Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jade74
#9140429
Nu är det ny bebis på gång så nu får jag ju köpa sjal!! Jättekul tänkte jag... men nu vet jag varken ut eller in med vad jag vill ha. En fin såklart! Tunn, för bebisen kommer i sommar. Sist bar jag i en lånad Moby som ju blir varm, även på vintern. Och senare bar jag massor i en lånad vävd långsjal. Minns inte vad det är för märke, tänkte inte så mycket på det för det var ju den jag hade. Och, jaa vad kan jag säga... den är fortfarande lånad :whut: så egentligen behövs det mest en tunn till sommaren. Och kanske någon för att det är kul med lite mer färg och mönster. Jag har ju aldrig köpt någon sjal! Tycker jag förtjänar det minsann :D

Hittade på Calin Bleus sida att man just nu får både en gås OCH en av deras fleece-sjalar för runt 750 inkl frakt. Har inte hittat någon kommentar någonstans om fleecen men den ser mysig ut. Och för det priset är den ju värd att chansa på. Men då är det ju absolut inga roliga mönster och färger. :? BBW har inte mycket som jag gillar, men Iris tycker jag är jättefin. Speciellt på sommaren. Men de är ju så mycket dyrare! Eller någon som vet om det går att fynda någonstans? Jag har kollat i England där de är lite billigare.

Så vad ska jag göra? Drömmen är ju att hitta en fin som någon säljer så jag kan köpa många med gott samvete :vågen:
#9140441
Ellevill paisley är en mönstrad sommarsjal med bambu, funkade hela sommaren för oss :) Kolla Ellevills hemsida för inspiration :)

(annars har jag en knallila gås till salu i en säljestråd).
Av Ponyo
#9140445
p_sarah skrev:Ellevill paisley är en mönstrad sommarsjal med bambu, funkade hela sommaren för oss :) Kolla Ellevills hemsida för inspiration :)

(annars har jag en knallila gås till salu i en säljestråd).
Paisley är underbar. Men för en varm typ som jag är den för varm ibland.
Och inte lika lättknuten för en nybörjare (som jag).
#9140520
Ponyo skrev:
p_sarah skrev:Ellevill paisley är en mönstrad sommarsjal med bambu, funkade hela sommaren för oss :) Kolla Ellevills hemsida för inspiration :)

(annars har jag en knallila gås till salu i en säljestråd).
Paisley är underbar. Men för en varm typ som jag är den för varm ibland.
Och inte lika lättknuten för en nybörjare (som jag).
Detta har jag ju märkt är oerhört olika hur folk tycker ;) Jag personligen tycker gåsen är svårare än paisleyn :D I somras var den inte för varm för oss iaf men det var ju en rätt sval sommar också.

Oavsett så är mitt tips att köpa det som lockar mest först, och gärna begagnat, och sen märker du snart om det inte blev rätt. Andrahandsvärdena är relativt stabila tycker jag så du får nog igen vad du gett (minus fraktkostnad kanske). Förutsatt att du inte hunnit hälla en liter mlarfärg på den eller liknande ;)

Om man bär mycket kan man kanske dessutom behöva flera sjalar att alternera mellan.
#9140534
Jag missade att Ellevillen var såpass sval. Den är fin. Och den gröna fanns på rea någonstans. Men nu fick jag för mig att den rosa var finare. Underligt när jag inte alls är en rosa person... Fast det tror jag nästan jag såg en här som såldes på SB. Är de inte nya så räknas det inte i budgeten riktigt, är det inte så? :D

Det är ju precis de här som jag velar mellan! Och sist hade jag ju bara två sjalar och det gick ju jättebra. Inget kräkbarn. Men jag tror nog jag kommer sjala mer den här gången. Det tog ett tag innan någon frälste mig sist.

Nu ska jag kolla om jag minns rätt och Ellevill paisley fanns till salu här någonstans! Det blir nog många sjalar är jag rädd 8) . Har ju några månader på mig att vela och se om det dyker upp något begagnat också.

Tack för hjälpen!
#9140607
p_sarah skrev:Ellevill paisley är en mönstrad sommarsjal med bambu, funkade hela sommaren för oss :) Kolla Ellevills hemsida för inspiration :)

(annars har jag en knallila gås till salu i en säljestråd).
Kollade in din annons på säljestråden. Tack för tipset! (Det är kanske den du har på bilden?) Lila är inte riktigt min färg tyvärr...

Och det var Zara i den andra tråden som jag hoppades vara paisley. Ska nog köpa min gås och fleece till fyndpriset och så ser jag om jag kan hitta någon mer här eller på tradera. Bara för att det skulle vara kul med mer färg. Eller så provar jag en MT sen kanske?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?