Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av _tiini_
#9192547
Hej, är alldeles ny här och lite vilsen bland alla fina sjalar som finns!

Har en lite dotter som nästa vecka blir 3 månader, en riktig lite bärfis har hon varit hittills, nära ska det vara :) hon vägde 4,8 kg senast för två veckor sedan.. har använt en tricot slen som har fungerat bra, lätt att knyta och lillan somnar snabbt men det blir ju varmt!! Letar alltså nu efter en svaaal sjal!

Så har funderat på att antigen köpa en looma sino för att få det lite svalare eller så kanske en vävd sjal? Har ni några tips? Hur länge orkar man bära i en trikåsjal?

När kan man börja bära i vävd sjal? Hur lång/kort ska den vara? Och vilken/vilka är svala och sköna nu till sommaren?
#9206402
Jag är också ute efter en sjal till vår snart 6v bebis som väger som din... eller ja lite mer (han vägde 4900 när han var 1mån). Jag har burit vår i Bebina vävd sjal och det är så mycket bättre än i trikåsjalen tycker jag. Så jag letar också efter en tunnare vävd sjal men har inte bestämt mig ännu. Kolla på trådarna under vävda sjalar eller så finns ju trikåsjalar i Bambu som är lite stadigare.

Du kanske redan har hittat någon?
#9208653
milli skrev:Jag är också ute efter en sjal till vår snart 6v bebis som väger som din... eller ja lite mer (han vägde 4900 när han var 1mån). Jag har burit vår i Bebina vävd sjal och det är så mycket bättre än i trikåsjalen tycker jag. Så jag letar också efter en tunnare vävd sjal men har inte bestämt mig ännu. Kolla på trådarna under vävda sjalar eller så finns ju trikåsjalar i Bambu som är lite stadigare.

Du kanske redan har hittat någon?

Har kikat lite i de andra trådarna och har ju blivit tokkär i ellevill paisley! :love: De är så fina och bomull/bambu blandning om jag förstått det rätt och ska vara lite svalare iaf, men lite för dyra just nu tyvärr... har letat begagnat men inte hittat någon än :(

Köpte en mimmis sjal på sjalbarns loppisen i södertälje, i vitt krinklat tyg som var toppen!! Väldigt sval och skön att bära i, men vi råkade glömma den på en stol vid frukostbordet på vår utlandsresa för två veckor sedan :( :( :(
#9208776
_tiini_ skrev:
milli skrev:Jag är också ute efter en sjal till vår snart 6v bebis som väger som din... eller ja lite mer (han vägde 4900 när han var 1mån). Jag har burit vår i Bebina vävd sjal och det är så mycket bättre än i trikåsjalen tycker jag. Så jag letar också efter en tunnare vävd sjal men har inte bestämt mig ännu. Kolla på trådarna under vävda sjalar eller så finns ju trikåsjalar i Bambu som är lite stadigare.

Du kanske redan har hittat någon?

Har kikat lite i de andra trådarna och har ju blivit tokkär i ellevill paisley! :love: De är så fina och bomull/bambu blandning om jag förstått det rätt och ska vara lite svalare iaf, men lite för dyra just nu tyvärr... har letat begagnat men inte hittat någon än :(

Köpte en mimmis sjal på sjalbarns loppisen i södertälje, i vitt krinklat tyg som var toppen!! Väldigt sval och skön att bära i, men vi råkade glömma den på en stol vid frukostbordet på vår utlandsresa för två veckor sedan :( :( :(
Trist att ni glömde den. Skulle oxå vilja ha Ellevill paisley men känner oxå att det är mycket pengar. Får se om det blir nån ny.
#9453440
Naskatew skrev:Hur länge orkar man bära i en trikåsjal?
Oftast tills barnet är ca 6 månader. Sedan blir barnet så nyfiket och rörligt att det lutar sig åt sidan hela tiden, och trikåsjalen är så töjbar att den inte kan hindra barnet från att falla ur.
#9453468
Det beror väl lite på hur stark man är i bålen och hur mycket man bryr sig om att det inte är så skönt längre. ;) Skämt och sido, det är skönare att bära i vävd sjal. Min bebis älskar sin vagn så jag bär inte särskilt mycket, jag har en brun skrynkel-gauze att sälja om nån är intresserad.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?