Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8836620
Sprang på en bärabarn-sjal på loppis idag och slog så klart till... :oops:
En bärsjal för under en hundring kan man ju inte gå förbi! :lol:
Det är en så'n här:
http://cache0.bigcartel.com/product_ima ... nade_1.jpg

I alla fall, till sonen gick vi direkt från minimundus trikåsjal till manduca sele och en elleville zara och looma ringo blev liggande. Så jag har inte så bra koll på vävda sjalar, men kollade på sjalbarn och andra sidor och ser att eftersom den är kort knyts den över ENA axeln.
Aha.
Ringo blev jag aldrig riktigt vän med just av den anledningen att den bara sitter på ena axeln - kändes aldrig riktigt säker, jag gick och drog och drog i den för att justera hela tiden, tog ut barnet och började om och blev aldrig nöjd. :|
Så när jag ser att bärabarn-sjalen används på liknande sätt tänker jag att den kanske inte är nåt för mig. :hmm:

Ni som använder kortsjal, vad är det som är bra med dem?

Ska jag ha den kvar eller sälja den meddetsamma? :wink:
#8843491
Jag har alltid en kortsjal med när jag är och handlar. Även snart femåriga barn får slut på energin ibland och när det händer med vår dotter, (nästan alltid vid frukt och grönt) så sätter jag henne i kortsjalen (har förresten två bära barn jag med) och snurrar runt henne på ryggen. Sen sitter hon och tankar energi oftast i bara några minuter och sen vill hon ner igen men det har hänt att hon har somnat också. Hon väger 22 kilo och är 115 cm lång och om jag skulle bära henne fram skulle jag nog få ont på en gång, men när jag bär henne på ryggen så går det betydligt bättre. Maken tog kort på oss när jag bar henne en kort stund i affären igår. Jag ska se om jag kan få honom att föra över korten till mig.
Så, ja, jag tycker att du har gjort ett fynd! :tumup:
#8844202
Bebile74 skrev:Här är en länk från NM http://www.naturalmamas.co.uk/forum/sho ... p?t=112848. Annars kan jag köpa den från dig :D
Oj vad mycket, :shock: tack! :tumup:
Lägger till den länken i favoriter tills jag har någon att träna med... :wink: (BF 22/7 :heart: )

Tusen tack för tipsen och blir jag inte vän med den ska jag komma ihåg att du är intresserad... 8)
#8844204
Lindiwe skrev:Jag har alltid en kortsjal med när jag är och handlar. Även snart femåriga barn får slut på energin ibland och när det händer med vår dotter, (nästan alltid vid frukt och grönt) så sätter jag henne i kortsjalen (har förresten två bära barn jag med) och snurrar runt henne på ryggen. Sen sitter hon och tankar energi oftast i bara några minuter och sen vill hon ner igen men det har hänt att hon har somnat också. Hon väger 22 kilo och är 115 cm lång och om jag skulle bära henne fram skulle jag nog få ont på en gång, men när jag bär henne på ryggen så går det betydligt bättre. Maken tog kort på oss när jag bar henne en kort stund i affären igår. Jag ska se om jag kan få honom att föra över korten till mig.
Så, ja, jag tycker att du har gjort ett fynd! :tumup:

Härligt att höra, då ska jag definitivt ge den en chans! :)
#8845658
Lindiwe skrev:Nog får man väl klaga på sin man om han när man ber honom ta kort på när man bär sitt barn tar kort så att man bara ser från barnets rygg och uppåt??? Hade ju tänkt visa hur fint dottern satt på min rygg, men man ser inte ens sjalen på korten han tog.
:lol:

Ok, jag får tro dig på ditt ord istället! :-)
#8852323
Bild

Så här såg det ut när jag bar dottern till bilen efter att hon lekt sig rejält trött i stadsparken idag. Jag står lite konstigt för hon ville att jag skulle hålla still den vänstra armen så hon kunde luta sig mot den. Sjalen var dåligt knuten så hon fick inte så bra stöd för ryggen men i övrigt var det inga problem att bära 22 kilo N i ca 10 minuter. :tumup:
#8852891
Som komplement till andra sjalar är kortsjalen jättehärlig. Om man tycker att det är knepigt att knyta och justera kan man ju sy på ringar och göra om den till en ringsjal = underbart till barn från året och uppåt. :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?