Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
5%
2
1
3%
3
7
18%
4
14
36%
5
15
38%
Användarens profilbild
Av April
#14515
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas ;-)

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:48, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Tiz
#21650
Nu så! Nu har jag Ville i Rebozon. Den kom just men jag tänkte ge ett utlåtande så här direkt...

Den känns smidig att knyta, knuten blev liten, den är tunnare än Hoppizen men inte alls slinkig som många säger. Däremot känns det att det inte är endast bomull, jag tycker tom att den känns lite sträv :shock:

Jag återkommer med bild!
Användarens profilbild
Av Tiz
#21730
Ok, nu kommer ett utlåtande från Linköpingsjuryn. Själv har jag bara en Hoppediz att jämföra med. Rebozon känns nättare än Hoppisen på något sätt. Det känns som jag inte hade lika mycket tyg runt mig fast Rebozon är 5 meter. Tyget är ju tunnare så det är väl naturligt. Kanske avlastar Hoppisen bättre om man ska bära längre stunder men Rebozon var förvånansvärt lätt att knyta trots att den inte är diagonalvävd. Fast när jag drog åt om midjan för att få mer avlastning där så skar den in i fläsket lite. Nackdelen, tycker jag, är att den känns lite sträv när man drar handen över den. Jag hade föredragit en lite slinkigare variant ;)
Av Gäst
#21756
och jag blev lite besviken, tyvärr. Håller med Tiz om att den var lätt och smidig samt ganska enkel att knyta med, men jag som hade önskat mig en slinkig, lyxig sjal gillar inte den sträva och lite noppiga känslan i tyget. Lite som en sommarstugegardin.
Av LL
#21819
det blev lite fel :oops:
Användarens profilbild
Av Tiz
#23052
Rebozo, multirand:


Bild
Senast redigerad av Tiz den tor aug 18, 2005 21:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tiz
#23054
Har ändrat bilden på Rebozo multirand...
Senast redigerad av Tiz den tor aug 18, 2005 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
Av Annsofi
#27628
Rebozon är i mitt tycke en väldigt enkel långsjal att hantera även för den som inte använder långsjal regelbundet. Jag som mest använder ringsjalar tycker att Rebozon är tunn, smidig och följsam vilket gör den lätthanterlig. Det är lätt att få den bra och den ger bra avlastning samtidigt som den är otroligt snygg. Den väcker helt klart lite uppmärksamhet. Jag känner inte igen varken sliskig eller noppig i beskrivning av tyget men självklart känns det att den inte är av 100% bomull. För mig är det dock ingen nackdel. Jag som är slarvig på att vika ihop sjalen direkt när jag tagit av den uppskattar att den inte blir skrynklig! Jag kan inte ge den något annat än en 5:a.

Säljer inte denna eller andra rebozo sjalar/tillbehör.
Senast redigerad av Annsofi den tor jul 21, 2005 21:55, redigerad totalt 1 gånger.
Av Jennabus
#34555
Tänkte jag kan passa på och lämna mina åsikter om sjalarna, jag har ju liksom känt på minst 100% av alla Rebozos som jag säljer! :P

Först kan jag säga att, precis som jag skrivit på hemsidan, materialet i sjalarna är en Bomull/Polyesterblandning, det kan ju vara bra att veta om det är någon som absolut bara vill ha naturmaterial i sjalen så bör de välja en annan sjal.. Det är just den material-blandningen som gör att Rebozon är en så otroligt lätt sjal, den väger i princip ingenting. (En fördel om man vill ha den med sig i väskan!)
Och dessutom är den tålig på så sätt att du kan pula ned den i väskan utan att den blir speciellt skrynklig, och efter en tvätt så torkar den på mindre än en timma om man hänger den äver en stol el dyl! Och som sommarsjal är den ett utmärkt alternativ, eftersom den är så luftig och lätt, den används ju av stora delar av befolkningen i Mexico där det är väldigt varmt året om...
:roll:
Isa skrev:
*Jag gör nu ett tillägg baserat på senare erfarenheter; Jag har nu lånat en annan rebozo av Jenny och det tyget har en helt annan känsla, det är strävare och aningen tjockare. Det märks att det inte är ren bomull. Sjalen är dock fortfarande smidig och lättknuten.*


Skillnaden som har förekommit på sjalarna i början var att vissa av sjalarna hade fabriksfållade (klippta) långsidor, och vissa av sjalarna var handfållade. I Isas fall kan det också ha varit skillnad på att den första sjalen var tvättat och tumlad innan, vilket inte den andra lånade Rebozon var..
Fortsättningsvis så är alla kommande sjalar fabriksfållade, och den enda skillnaden kommer vara att de sjalar som har mera komplicerade mönster än de med bara ränder, är att de är aningens tjockare p.ga de dubbla trådarna som behövs vid framställningen av mönstren!
Men detta påverkar alltså inte mjukheten eller bärkomforten på sjalarna!

Kan ju bara nämna att jag och mina vänner som bär i Rebozos här i stan får väldigt ofta spontana kommentarer om vilket oerhört vackert tyg vi har på oss! :lol: /Jenny

Säljer denna sjal!
Senast redigerad av Jennabus den sön jul 24, 2005 09:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
#34648
Hej Jenny! Vet du något om tillverkningen av Rebozon? Jag menar man kan väl inte direkt vara säker på att tyget är färgat med giftfria färger t ex?
Av Alexandra
#36756
Jag har en Rebozo Multirand och den är otroligt vacker, en av de vackraste sjalar jag sett! Den har en fantastisk lyster i färgerna.
Tyget är mycket luftigt och tunt, svalare sommarsjal kan jag knappt tänka mig. Den väger knappt något alls.
Jag slängde in den i tvättmaskinen och den var nästan torr när jag tog ut den. Den torkade på en kvart på klädstrecket i solen.
Det känns att det är syntetblandning i tyget, den är lite sträv på något sätt, men ändå jättemjuk, :? jättesvårt att förklara.
Det stämmer som nån sa, att det är lite "sommarstuge-gardin-känsla" i tyget. Men mig stör det inte.
Den är mjuk och skön i tyget, och den är lätt att knyta, det känns inte som om det är 4 m tyg, eftersom den är så tunn. Och den blir inte skrynklig.

Däremot tycker jag inte att den avlastar lika bra som diagonalvävda sjalar som tex Hoppis, didy och stork, så jag skulle inte ha den som enda-sjal iom att jag har en stor tung (snart) 1½åring som jag bär. Men som sommarsjal är den kanon, och jag kan tänka mig att den avlastar mycket bättre om man skulle bära ett lite mindre barn i den.
Användarens profilbild
Av Aurian
#50798
Blåvit-Svart Rebozo:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Tinalqua
#61760
Hej jag är nybliven sjalanvändare och har köpt en Rebuzo som min första sjal och jag är helnöjd. Har tidigare endast burit i en babybjörn och det är ju naturligtvis en väldig skillnad. Jag har en liten grabb på snart ett år och han tycker det är jättemysigt att sitta i sin sjal. Jag har ännu inte hunnit bära så långa sträckor men tycker att sjalen avlastar jättebra och är lätt att knyta med :)
Användarens profilbild
Av Ezereht
#90033
Jag har bara prövat en kompis rebozo, men jag tyckte den var vädigt fin, den hade klara nästan lite lysande färger. Den var lite fuzzig och mjuk i tyget så jag trodde först det var en ylle/bomullsblandning, men såg sen att det inte var ylle i den (lika så bra så slipper man att det kliar som ylle kan göra). Tyckte den avlastade bra, den hade lite giv, så om någon sagt den var vävd i kypert hade jag inte protesterat, men läste nu att den är vävd i tuskaft. Men den är då mer "stretchig" än de andra sjalar jag prövat som varit vävda i tuskaft, kanske för att den är luftigt vävd då, vad vet okunniga jag :wink: Om jag funderat på att skaffa en andrasjal, och redan hade en kypertvävd bomullsjal skulle jag definitivt testa rebozo. Som enda sjal till en nybörjare; ja om dom hade ett lite mindre barn.
Användarens profilbild
Av Mia
#131150
Får faktiskt bara en 3a av mig.
Vissa är väldigt snygga!
Det är en sval sjal!
Tyget är så väldigt ömtåligt och lätt att fastna i, det gillas inte.
Och den avlastar inte så väldigt bra utan skär lätt in om man inte får till knytningen 100% perfekt.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?