Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
3%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
17
53%
5
14
44%
Användarens profilbild
Av Anso
#196774
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas.

BB-slen är uppföljaren till Babyloniasjalen som fanns tidigare.

Bild
Användarens profilbild
Av tinaw
#210369
En sån här står definitivt på min önskelista!

Provade en BB-slen igår, vilken sjal! Tunn och luftig men fortfarande diagonalvävd (korskypert) och skönt avlastande. Tänker genast på Didymos randiga sjalar, men BB-slen har inte lika "glatt" tyg (och det är ju en fördel eller nackdel beroende på tycke och smak). Sjalen verkar inte behöva gosas in lika mycket som andra sjalar, den är följsam i sig.

BB-slen är handvävd, färgad m giftfria färger och fair-trade-tillverkad. Färgen Papaya som jag provade är verkligt läcker!

Jag ger en fyra. Det som felar är att jag vill ha en kortare sjal (runt 4 meter, BB-slen finns i 4.90 och 5.60) och så fegar jag lite eftersom jag inte provat den i flera dagar.
Användarens profilbild
Av Cayenne
#252734
Okej, jag säljer då BB-slen. Jag börjar med att tala om det.

Jag tycker att den i tyget känns ungefär som en Didy (svårt att säga egentligen, eftersom Didysarna är ganska olika, men gämför du med t ex en välanvänd Katja, så känns de precis lika).

Jag som älskar Didy, tycker givetvis även om BB-slen :wink: Den är ju dessutom billigare. Finns iofs inte i lika många längder och färger, men hittar man en färg man tycker om - (själv hade jag svårt att välja ut EN) så är den HELT KLART prisvärd!
Användarens profilbild
Av CeciliaH
#252792
En OT-fråga: vad är det som skiljer Babylonia från BB-slen...? Jag vet inte vilken av dem jag har :?
Användarens profilbild
Av CeciliaH
#252793
En OT-fråga: vad är det som skiljer Babylonia från BB-slen...? Jag vet inte vilken av dem jag har :?
Användarens profilbild
Av CeciliaH
#252795
En OT-fråga: vad är det som skiljer Babylonia från BB-slen...? Jag vet inte vilken av dem jag har :?
Användarens profilbild
Av CeciliaH
#252798
Ursäkta alla dubbla inlägg... vet inte vad som hände
Användarens profilbild
Av Cayenne
#252825
C & Prinsen skrev:En OT-fråga: vad är det som skiljer Babylonia från BB-slen...? Jag vet inte vilken av dem jag har :?
Jag känner väl mig manad att svara, men jag känner inte att jag är någon expert på området :oops: . De BB-slen jag har, står det just BB-slen på tvättlappen på.

Vill du ha ett mer utförligt svar, så hör av dig till Louise på Stellaris.
Användarens profilbild
Av Louise
#253429
Det är samma sjal i grunden men BB-slen är en utveckling av Babylonia sjalen. BB-slen har mycket högre och framförallt jämnare kvalitet. Den är fortfarande handvävd med allt vad det innebär.

Du vet att du har en BB-slen om:
1. Den har mittmarkering.
2. Det står BB-slen på tvättrådslappen.
3. Du fick med en BB-slen manual när du köpte den (Babylonia-sjalarna leverades utan instruktioner.)
Användarens profilbild
Av CeciliaH
#253442
Tack för era svar, ja det står bb-slen på tvättrådslappen, och den har mittmarkering, däremot fick jag ingen manual med, fast den klarade jag mig utan :)
Användarens profilbild
Av nickie
#254696
Jag säljer BB-slen, det är därför jag har en. Genom att kalla den "demo-ex" gick gubben min med på att jag köpte en sjal till.... *ler*

Jag har inte jättebred erfarenhet av olika sjalar. Jämför främst med Calin Blau Linne, som är min vanliga sjal. BB-Slen är väldigt följsam redan utan att ha tvättats. Den är lätt att få till, den hamnar där jag vill ha den utan alltför mycket kämpande. Den är väldigt mjuk och skön, hade hört att den skulle vara ganska sträv o tjock, men det tycker jag inte stämmer. Den jag har är den lång-lång-långa, 5.6m, o det är längt. Blir ganska mycket över även på en tjockis som jag. Men vi får se hur mycket den krymper när den blir tvättad.
Manualen är helt suvve! Jag har hittat många nya varianter jag inte visste fanns.

Jag ger den en 4a. Hade det funnits nån mer enfärgad variant än den mörkgrå hade det varit en femma. Jag gillar inte randigt.
Av Pétronille
#348429
Jag har BARA en BB-slen - både jag och lillan älskade den från första början! Har förstås bara en babybjörn att jämföra med :? . Men den är mjuk och skön och samtidigt stadig, och väldigt vacker - man känner sig finklädd med gamla paltor under! Lärde mej knyta oxå med hjälp av instruktionsboken...

Nu har jag en Hoppediz oxå att jämföra med... och jag föredrar BB-slen, den är bekvämare: av Hoppedizen får jag ont när jag bär på ryggen. Och den instruktionsboken är usel, vilken tur att jag inte beställde en sån först!

*Tillagt den 23/8 2008: Nu har jag en hel massa andra sjalar, men BB-slen förblir en storfavorit! Avlastar bättre och är lättare att knyta än Easycare t ex... Funderar på att köpa en till... :roll: *
Senast redigerad av Pétronille den lör aug 23, 2008 19:45, redigerad totalt 1 gånger.
Av herilane
#688788
Jag har ingen annan vävd långsjal att jämföra med, men är jättenöjd med min BB-slen.

Tyget är mjukt och härligt, lagom tjockt, och stadigt med lite lagom giv på diagonalen - väldigt skönt att bära och ha mot kroppen. Det är också lite... tja, vad är motsatsen till halt? Inte strävt precis, men de olika tyglagren greppar varandra väldigt bra så att man kan finjustera genom att bara dra lite i någon kant och tyget stannar kvar precis där jag vill. Lättknutet blir det.

Mittmarkeringen hjälper också till. Visserligen kan man alltid fixa till en sån själv men det är ju trevligt att den redan finns där.
Av Abunai
#1076718
Nu har jag inte använt min BB-slen i mer än en dag, men har ändå hunnit testa på flera olika knytningar och använt under längre stunder och jag fullkomligt älskar den! Får inte alls ont i axlarna som jag har fått av mina hoppediz! Mjuk och följsam, vackra färger och lätt att knyta! (och helt ok pris!) :vågen:
Användarens profilbild
Av erisara
#1153215
Jag har inte haft någon annan lång sjal (bara ringsjalar) men jag måste säga att jag verkligen älskar min BB-slen. Den är lättknuten och hanterbar även för en nybörjare som jag. Enda nackdelen skulle väl vara att jag blir väldigt varm efter en stund.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?