Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9014435
Jag (och min dotter) ska få världens finaste julklapp. Vi ska få välja en sjal!! Vi är väldigt varma av oss och valet står mellan ellevill paisley bomull/bambu eller lin/bambu.
Har ni provat dem? Vilken skulle ni rekomendera? (siden och ullsjalarna är lite för dyra)
Eller har ni ett annat svalt tips? Jag vill inte ha 100% bomull, då svettas vi nog ihjäl. Svettas redan i den didy agave som vi har och den är bomull/lin.

Hjälp! Roligt men svåååårt beslut :vågen:
#9015014
Vilket delikat bekymmer :app:
Har du möjlighet att prova sjalar av andra på sjalträffar? Isf rekommenderar jag det. Vi har en paisley med bomull/bambu och den är supermjuk, len och funkade från det att lillasyster var nyfödd utan att det blev bylsigt som en ren bomullssjal. Jag tycker dock att den är lite svårknyten. Iom att den är så väldans mjuk och följsam ligger den inte kvar på mina axlar lika stabilt som en tjockare sjal vilket gör att jag upplever att den kan skära in när jag burit ett tag. Jag vet att många här på SB är är nöjda med sina paisley och jag som tycker också att den är bra, men jag tycker inte att den avlastar lika bra när barnet börjar väga lite mer. Så numera mysbär jag i den här hemma men när jag ska bära längre tid är det andra sjalar som används.

Bambu finns också i sjalar från bla. lennylamb och natibaby, så jag hade försökt känna på flera olika märken av sjalar med blandmaterial om jag vore du. Å linnesjalar har ju en superfin lyster :loving: . Sedan kanske du tycker att paisleyn är bäst ändå, när du provat några :D
#9015829
Tack för svar! Bästa dilemmat :heart:
Ja, att prova vore ju det bästa... Men i brist på verkligen erfarenhet så skriver jag här och frågar...
Någon som har provat ellevills i lin/bambu?
Jag vill ju gärna bära länge så avlastningen är också viktigt....
Jag känner ingen med så många sjalar att dregla och prova hos.v :hmm:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?