Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av litensoetis
#9066838
jag vill ha en kort kortsjal, typ 1,6-1,8m att göra denna knytning med: https://www.youtube.com/watch?v=QWItHnkfLl8

vad tror ni man ska satsa på om man ska klippa till själv, strävt och stumt tyg känns rätt logiskt? vad kan det vara för sorts tyg?
finns det att köpa så korta sjalar?

provade med en handduk hemma, inte att rekommendera då det gled rejält :lol:
Av Sofie
#9066916
Tror det är varianten som kallas kitenge?
Det finns importerat tex här http://watatu.jetshopfree.se/kitenge-42 ... c-157.aspx
Annars om du tycker det är läskigt när det kan glida så finns dt en sele som heter babyback som bygger på samma princip men med starka kardborreband på.
(Bild lånad fr bäranära)
Bild
Av litensoetis
#9066926
Sofie skrev:Tror det är varianten som kallas kitenge?
Det finns importerat tex här http://watatu.jetshopfree.se/kitenge-42 ... c-157.aspx
Annars om du tycker det är läskigt när det kan glida så finns dt en sele som heter babyback som bygger på samma princip men med starka kardborreband på.
(Bild lånad fr bäranära)
Bild
:love:
tusen tack för svar!! ska genast klicka runt och önska mig :mums:
den där sele-grejen var INTE något för mig, ser ju ut som jag vet inte vad :whut: :lol:
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9067220
litensoetis skrev: provade med en handduk hemma, inte att rekommendera då det gled rejält :lol:
Handduk funkar bra!
Säger hon som sett kvinnor bära med handduk men inte själv kan :wink:
Av litensoetis
#9067305
kronärtskocka skrev:
litensoetis skrev: provade med en handduk hemma, inte att rekommendera då det gled rejält :lol:
Handduk funkar bra!
Säger hon som sett kvinnor bära med handduk men inte själv kan :wink:
hehe, får kanske ta en gammal skruttig variant då som är lite raspig i tyget, den nya glansiga handduken funkade det inte med dock :lol:
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9067393
Vanlig bomullsväv funkar bra! Jag har ett mjukt tygstycke som jag bär så med och det är jättebekvämt!
Av litensoetis
#9067399
Ketronya skrev:Vanlig bomullsväv funkar bra! Jag har ett mjukt tygstycke som jag bär så med och det är jättebekvämt!
kanske valfritt från ikea tex? då kan man ju välja något fint tyg där istället och köpa på lösvikt, istället för en regelrätt kitenge. bra tips!
(funderar på vikten från barnet dock, hur mycket tål vanligt tyg? jag får kanske välja ett lite tjockare?)
Användarens profilbild
Av SCSI
#9067417
Ja, handduk funkar - ju äldre och tuffsigare desto bättre!
Annars har jag burit i lakan (bomull), saronger (viskos/bomull) och div scarfar. Det mesta funkar. :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9067422
litensoetis skrev:
Ketronya skrev:Vanlig bomullsväv funkar bra! Jag har ett mjukt tygstycke som jag bär så med och det är jättebekvämt!
kanske valfritt från ikea tex? då kan man ju välja något fint tyg där istället och köpa på lösvikt, istället för en regelrätt kitenge. bra tips!
(funderar på vikten från barnet dock, hur mycket tål vanligt tyg? jag får kanske välja ett lite tjockare?)
Mitt är ganska tunt, typ sarong faktiskt. Tror det klarar rätt mycket!
Användarens profilbild
Av telistant
#9067561
Jag bar 2,5 åringen så med badlakan i somras.

Bära barnsjalen borde ju funka bra till torsobärning oxå. Den kan man ibland hitta billigt.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?