Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av solfot
#8642873
Jag vill bära på ryggen, enkelt och bekvämt i vår och sommar. Gärna så att hon skulle kunna somna. Tex om man skulle drista sig iväg till Urkult eller bara gå i skogen. Då kommer tösen vara två år. Hon är ganska liten och nätt
#8642877
Det funkar ju att bära på ryggen med det mesta. Vävd sjal, meitai eller sele. Det är ju vad man föredrar. Jag tycker att det är lite krångligt att få till det bra med sjal på ryggen, vi övar och övar. Men oftast blir det sjal på magen och på ryggen antingen meitai eller ergo.

Bland de ergonomiska selarna så finns ju hur många som helst. Där är ju också en smaksak. Det bästa är ju egentligen att försöka gå på någon sjalbarnsträff och få prova några olika för att se vad ni tycker känns mest bekvämt för er. Nu är ju du och din man rätt så olika i storleken, men det finns många selar som kan funka bra för båda två ändå.

Vill man att det ska gå snabbt och lätt så skulle jag i alla fall rekommendera sele. Enkelt och snabbt att få upp och er barnet, och det är enkelt att amma när man bär på magen.

Vad bär ni i nu??
Av solfot
#8642894
Har ni sjalbarnsträffar där man kan prova?
Hon går ju själv och åker vagn, annars trikåsjalen men det funkar ju inte på ryggen. Har en gammal skogsnäs sele men den är så obekväm. Fast storasyster satt i den när vi vandrade i Peru å då var hon ju 5.
#8644011
Ja det finns sjalbarnsträffar lite här och där över hela landet. Kolla in under den rubriken och leta upp något gäng som ses nära där du bor. Annars går det ju att komma hit eller till någon annan stad på träff med. Just nu har vi inte haft några regelbundna träffar utan bara lite sporadiska, under våren och sommaren var det en gång varje vecka...

Trikåsjalen borde hon väl vara alldeles för tung för nu? Hur mycket väger er bebis? Vi slutade använda trikåsjalen vid kanske 7-8 kilo, borde egentligen ha byt långt tidigare till vävd sjal insåg jag så fort jag fått hem min första.

Skogsnässele är ju inte alls speciellt bekväma och avlastar rätt dåligt. Det finns jättefina selar som är super ergonomiska och bekväma och lätta att ta på och av både på rygg, mage och höft.

Kolla på köp och sälj marknaden här tex. Eller tradera eller blocket. Vill ni inte lägga ner så mycket pengar så på tradera kan man köpa ergo-piraktkopior för 199kr eller billigare om man budar. Jag har en sån som jag köpt begagnad här på sb. Den är helt okej och bekväm. Både jag, bebisens pappa och storasyster 11 år använder den att bära bebisen i. Vi har haft den från 4 månader tills nu snart 13 månader. Den har suttit lika bra oavsett storlek på bebis. Den lär funka ett bra tag till. Och jag har en rätt rejäl bebis. Hon är 81 cm och 11 kg nu.

Det kanske är att föredra en sele om barnet inte är van vid att bli sjalad på ryggen och eftersom hon redan är så pass "gammal". Trikåsjal brukar man vanligtvis inte bära med på ryggen, och i alla fall inte så stora barn som en 1½-åring. Men vävd sjal funkar såklart bra annars om ni kan få till en bra knytning.
Av Isadora
#8644053
De gamla BabyBundlers kunde man bära stora barn på ryggen med ¨väldigt bekvämt, så jo man kan bära med rätt sorts trikåsjal på ryggen. Wbs ska också gå bra sägs det.
:D
Men jag vill också föreslå sele. Jag har 2 st under säljes. Det finns många som är bekväma och bra.
Av solfot
#8648332
Isadora skrev:De gamla BabyBundlers kunde man bära stora barn på ryggen med ¨väldigt bekvämt, så jo man kan bära med rätt sorts trikåsjal på ryggen. Wbs ska också gå bra sägs det.
:D
Men jag vill också föreslå sele. Jag har 2 st under säljes. Det finns många som är bekväma och bra.
ok jag ska kolla på dem du säljer
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?