Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
1%
3
5
4%
4
33
29%
5
76
66%
Användarens profilbild
Av Veronica
#84053
Jag ger den en femma!

Jag har inte testat så många andra långsjalar, men storken är verkligen allt man kan begära! Smidig, lite stretchig, snygg, lätt att knyta med de sneda ändarna och knölar sig inte. Avlastar suveränt även med min dryga 10-kgs kille!
Användarens profilbild
Av MrsR
#102311
Mitt bästa köp! :D

Började med en hoppediz, men är nu stolt och lyckig ägare även till en stork ulli. I´M IN LOVE :D :oops: :roll:

Tunn och smidig sjal, som stretchar bra och avlastar suveränt!
Glattare yta än hoppisen gör den lättare att knyta. Det tunnare tyget gör att knuten blir mindre och inte lika otymplig.

Rekommenderas varmt! En FEMMA!
Användarens profilbild
Av solängel
#110946
Nu när jag hunnit prova min stork ett tag måste jag säga att jag är jättenöjd.

Älskar färgen (Ulli) som inte var så rosa som jag trodde - var lite orolig innan den kom... Och äntligen ser folk att Martina är en hon! :D

Avlastar mycket bra, faktiskt lite bättre än didyn, tror jag.

Billigare än didy, ett solklart plus i kanten! Betalade lika mycket för min nya stork som för min begagnade didy...

Enda minuset som jag kan hitta är att knuten blir lite stor för mig eftersom ändarna inte smalnar av lika mycket som på didyn, men det beror ju på vilken storlek man har. Just nu blir jag ju bara mindre och mindre, så snart får jag väl byta sjalstorlek... Det är i alla fall inget som drar ner betyget på denna underbara sjal.
Användarens profilbild
Av maimiti
#116810
Nu när jag provat en hel del sjalar är det lättare att ge ett korrekt omdöme... Egentligen borde man ju vänta ett halvår eller så innan man uttalar sig :roll:

Storken är min favoritsjal. Bra avlastning, mjuk och skön, glider bra, inte så dyr... Knuten kan bli lite stor beroende på var eller hur man knyter men inte alls så stor så att det stör.

Den får 5 poäng av 5 möjliga.

BildBild
Av Elisa
#154901
Jag ger min randiga Anna en solklar 5:a. :vågen:
Min första långsjal som jag haft i 10 månader nu och aldrig byter bort. Det var som trolleri första gången jag knöt fast lillan, så lätt blev hon. Lätt att lära sig knyta med. För ryggknytning är 5,2 väl långt men det är ju inte sjalens fel. Lillans favorit är den också om hon får välja.

Stadig och väldigt avlastande, med lite lagom stretch, lagom bred, mjuk men inte för mjuk och underbara bli-glad-färger.
Varm och gosig kyliga dagar. Heta sommardagar kan man ju ta en annan sort.
Den är väldigt prisvärd dessutom.
Användarens profilbild
Av Tiz
#164907
Jag har hunnit prova en del sjalar nu och Storken är min favorit. Lagom tjock, lagom glatt i tyget för att den ska vara lättknuten, lagom pris. Den är stadig, avlastar bra och känns rejäl utan att vara klumpig. Mycket bra att bära större barn i.

En 5:a får den av mig!

Bild
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#165510
Nu har jag hunnit till min tredje stork. Första var en Ulli, 5,2 (ej kvar) andra en Leo Türkis, 4,1 (kvar) och den senaste är en solig Vicky, 4,6. Måste nog säga att storken är en klar favosjal.

Alla 3 får fulla femmor av mig! :heart: Bästa längden för mig är 4,6.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#165727
Jag trodde inte att jag skulle gilla någon annan sjal lika mycket som den älskade Easyn, men det gjorde jag visst :D

Har två stycken Leo (Rouge och Türkis) och de är underbara! Mjuka och härliga, avlastar suveränt och väldigt stadiga vilket är skönt när man bär på ryggen. Så är de underbart fina också :D

Jag ger Leo en 5:a
Användarens profilbild
Av Yael
#180804
Femma! Helt klart!
Har en elastisk baby bundler och ringsjalar med. Den elastiska är så mjuk och skön. Men storchenwiege den avlastar så mycket bättre. Skillnaden är för mig stor!
Är så nöjd med min storkis! Den är lätt att tvätta, är fin (har leo marine)
avlastar bra. Sen är den så mycket lättare när man ska bära på ryggen. Jämfört med en elastisk. Så vill man bära långt upp i åldern, och vill pröva bära på ryggen rekommenderar jag verkligen storchenwiege.
Av FiaLisa
#192527
Efter att ha burit med några olika sjalar (Hoppediz, Storchenwiege, Didymos) i knappt två månader vågar jag nu mig på att recensera.

Klart prisvärd sjal. Jag har en Leo Rouge som jag tycker är mycket vacker. Sjalen är mjuk, bekväm och avlastar väl.

Det som är trist med Storchenwiege är att den inte finns i så många roliga färger. Jag tycker att även om de är fina så är de lite trista. Vad jag också saknar är mittmarkering och olikfärgade kanter på sjalen. Olikfärgade kanter är i och för sig lite svårt att få till på en enfärgad sjal, men men...

En 4:a blir det av mig. Om någon ville ha en enda vävd sjal så skulle jag nog rekommendera en stork eftersom de är mycket prisvärda.
Senast redigerad av FiaLisa den fre jul 07, 2006 12:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Jofimiel
#192536
en 5:a av mig, jag älskar min inka och hon kommer nog stanna läääänge hos oss!! :lol: :lol:
Av hortensia
#239266
Jag ger den en 4:a
Att det inte blev en femma beror på att jag tycker det är lite föör mycket tyg, alltid ett himla bök innan man fått till det där bästa knytet. Tjockt och stabbigt men det är väl också det som gör att det avlastar så bra!
Användarens profilbild
Av Key
#354250
Svarade 4 men hade velat svara 4,5 eftersom jag tycker den är nästan precis lika bra som Didy. Lite hal var den i början (köpte iofs beg), men jag tror det har gett med sig. Har en INKA 4,6 m.
Användarens profilbild
Av knutis
#354769
Jag är nöjd, gillar framför allt Leo storkarna mest. Otroligt mysiga och sköna. ju mer du bär dessto mjukare blir de.

En 4 får stork över lag av mig. Jag tror att det är för att Inkan jag hade var lite tjock men Leo är det inte så....
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#355277
Hm fattar inte varför jag inte har skrivit någon recention på storken för... Nåja den kommer nu lite i efterhand...
Leo Marin var min första sjal och min första sjalkärlek! Åh vad jag älskar den och vad jag ångrar att jag bytte bort den... Men min 5,2 var för lång när Freddan började bli större... Den får en klar femma av mig och det enda negativa ev är att den är kanske lite varm, men ändå underbar...

Leo sjalarna har så underbart vävsätt oxå... Det är nog bara att inse att jag får lov att köpa en ny innan Freddan blir för stor...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?