Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
5%
2
1
3%
3
7
18%
4
14
36%
5
15
38%
Användarens profilbild
Av Madde
#364528
Jag har en Rebozo robust. Den är en lättknyten sjal som känns lite mer robust :roll: än de andra rebozona jag känt på! Knuten blir ganska stor, typ som med en hoppis. Men sjalen är mycket enklare att knyta med än vad hoppisen är. Jag tycker detta är en perfekt höstsjal. Det blir precis lagom varmt med denna sjalen ovanpå en tunnare extratröja nu när det är ca 10 grader varmt! Jag tycker oxå att min sjal avlastar minst lika bra som en hoppis. Men då är ju min sjal en Robust oxå! :roll: :wink:

Bild
Användarens profilbild
Av Monique29
#603090
hmm en 3:a
Användarens profilbild
Av schmut
#661619
Jennabus skrev:
Först kan jag säga att, precis som jag skrivit på hemsidan, materialet i sjalarna är en Bomull/Polyesterblandning, det kan ju vara bra att veta om det är någon som absolut bara vill ha naturmaterial i sjalen så bör de välja en annan sjal..
tyvärr stämmer det inte på alla rebozos. den Rebozo arcoiris som jag har är helt i akryl och den har den där 'sommarstugegardin'-känslan. lätt att knyta, glider inte, men kan bli attans varm. har ibland misstagit mig på om det är kiss från blöjan som rymt eller om vi verkligen svettats otroliga mängder och då har det varit svett. kan dock tilläggas att det brukar komma efter någon timmas användning..
Användarens profilbild
Av sonja
#717439
Jag ger sjalen FYRA

Jag köpte den att ha som sommarsjal. När jag väl skulle börja lära mig knyta den höll jag på att bli galen. Det kändes som sju meter tyg, det var tyg överallt! Min reptilhjärna sa åt mig att ta sjalen, klippa den i tusen strimlor och sen bränna upp den alternativt slänga den i skogen.

Som tur är så är jag lite ciliviserad trots allt. Så jag tänkte sälja den vidare. Sen köpte jag en hoppediz havanna och den lärde jag mig knyta direkt och det gick jättebra och allt var frid och fröjd.

Sen kom en jättevarm dag, så då fick jag plocka fram "eländet" och ge det ännu ett försök. Och DÅ lyckades jag med knytningen! Och nu använder jag den varje dag och tycker den är underbar. Jag stör mig inte alls på att den inte är 100% bomull. Jag tycker den är riktigt gosig, känner ingen syntetkänsla! Och knuten är jättelätt att få till, och den blir liten. Hade fått höra innan att den kunde bli statisk pga sin polyester, men jag har inte haft några som helst problem med det.
Men den är mer svårknuten än hoppen. Tycker inte heller den avlastar lika bra som hoppen, efter en lite längre stunds bärande tycker jag man känner i axlarna. men den avlastar ändå bra!

PLUS: Tunn, lätt och luftig. Väger i princip ingenting. Blåser igenom den om det är blåsigt ute (skönt när det är sommar). Lätt att få till knuten och den blir liten.

MINUS: Inte lika lätt att få till bra knytning som tex hoppen. Mycket tyg för en ovan nybörjare. Inte lika stadig och avlastande som tex hoppen.
Användarens profilbild
Av sonja
#764763
Tillägg

den där rebozon jag betygsatte var tydligen inte en "riktig" rebozo, men den är tunn och har fransar precis som en rebozo.
Nu har jag en riktig och den ger jag en 3a!

Jättefin men inte lika avlastande som min "oriktiga" och så känns tyget syntetaktigt. Men inte så mycket att jag störs av det speciellt.
Av Lindisen1981
#770819
Jag har beställt min Rebozos sjal idag! ska bli spännande och kul att få den... få se om man får till nån bra knut på den... gillade färgen och priset!
Av Lindisen1981
#836168
Lindisen1981 skrev:Jag har beställt min Rebozos sjal idag! ska bli spännande och kul att få den... få se om man får till nån bra knut på den... gillade färgen och priset!

har nu fått hem mina sjalar, en maskros och en karamell variant. Otroligt vackra! Har inte lärt mig riktigt ännu hur knutarna ska vara, men övar! Blir bättre och bättre!

Än så länge gillar jag sjalarna. Härligt tyg, fina färger, torkar fort, knuten blir liten och stadig.
Användarens profilbild
Av Beckah82
#930960
Ja alltså...jag har en nu men kan knappt ta i den för jag ryser för den är så syntetig...den är otäck! uscha en 1.a tyvärr...och då har jag inte ens kunnat provknyta.

Den jag har är helt i akryl.
Användarens profilbild
Av zero.sara
#1088562
3:a får det bli.

+ lätt att knyta och tunn, finns i många jättefina färger, tar liten plats i väskan, skrynklar snabbt ut sig när den legat nerknölad

- smal, statisk elektricitet trots att jag hade lite sköljmedel när jag tvättade den, rätt stum i tyget avlastade sämre än mina andra sjalar, varm efter en längre stund
Användarens profilbild
Av aktuelle
#1132903
vad är det för bredd på rebozon?
Användarens profilbild
Av zink
#1134462
(Tog en stund att hitta måttbandet, sonen hade dragit iväg med det för att tugga lite på....)

Min är ca 72 cm. Den drar ihop sig lite vid fransarna, inte en rak kant att mäta.

Men efts rebozo inte är ett "märke" som andra så kan det väl variera? MIn är "dubbel mutlirand" och känns lite syntetisk men inet helt - om det kan skvallra om urpsrunget?
Användarens profilbild
Av zink
#1134464
Tinalqua skrev:Hej jag är nybliven sjalanvändare och har köpt en Rebuzo som min första sjal och jag är helnöjd. Har tidigare endast burit i en babybjörn och det är ju naturligtvis en väldig skillnad. Jag har en liten grabb på snart ett år och han tycker det är jättemysigt att sitta i sin sjal. Jag har ännu inte hunnit bära så långa sträckor men tycker att sjalen avlastar jättebra och är lätt att knyta med :)
Det var denna sjal jag köpte av henne nu några år senare då :-)
Användarens profilbild
Av zink
#1134467
zero.sara skrev:
+ lätt att knyta och tunn, finns i många jättefina färger, tar liten plats i väskan, skrynklar snabbt ut sig när den legat nerknölad

- smal, statisk elektricitet trots att jag hade lite sköljmedel när jag tvättade den, rätt stum i tyget avlastade sämre än mina andra sjalar, varm efter en längre stund
Kan skriva under nästintill precis på ovanstående. Fast inte att den känns så statisk ändå. Det är den som alltid hänger med lätt när man har ont om utrymme, när den ska användas snabbt och inte bära länge med.

Åsså gillar jag svart och starka färger - andra sjalar är oftast färgglada å så. Har inte tänkt på det men det påverkar nog också...
Användarens profilbild
Av aktuelle
#1136247
jo, visst är det som inte ett "märke" rebozo utan mer en typ av sjal? 72 lämpar sig väl för ryggbärande då också va? Jag har beställt en av mexanemma, får se hur bred den är, min syster ville ha en över 70 i bredd..
Användarens profilbild
Av zink
#1138268
Oj, ryggknyt har jag inte kommit mig för än!

Lägg in den frågan om bredd för rygg i vad-det-forumet-heter-nu, "bära barn" elelr nå't, öbverst i Forumindex nånstans. Där är det bättre "trafik" vad gäller läsandet än här... :-)

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?