Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tussilago
#9202924
bofia skrev:Tack för alla era svar! Men ni som har dyrare sjalar då som kostar de dubbla, vad är det som gör att ni gillar ju den sjalen just ni har? :) Vill ni hellre rekommendera någon annan till mig?

Puttar för den här frågan för jag undrar samma sak. Har en easycare till min sjumånaders men är på jakt efter en tunnare att ha nu i sommar och även på en eventuell thailandssemeter i vinter. Calin Bleu Gauze verkar ju väldigt mycket billigare och ändå bra, vad är argumenten för att välja en annan?
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9202962
Jag har en slät (ny) Calin bleu gauze ("gås") och jag tycker som någon svarade förut: Den är sval och skön varma dagar men avlastar inte optimalt eftersom den är så tunn. Jag vill också tipsa om sjalträff! Har du månne några sjalbarnare där du bor? Bor du i Stockholm kan du komma hem till mig och prova en radda sjalar! :)
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
#9202963
En skrynklig gås är absolut en bra sommarsjal! En slät (som jag har) kan skava lite och avlastar inte lika bra, är min uppfattning. Men jag skulle inte ha en gås som enda "året om" sjal :) då vill jag ha en lite tjockare mjukare sjal med bättre avlastning. Men jag har även burit treåring i gåsen och det känns ok. Jag tycker gåsen avlastar bättre än selen (ergo) på magen men sämre än selen på ryggen, men det är nog för att den är lite sträv och lätt skaver som den avlastar lite halvdant på ryggen.
Av Sofie
#9202979
tussilago skrev:
bofia skrev:Tack för alla era svar! Men ni som har dyrare sjalar då som kostar de dubbla, vad är det som gör att ni gillar ju den sjalen just ni har? :) Vill ni hellre rekommendera någon annan till mig?

Puttar för den här frågan för jag undrar samma sak. Har en easycare till min sjumånaders men är på jakt efter en tunnare att ha nu i sommar och även på en eventuell thailandssemeter i vinter. Calin Bleu Gauze verkar ju väldigt mycket billigare och ändå bra, vad är argumenten för att välja en annan?
Gauze är inte diagonalvävd utan ungefär som lakansväv i vävsättet. Andra sjalar av de vanliga märkena är diagonalvävda och det ger en större komfort när man bär, formar sig bättre efter kroppen. Dessutom är de vanligaste märkena oftast lite tjockare i tyget vilket också ökar bärkomforten.
Jag har haft en gauze men sålt den, en diagonalvävd som är lika tunn och flera tjockare. Jag väljer nästan alltid de tjockare även mitt i sommaren pga den bättre komforten!
Av tussilago
#9203118
Tack för svaren! Då förstår jag lite bättre. Får fundera lite och även hålla ögonen öppna, så här sommartid låter det som att en gauze skulle funka (hur ofta är det så varmt här liksom ;) men om vi åker till Thailand vill jag kunna bära mycket. Får väl se om jag kan komma åt att pröva någonstans, tyvärr bor jag inte i Stockholm :/
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9203183
Sofie skrev:Jag väljer nästan alltid de tjockare även mitt i sommaren pga den bättre komforten!
Håller med Sofie här. Om det inte är jättevarmt väljer jag t ex gärna min Aldoria Eco Wrap för att den avlastar så suveränt. Den blir väldigt mjuk o go efter ett tag också. Tyget är tjockt och stadigt, men sjalen är smal vilket gör den mindre varm än en del andra. Super för magbärande av bebis, tycker jag. Min är rätt kort och knyts i ryggen (man kan inte vira ett extra varv o knyta på magen) vilket också ger mindre svettighet än om sjalen hade varit längre.
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9203185
LiselotteM skrev:
Sofie skrev:Jag väljer nästan alltid de tjockare även mitt i sommaren pga den bättre komforten!
Håller med Sofie här. Om det inte är jättevarmt väljer jag t ex gärna min Aldoria Eco Wrap för att den avlastar så suveränt. Den blir väldigt mjuk o go efter ett tag också. Tyget är tjockt och stadigt, men sjalen är smal vilket gör den mindre varm än en del andra tjockare sjalar. Super för magbärande av bebis, tycker jag. Min är rätt kort och knyts i ryggen (man kan inte vira ett extra varv o knyta på magen) vilket också ger mindre svettighet än om sjalen hade varit längre.
Av Aennil
#9203737
Sofie skrev:Jag har haft en gauze men sålt den, en diagonalvävd som är lika tunn och flera tjockare.
Vad är det för sjal? Låter superbra!
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9203774
tjoffsann skrev:Tycker gåsen är en jättebra sjal :tumup: En av favoriterna! Utom att den är lite lång nu när jag mest bär på ryggen....
Ja alltså, det är min favoritsjal, lätt den skönaste att få till, att bära i, stor som liten :heart:
Av Sofie
#9203775
Aennil skrev:
Sofie skrev:Jag har haft en gauze men sålt den, en diagonalvävd som är lika tunn och flera tjockare.
Vad är det för sjal? Låter superbra!
En limited edition Didymos indio med linne.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?