Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8578794
Hej!

Jag har läst så mycket och sökt här på sjalbarn angående olika sjalar. Har även tittat på massvis av olika hemsidor och forum men blir snarare mer förvirrad vilken sjal som skulle passa oss. Jag tänkte därför att det kunde vara bra att ställa en mer specifik fråga angående vilken sjal som skulle kunna passa oss. Vi har en bebis på 4 veckor och vi har hittills använt trikåsjalen "mysak" men letar nu efter en vävd sjal. För mig var inte "mysak" populär av följande anledningar: tyget är inte följsamt (det är alltså svårt att dra över barnet och täcka barnet med tyget), tyget lägger sig inte särskilt bekvämt så det skär in i axlarna efter ett tag (det har ingenting att göra med att det inte knyts rätt då tyget ligger slätt mot ryggen men kanterna har krullat sig på denna sjal vilket gör att det känns obehagligt!), när man försöker lägga bebisen i vaggposition t.ex. så "följer" inte tyget med väl utan det är ganska stelt och återigen inte särskilt följsamt med tanke på att detta ändå är en trikåsjal! Ja, så i och med att detta är saker jag inte gillar med nuvarande sjal så försöker jag finna en sjal som uppfyller följande kriterier:

*Inte för varm
*Krullar sig ej i kanterna
*Följsamt och mjukt tyg (för att vara en vävd sjal)
*Söker efter en vävd sjal
*Ger god avlastning för kroppen
*Prisvärd sjal

Vad skulle ni rekommendera för sjal med tanke på detta? Har tittat lite på "Wrapsody Bali Breeze" men är osäker på om denna skulle uppfylla dessa kriterier. Är det någon som vet? Skulle ni rekommendera denna sjal? Någon annan som skulle vara bättre?
#8578959
Om du vill ha en mjuk och ingosad vävd så rekommenderar jag att köpa en begagnad sjal. Dessutom mer ekonomiskt. Wrapsody Bali Breeze har jag haft en och den kryllade sig i kanterna tyckte jag! I övrigt var det en härligt sval och lättknuten sjal.
#8578965
Ellevill har bambo sjalar man blir inte varm i dem. Bambo andas. De är mjuka och prisvärda. Det är en vävs sjal så dem avlastar bra. Dem som jag har är mjuka följsamma. Sen är det mönster på dem men det är inte alla som gillar mönster.
JAg andvände mina bambo sjalar nu när det var som varmast :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?