Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
4%
2
2
2%
3
5
6%
4
32
40%
5
39
48%
Användarens profilbild
Av Mia
#131155
Den får faktiskt en 5a!
För att vara en tunn, sval sjal så är den väldigt bra i avlastningssynpunkt! (jämför med bla rebozo, antiqua, ella roo..)
Snygg och lätt att sköta!
Användarens profilbild
Av Karion
#141996
Sätter inget betyg nu för jag sitter och velar kring den själv :? - men måste säga att jag är rätt förtjust i den här sjalen. Fick den på posten idag och har provknutit ett par olika knytningar med min 6 månaders-tjej på ca 8 kilo.
Jag har INTE provat Ella Roo eller Antiguan så kan inte jämföra.

Ska försöka beskriva den - helt ärligt:

Den är väldigt luftig, man ser liksom igenom tyget för den är mycket glest vävd.
Den avlastar okej men kräver nästan att man bär omslutet för riktigt bra stadga. Provade ryggsäck men det blev lite ostadigt och det skar in en del där tyget korvas ihop över axlarna bl a ... Å andra sidan är den så tunn och gles så man tål nog att ha den utbredd i flera lager ...
Sjalen har också vääldigt smala overlocksömmar i kanterna som tenderar att bli vassa. Den är också väldigt sträv innan den är tvättad - och eftersom jag inte är helt säker på att jag ska behålla den så vet jag inte om den blir lite mjukare efter tvätt så där kan jag inte råda än.

Samtidigt drömmer jag egentligen om en Bebina stjärntecken men är orolig att den inte är sval nog för sommaren (+ att den är lite dyr för oss tycker vi). :roll:
Den här sjalen är sval nog - definitivt - tunnare får man nog leta efter!

Sambon blev förtjust direkt - men han har heller inte känt på en stjärntecken och kan inte jämföra.

Suck, varför ska det vara så svårt ... Jag går och klämmer, lyfter och känner och är bra sugen att kasta in den i tvättmaskinen med lite oparfymerat mjukmedel ...

Ska, ska inte, ska, ska inte, ska, ska inte .... :? :roll:
Användarens profilbild
Av Linnea
#142031
den får en 3 av mig men då är det ett fegisbetyg :)

har ju liksom inte testat i dess rätta element (sommar) ännu, så jag får väl återkomma då :wink: har heller inte testat andra sommarsjalar ( nu i somras var det ringsjal för hela slanten)

den är snygg, avlastar min 11kg ok, är dock rädd att den korvar sig lätt & är fortfarande ganska sträv efter första tvätten, den är ju ändå supertunn så om jag ska ha långsjal i värme blir det ju garanterat den!
Användarens profilbild
Av Snurrfian
#146620
Den får en femma av mig! Sval och skön, avlastar ialla fall min snart 9 kg tunga bebis bra! Ryggsäck fungerade bra tycker jag, med den lilla erfarenhet jag har av ryggknytningar.... :lol: Sen ville inte Fredrik vara med längre på ryggen utan ville vara fram och sova, vilket han gjorde ganska omgående... ;)
Användarens profilbild
Av annikar
#158911
Jag ger min gauze en stark 4:a.
Har hunnit använda den några veckor nu och tycker att den är väldgt skön att bära i. Den avlastar inte lika bra som min bebina, men fullt tillräckligt.
Samuel väger dryga 12 kg nu och det funkar bra. Jag bär dock oftast inte mer än max 30 minuter åt gången numera :(
Iallafall så är den otroligt tunn och smidig, väldigt lättknuten. Min favorit med gauzen är omslutet X på magen eller ryggen. Tycker inte att höftkryss blir särskilt skönt till exempel, det är den lite för tunn för och tenderar att skära in i axeln då.
Gillar att den är så lätt, perfekt att bära med sig, eller ha på sig utifall att barnet vill åka sjal.
Finns i många fina färger också!

Har aldrig provat någon annan tunn sjal, så jag kan inte jämföra tyvärr.
Användarens profilbild
Av Marina
#173426
Jag tycker nog att det är en fyra. Blev först jätteskraj när jag öppnade paketet för den var sträv som sandpapper men efter ett varv i tvättmaskinen med rejält med sköljmedel visade den sitt rätta jag :lol: Den avlastar förvånansvärt bra för att vara så tunn och dessutom stum, dock krävs lite noggrannhet i knytningen (i jämförelse med min hoppiz). Det är ju betydligt mindre tyg så ryggknytningarna går bra mycket enklare med denna. Knuten blir ganska liten. Den väger inte mycket så den är dessutom enkel att ta med sig oknuten om man vill det.

En sommarsjal jag varmt :tumsup: kan rekommendera, men kanske inte som förstasjal till en nybörjare.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
#207753
Den får en stark fyra även av mig. Den är jättetunn och skön, jag tycker faktiskt inte att den är så sträv. Jag älskar det tunna tyget som inte är så bylsigt. Det som drar ner betyget från en femma är att den inte avlastar riktigt lika bra som min didy och är lite svårare att få till en skön knytning med. Dessutom tycker jag att den är aldeles för lång, men det är ju en smaksak.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#224152
Den får helt klart en 5:a, jag älskar den och tycker den avlastar superbra trots 12 kg barn i den. Den är verkligen jättelätt att knyta, ryggknytningar går som en dans och jag tycker inte att den skär in nånstans. Helt underbar!!

Bild
Användarens profilbild
Av Vida
#264429
Jag är nöjd :) Jag är helnöjd

Den är luftig och fin, den avlastar superbra, den tar liten plats, den är (enligt mig) lättknuten, men å andra sidan är jag kanske inte så bra på att knyta :)

Nej, jag är jättenöjd. Den är dessutom gos-mysig för en tre månaders....
Användarens profilbild
Av naggie
#264539
:heart: behöver jag säga mer?
Av mie
#273559
Gås = :loving: big tajm! En klockren femma från mig och Eskil!

/mie
Av FiaLisa
#317960
Nu ska jag skriva några ord om skrynkel-gåsen.

Jag var mycket skeptisk till gåsen, men bestämde mig för att köpa en och prova. När den kom tyckte jag att det var en ganska dålig sjal. Jag funderade allvarligt på att sy ett par sommarbyxor av tyget eftersom det är så snyggt. ;-) Jag tyckte att knuten gled när jag skulle knyta omslut på ryggen och avlastningen kändes inte något vidare.

Idag, ett par månader senare, tycker jag helt annorlunda om gåsen. Knuten glider fortfarande när jag ska knyta, men jag har lärt mig att hantera det. Man måste vara noggrann när man knyter och sprider ut tyget. Gåsen är inte lika förlåtande mot en slarvig knytning som exempelvis en Storchenwiege, men gör man rätt så är gåsen superbekväm. Den har tvingat mig att lära mig att knyta rätt.

Jag gillar att den inte är så klumpig. Ett omslutet kryss på magen med knuten fram är favoritknytningen med denna sjal. För omslutet kryss på ryggen tycker jag att den är lite för lång eftersom det blir så mycket tyg över, men avlastningsmässigt är den bra även för denna knytning.

Det här är en riktigt riktigt bra sjal som helt klart tävlar med mina diagonalvävda sjalar. Jag har inte provat någon annan s.k. sommarsjal så jag kan inte jämföra med någon av dem. Jag kan vara ute en hel dag och bära i gåsen utan problem, vilket ger den ett riktigt högt betyg - en 5:a.
Användarens profilbild
Av Måsen
#355017
Sommarens favorit!
Den får en fyra av mig för att den inte var så lång som den skulle, (tror att jag är ensam om att ha fått en så kort sjal), annars hade den fått en femma som sommarsjal.
Med gåsen lärde jag mig hantera ryggknytningar, något som jag inte lyckats med innan.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?