Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Höstmåne
#8942767
Har en Calin Bleu Gauze, som varken jag eller H kommer överens med när de gäller ryggknytning. På mage är de inga problem men H är alldeles för tung med sina 10.5 kg att bära på mage.
Så nu är de mest bärning i pikkolon på ryggen som blir, fast jag egentligen föredrar sjalar.

Så har ni tips på sjalar som passar bra till ryggknyt och vilken knytningen är egentligen bäst?
Användarens profilbild
Av Ankhiana
#8993884
Vad är det som gör att det inte känns bra när ni knyter på ryggen med sjalen? Alla vävda sjalar funkar ju fint att knyta på ryggen med, så det är bättre att gå på lite mer egenskaper med vad ni gillar. Jag har nog aldrig haft en sjal vilken är obekväm på ryggen men bekväm på magen utan de har varit likvärdigt. Däremot så bär vi vår 10kg klump på mage med vävd sjal fortfarande så det kan vara att inte gåsen känns skön för just er. :) Sedan kan det vara klart att man är olika byggd också men nä tror mer på sjalens avlastning då för att vara ärlig. :P Vad önskar du att sjalen ska ha för egenskaper så kan jag försöka hjälpa dig vidare? 8)
Användarens profilbild
Av Ketronya
#8993910
Alltså nu vet jag inte om det är samma för dig men jag gillar inte heller Gauzen till ryggen. Den känns liksom för tunn och flygig för att man ska få till det bra. Vi har en easycare som vi trivs jättebra med, där är liksom lite mer tyngd i den, om du förstår hur jag menar, så at tyget faller bra också glider tyget lättare än med Gauzen som ju är lite strävare i strukturen typ!
Av Höstmåne
#8996308
Jaa, alltså som Ketronya skriver upplever jag de med. De är för tunnt och sen korvar den ihop sig lite men de går inte dra ut de för de är så tunnt så de bara korvar ihop sig någon annanstans så de blir ingen jämn belastning.

Ska kolla på easycare iaf :)
Användarens profilbild
Av Ankhiana
#8996824
Okej, ja då är det att försöka dig på en liten tjockare sjal med lite mer stadga kanske? :) Mina rekommendationer är Amazonas Carry Sling, Lennylamb eller en Ellevill Zara. Stora favoriter här hemma vilka är sjukt sköna. :D Ser dock att du kollat in easycare så hoppas det funkar lika fint. :tumup:
Av Höstmåne
#9004081
Ankhiana skrev:Okej, ja då är det att försöka dig på en liten tjockare sjal med lite mer stadga kanske? :) Mina rekommendationer är Amazonas Carry Sling, Lennylamb eller en Ellevill Zara. Stora favoriter här hemma vilka är sjukt sköna. :D Ser dock att du kollat in easycare så hoppas det funkar lika fint. :tumup:
Okej, tack så mycket, ska kolla lite på dem också då :)

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?