Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av visslan
#7059824
Vad tycker du om denna?
Motivera gärna ditt svar, så att vi andra vet om den är värd att köpas.
Användarens profilbild
Av visslan
#7059844
Jag börjar helt fräckt med att svara själv. Kanske finns det någon annan som har denna sjal också?

Jag köpte min 4,5 meter Aialik från Kimperi i Finland, men man kan också beställa direkt ifrån tillverkaren Vatanai.

Sjalen kommer i en hård pappkartong. I den finns en 3-års garanti och flera sidor med sjalknytningsinstruktioner. (Jag fick dessutom en reflex från Kimperi.)
Bild

Själva sjalen är jaquardvävd och glänser vackert. Den har fållade kanter och är 65 cm bred. Jag har dock inte tvättat den ännu och inte heller använt den, så jag återkommer med mer recension. :D Fast jag är nog redan lite kääär. :heart:
Bild
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
#7060151
denna sjal är så himla fin! grattis till köpet, hoppas den är skön också (men det är den säkert).
Användarens profilbild
Av visslan
#7061513
Nu har jag provat lite grann.

+
Jag har bara två andra sjalar, en Indio och en Ellevill Zara, så i jämförelse med dem är:
Vatanai tunnare än Indio, men inte lika "grovt" vävd som Zara. Den är smidig att knyta, men blir lite skrynklig. Känns mjuk och stabil samtidigt. Kanterna verkar hålla formen bra.

Min lilla plutt somnade ganska prompt i den, så jag antar att han gillar den. :loving:

-
Sjalen fällde en del färg vid tvätt, så jag rekommenderar att man tvättar den ensam första gången.
Det finns ingen mittmarkering, fast det är ju enkelt att fixa själv på något sätt.
Av Lenaskeå
#7243824
Jag har nyss fått & inte hunnit bära i den än. Men första intrycket var att den är väldigt tunn & mjuk, dessutom älskat dottern mönstret. (Aialik) Skriver mer sedan då jag använt den lite..

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?