Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7976213
Hej!
Funderar på att köpa mej ännu en sjal. Har en Ellevill 5,2 som jag upplever lite "tjock". Jag är ingen erfarenhet av sjalar och skulle vilja ha lite tips på jämförelse...

Funderar på att skaffa en lång, vävd sjal som avlastar bra och som är lite tunnare. Har snöat in på Amazonas carry sling/ Amazonas antigua, eftersom de upplevs som tunna och ändå avlastar bra (bra pris åxå).
Frågor:
1. Upplevs Amazonas carry sling alt Amazonas antigua som tunnare än Ellevill-sjalen? Vill ju inte köpa ännu en sjal som jag upplever lika tjock som Ellevillen.
2. Hade tänkt bära ryggsäck och omslutet ryggkryss. Vilken storlek ska jag ha om mitt midjemått är ca 100cm ( :? ) och jag är 165cm lång? (Kanske Ellevillen är för lång)?
3. Vilken är bäst - Carry slingen eller Antiguan - eller Ellevillen?
#8452531
frassie skrev:Hej!
Funderar på att köpa mej ännu en sjal. Har en Ellevill 5,2 som jag upplever lite "tjock". Jag är ingen erfarenhet av sjalar och skulle vilja ha lite tips på jämförelse...

Funderar på att skaffa en lång, vävd sjal som avlastar bra och som är lite tunnare. Har snöat in på Amazonas carry sling/ Amazonas antigua, eftersom de upplevs som tunna och ändå avlastar bra (bra pris åxå).
Frågor:
1. Upplevs Amazonas carry sling alt Amazonas antigua som tunnare än Ellevill-sjalen? Vill ju inte köpa ännu en sjal som jag upplever lika tjock som Ellevillen.
2. Hade tänkt bära ryggsäck och omslutet ryggkryss. Vilken storlek ska jag ha om mitt midjemått är ca 100cm ( :? ) och jag är 165cm lång? (Kanske Ellevillen är för lång)?
3. Vilken är bäst - Carry slingen eller Antiguan - eller Ellevillen?
1. Jag har en Amazonas Carry Sling och ett par Zaror och jag upplever de nyare Zarorna som tjockare än min "smala" Zara av äldre modell. Den smala Zaran är nästan lika tunn som ACS, men jag tycker nog ändå att ACS känns svalare. ACS känns för mig definitivt svalare än de nya Zarorna (min gamla smala Zara verkar mer gles i väven än de nya om man känner o tittar noga).
2. Jag har ACS 4,6 m och kan ganska precis knyta vrikkesikker med knut på ryggen och gott o väl ryggsäck med tibetanskt avslut. Jag är ca strl 40, midjemått ca 82?
3. Bra på olika vis - ACS sval och len, Zaran väldigt snygg, tycker möjligen Zara avlastar något bättre för ett tyngre barn, men det går nästan på ett ut. Lättknutna tycker jag de är båda två, men ACS bättre för mindre barn där jag tycker nya Zarorna är för breda.
#8454878
Jag har ellevill praisley det är hälften bomull och hälften bambu den har varit perfekt för mig. Bambun andas mycket bättre än ren bomull. sen har jag hört ellevill larma ska också vara bra under värmen.
#8922128
Jag skulle aldrig rekommendera någon Zara på sommaren då den (nyare modellen) är ganska varm. Den är väldigt grov och ligger vid medeltjockhet egentligen men Amazonas Carry sling har jag känt på (på sjalträff) och funderat på att köpa själv för att den just kändes så sval och mjuk. Amazonas carry sling rekommenderar jag utan tvekan! Sedan gillar jag Zaran av andra anledningar men sval skulle jag aldrig kunna kalla den. Men det finns ju andra Ellevill sjalar än Zara i och för sig. :) Amazonas Antiqua vet jag ingenting om så kan inte säga så mycket om den.
#8928895
Har en Zara o en Paisley. Zara i sommarvärme, ne.. Paisley passar då mkt bättre. Dessa är dock enda erf jag har av vävd sjal. Har känt på en Calin bleu gauze o dom passar nog ännu bättre, men jag är mer för mönster. Själv är jag rätt varm av mig o slipper helst bära alls nån längre stund när det är varmt el kvavt, är nog dock känsligare än de flesta. Lycka till!
#8928897
Har sett nån Hoppediz extra tunn också, kanske nåt? Eller Mei Tai?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?