrivit inlägget ovanför... jag trodde att siten skulle be mig logga in, men istället skrev jag det visst som gäst :)
Av loluna
#41521
nu har jag haft min osaka i ett par veckor och tycker att den är helt underbar - mysig och lätt att knyta. En liiiiten minus för den tyska bruksanvisningen - jag som läste latin i skolan:)
Användarens profilbild
Av luxia
#41593
loluna skrev:nu har jag haft min osaka i ett par veckor och tycker att den är helt underbar - mysig och lätt att knyta. En liiiiten minus för den tyska bruksanvisningen - jag som läste latin i skolan:)
Jag fick engelsk bruksanvisning till min som jag köpte för ett par månader sedan ...
Användarens profilbild
Av Hella
#48194
en fyra, fast som nytvättad en trea. Helt okej sjal, avlastar bra, snygga roliga färger att välja bland och till ett bra pris.
När sjalen är använd ett par gånger är den mycket mer lätthanterlig än när den är nytvättad. Min Havanna knakar det nästan om när jag knyter första gången efter tvätt ;-)
Av jojjo
#50724
Den får bara en tvåa av mig...

Jag var inte alls nöjd med den! Fick aldrig till knytningarna, tyckte den var tjock och svår, och alldeles för klumpig...

Priset var ju däremot ganska bra, därav en tvåa istället för en etta....

Sålde den ganska snabbt och köpte en annan sjal som fungerat mycket bättre...
Användarens profilbild
Av AAaa
#54678
+snygga färger
+ märke för mitt på
+ priset

- lite klumpig
- fula kantband (säkert jättepraktiskt, men jag hade inte räknat med oranga band på min bruna sjal :( )
Användarens profilbild
Av Nova
#56077
Jag gillar den. Många fina färger att välja bland.
Dock ej samma höga kvalitet som tex. Storchenwiege.
Lite klumpigare att knyta.

Jättebra med en markering som visar var mitten på sjalen är.
Gillar också att man markerat kanterna med olika färger. Blir lättare att spänna sjalen rätt då.

Kort sagt: Mycket sjal för pengarna.
Användarens profilbild
Av ipink
#56276
Då ska jag ge mig på och fixa ett omdöme på min Hoppediz Dehli 4.6m

+ Strävheten gillar jag som tusan, gentemot vissa andra. Tyget griper tag när man knyter och glider inte lätt ur. Så under tiden man knyter glider det inte ur, utan stannar kvar. Samma när man knyter upp.
+ Den är mjuk och härlig i tyget.
+ Supersnygg färg
+ Bra med mittmärke (kunde dock varit lite diskretare)
+ Mycke sjal för pengarna.
+ Väldigt följsam.
+ Olika färger på kantbanden som gör det lätt att veta vilket som är upp och ner när man knyter.

- Mycket tyg att hålla reda på i början när man var helt grön. (nybörjare)
- Tjockt tyg = man blir varm.

Som ni ser gillar jag min hoppis jättemycket. Det som nog är nackdelen är det tjocka tyget. Annars är det bara plus.

Jag är jättenöjd med den. :D :D :D
Användarens profilbild
Av Tiz
#62036
Insåg att jag inte betygsatt min Hoppediz! :shock: Har ju haft den i över att halvår!! Jag ger den iallafall en stark 4:a

Positivt:
Jag gillar faktiskt min Hoppis :D Den är mjuk, tunn, otroligt klar i färgerna, är stadig och avlastar jättebra. Jag bär min 1 åring på magen utan problem med en bra omsluten knytning. Knuten blir liten iom de snedskurna ändarna.

Min tillhör de tunnare Hoppedizarna har jag insett efter att ha klämt på flera stycken.

Negativt:
Strävheten. Den är inte glatt i tyget vilket gör att den inte glider lika bra som tex Easycare.
Detta är en mindre bra egenskap när man ska ge sig på ryggknytningar eftersom de blir lite svårare att få till. Å andra sidan så är det en ganska bra egenskap ändå när man knyter. Det glider inte ur utan stannar i position när man väl fått till knytningen.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?