Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
1%
3
5
4%
4
33
29%
5
76
66%
Användarens profilbild
Av April
#4959
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den fre feb 24, 2006 08:16, redigerad totalt 5 gång.
Användarens profilbild
Av Anna
#4970
Jag ger storchenwiege 5 av 5 möjliga. Jag har testat en hel del sjalar och detta är min favvorit helt klart. Den är mjuk och skön, lite stretch i och ger en underbar avlastning. Dessutom tycker jag den finns i flera jättefina färger. en bra sjal som kan användas länge till både nyfödd och större barn. Enda minus skulle väll då vara att den säkert är lite väl varm på sommaren tyvärr, men då kan man ju välja en svalare knytning.

*Säljer sjalar och selar, denna sjal/sele ingår i mitt sortiment*
Senast redigerad av Anna den sön jul 31, 2005 15:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
#4989
En mycket bra sjal! Den får dock ett litet avdrag för att den är så varm, och för att det blir så stor knut, men den avlastar superbra!

Nu när jag har jämfört med några andra vävda sjalar är jag ännu mer nöjd med storken. Den är smidigt, glider lätt när man knyter, och inte alls så varm egentligen. Bäst i test! :)

Ulli: Bild

Leo Natur: Bild

Det går verkligen inte att göra Leo Natur rättvisa på bild, mänstret syns ju inte!
Senast redigerad av Alven den tor jun 23, 2005 20:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#5001
Bästa sjalen jag någonsin testat. Går att bära hur länge som helst med. Avastar underbart. Snygga färger.
Användarens profilbild
Av Helena
#5007
BETYG 5
Storchenwiegen är stadig och bra, speciellt för tyngre barn.
Nackdelen kan kanske vara att den inte är så snabbknuten, man får jobba lite mer med tyget, eftersom det är så tjockt, men å andra sidan avlastar den ju så oerhört bra.
Jag tycker att det är lite trist att det aldrig kommer några nya färger och att det inte finns fler nyanser att välja på. Jag känner liksom inte att det finns så jätte många färger som jag vill ha, Didymos har mycket roligare färger tycker jag.
Senast redigerad av Helena den ons jan 19, 2005 08:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av nilla
#5035
Jag tycker att det är en bra sjal men trivdes inte själv med den. För varm och otymplig!
Bra att den finns i så många olika storlekar!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#5070
Storchenwieg är en kvalitetssjal. Superbra tyg som avlastar jättbra. Bra med många längder. Har inte upplevt värmen som ett problem ännu och till sommaren kommer det bli mest ryggknytningar och då är man ju inte lika inlindad. Nu på vintern är värmen en fördel.

Priset kändes häftigt för mig men vi använder den så mycket så den är absolut värd det. Man saknar ju inte pengarna så länge :lol:

Litet minus för färgerna som jag tycker kunde var lite "modernare"

Kvalitet 5
Avlastning 5
Lätt att lyckas med knytning 5
Pris 4
Färger 4
Användarens profilbild
Av Toyya
#5075
Jag har en Storchenwiege Leo Marin. Det var min första långsjal, och jag har ingen annan vävd att jämföra med men har åsikter ändå :) .

Plus:
Bra kvalité på tyget!
Stabil, smutsavvisande och snygg.
Avlastar kanon.

Minus:
Saknar mittmarkering! Måste sy dit en själv...
Ganska dyr
Användarens profilbild
Av sarah
#5321
När man väl har den på så är den bra på så sätt att den avlastar jätte bra, men storkisen var inget för mig. Tycker det var så mkt tyg, krångligt att få i och ur tjejen.
Den är även så varm att vi båda blir svettiga och knuten blir väldigt stor.
Användarens profilbild
Av Skorpan
#10671
Lika skön att bära i som Didyn, men lite billigare. Snygg är den också!
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#10835
Jag har ju bara min Stork (alltså inget att jämföra med) men det är det som är poängen, känner inte att jag behöver köpa flera sjalar för olika behov tex för att barnet växer. Upplever inte heller den som krånglig eftersom jag inte haft något enklare att knyta att jämföra med.

Lite minus för att det är jobbigt med många meter tyg om man knyter på en smutsig plats.

Tillägg 050831
Nu har jag köpt en Sutemi-sele också. När G blivit lite större och rörligare upplevde jag det som jobbigt att ta fram sjalen tex i köket för att bära fem min, då är selen smidigare. Men om jag ska bära länge är sjalen skönast för ryggen.
Senast redigerad av Mrs Data den ons aug 31, 2005 09:56, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Danca
#24839
5

Jeg elsker min Leo Natur Storch.
Den er blød og dejlig og aflaster helt perfekt.
Mønstret i den gør at den selv om den er naturfarvet ikke er kedelig.
Den er fantastisk at bære barn på ryggen med.
Jeg købte den over e-bay og derfor heller ikke klage over prisen :D . "Kun" omkring 670 SEK..........
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
#33329
Nu har jag äntligen köpt min dröm sjal!!
En Stork Inka!!!
En underbar sjal med härliga färger.
Avlastar bra, och är inte lika tjock som Hoppisen.
Den är min favorit sjal av alla dom jag har!!!!! :) :wink:
Användarens profilbild
Av melles mamma
#36084
UNDERBAR! Kommer aldrig göra oss av med den :D

Bild
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?