Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Heybaby
#8940450
SCSI skrev:Japanskt: http://www.faktisktpraktiskt.se/barinst ... index.html
Revolutionerade ringsjalsanvändandet för oss!
Wow, tack för tipset! Jag har försökt och försökt med min ringsjal, men det blir ju bara tjorvigt. Ringarna hamnar för långt ner, tyget skär in i halsen och det känns mer bökigt än bekvämt. Att ringsjalen är snabb stämmer inte för mig, tar flera minuter att fixa allt oxh så får man ändå göra om det efter en liten stund. Men japanskt! Smart! Ska jag absolut testa. :tumup:
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8940518
Måse svara igen. Som sagt, köpte också en ringsjal när L var rätt färsk, ngn månad, gick inge bra o tänkte då sälja den. Men, nu provade jag häromdan m honom på höften o det blev faktiskt rätt bra, han är nu 4 mån. Dock tjorvar tyget fortf o håller på, men det är ju mer pga min talanglöshet. Behöver också få tyget lite mjukare. Men nu funderar jag faktiskt på att behålla den för de tillfällen man bara ska bära väldigt kort, typ 20 min max, för annars väljer jag helt klart sjal, sele el Mei Tai. Det verkar vara såhär för många, att ringsjalen passar bättre när bebisen blivit lite större. Trikåsjal är jättemysigt att ha en pyttebebis i :heart:
Användarens profilbild
Av SCSI
#8940528
Carolinah skrev: Det verkar vara såhär för många, att ringsjalen passar bättre när bebisen blivit lite större.
Jamen visst är det så! Den är suverän när ungen vill upp och ner, upp och ner, tio gånger i minuten... när man lagar mat och ettåringen står och drar en i benen för att bli buren och man inte har några armar över. När man ska kånka vinterpåbylsad unge till/från garaget. Bara springa till brevlådan/ica/nåt annat kort ärende... och från att min plutt var 3-4mån har det varit ringsjalen jag tagit med mig när vi åkt nånstans, eftersom den är smidig att ta på/av på tåget och funkar bra att bära tillsammans med ryggsäck, samtidigt som den är hyffsat lätt att låna ut till släkt och vänner som vill bubba runt nykomlingen lite :loving: .
Av lisette
#8992461
Nu är det ett tag sen jag skrev här, tiden springer iväg.

Övergav ringsjalen till förmån för en trikåsjal från tricot slen.vilken skillnad! Vi fick korta ner den, var över sex meter lång. Med en liten som inte gärna ligger i vagn eller i sitt babyskydd har sjalen verkligen varit till stor hjälp! :D
Användarens profilbild
Av sabe
#9138608
Till första dottern köpte jag också en ringsjal. Fick det inte att funka bra de första månaderna, men sen funkade de bra att bära "japanskt" och ha henne på höften när hon blev större och stabilare. Den lär visst också kunna funka i att amma i. Längre sträckor bar vi i Manduca (bärsele). Nu med nyss födda E så har jag lärt mig av misstaget och börjat med trikåsjal och ja det känns lättknutet, stabilt och mysigt :)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?