Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
2%
3
4
9%
4
11
25%
5
28
64%
Användarens profilbild
Av Helena
#5011
Mycket bra sjal för nyfödda, mjuk och skön, skär inte in någonstans.
Nackdelen är att den har rätt kort användningstid, när barnet börjar röra sig mer, blir det ostadigt. Jag använde min Babybundler tills Miles var cirka sex månader.
En annan nackdel är att det är svårt att göra ryggknytningar med den. Det är mycket enklare att göra ryggknytningar med en vävd sjal där man lättare kan hålla reda på kanterna.
Användarens profilbild
Av Anna
#5012
Har inte burit i baby bundler med riktigt litet barn tyvärr men vågar mig ändå på att säga att det är en av mina favvoriter för mindre barn. Mycket skön och lättanvänd och ger bra avlastning. Inte lika lång användningstid som en vävd diagonalstretchig sjal, men absolut den jag vill ha till nästa barn från början. Fin och av god kvalite, många färger.

*Säljer sjalar och selar, denna sjal/sele ingår i mitt sortiment*
Senast redigerad av Anna den sön jul 31, 2005 15:08, redigerad totalt 1 gånger.
Av Petra
#5083
Min favorit till min fyra månader tjej. Den är lätt att knyta och stabil. Snygg oxå.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#5094
Har fått låna Helenas babybundler *tack*
Satte den på hårdtest igår när jag bar Torkel i den i ca 6½ timme (med avbrott för amning) och det som hände var att jag blev stel i ryggen. Det är visserligen inget konstigt eftersom jag samlagt bar i ca 10 timmar igår.

Sjalen var superhärlig att bära med. Avlastar bättre än Hug-a-bub.
Användarens profilbild
Av AnKa
#5158
Suverän förstasjal!! Både för bärare och barn.

Den är mjuk och skön och jättemysig att bära en liten bebis i. Jag har haft den och burit från allra första början. Går utmärkt att bära en hel dag vilket det ju lätt blir med en nyfödd. Jag tycker också att det går bra att ta ur barnet och stoppa tillbaka det utan att man behöver knyta om.

Den är också en jättebra nybörjarsjal eftersom den är så lättknuten.

En elastisk sjal har ju dock en något begränsad användningstid. Nu när min dotter är sex månader används inte Bundlern lika mycket eftersom den inte är lika stadig som min stork.

Min BabyBundler har också blivit lite nopprig men inte mycket man måste titta noga för att se det.

Sammanfattningsvis ger jag en fyra. Rekommenderas till det lilla barnet!
Användarens profilbild
Av sillen
#6875
Har en speciell plats i mitt hjärta; Pyttes och min första sjal!

Instämmer i allt ni andra skrivit - oslagbar som första-sjal när man har nyfödd baby.

Bra med "mittmärke".

Eventuellt kan jag tycka att den är lite fläck-känslig, på enfärgade trikåtyger syns fläckar betydligt mer än på randiga/vävda material.

Betyg fyra från mig, Pytte skulle nog ge en femma!
Användarens profilbild
Av Pallas
#8428
Vårt fantastiska blindköp! Bebben hastade ut innan vi bestämt oss för sort och vi panikbeställde Baby Bundlern för de hade snabb leverans. Vi har använt den dagligen i nio månader och vi är superdupernöjda!

Mjuk och skön, lätt att lära sig knyta, bekväm och snygga färger.

Ett stort minus är dock de kassa instruktioner som följde med min sjal. Ett paper med bild på ett par knytningar och sen en VHS-kassett (vilken vi inte kunde utnyttja eftersom vi inte har nån VHS-spelare). Fast å andra sidan... vad gör det när man har sjalbarn.se? :lol:
Av Binis
#8601
en femma av mig, helt underbar sjal :-) Det enda negativa jag kan komma på men det har inte så mycket med sjalen att göra, är att det är jobbigt att knyta en långsjal utomhus... :roll:
Användarens profilbild
Av Amatea
#9822
En 4:a av mig. Jag är inte riktigt ok med att knyta sjalar utomhus så i det avseendet upplever jag en långsjal som lite osmidig. Sedan är min sjal lite väl lång, 5,4 m så jag kan uppleva att den blir lite bylsig. Jag blir också ganska varm i den då jag bär i den inomhus. Annars var den perfekt första halvåret särskilt och jag kunde bära flera timmar i sträck.
Av Ansi
#36048
Tycker mycket om min isblå Baby Bundler och vi använde den mycket i början. Tyvärr köpte jag den ganska sent (då Elsa var 4 månader) och eftersom hon är en rätt tung och lång tjej så "räckte" inte Baby Bundlern inte så länge, ett halvår ungefär. Osmidigt att bära långa, tunga barn på magen tycker jag och elastisk sjal är svår att knyta bra på ryggen med.

Sjalen är mjuk och smidig men samtidigt stabil att knyta med dom inte barnet är för tungt. Den är lätt att knyta fast det är så mycket tyg, jag har en 5,4.

Mmmmm :D Just nu är den på utlån hos ny bebbe men förhoppningsvis får jag användning för den igen- och från början nästa gång!!! :)

Ja, en fyra får Baby Bundlern av mig.
Användarens profilbild
Av Ezereht
#44450
Min första sjal var en BabyBundler och jag älskade den. Jag hade en 5.1m och kunde inte knyta runt midjan med knuten fram, men det gick bra ändå. Den är jättebra första sjal för denär så förlåtande för om man knyter slarvigt, och så underbart mjuk och go mot babyn. Vi fick våran när Mattias var lite drygt 1 vecka gammal och vägde 4kg. Den höll bra för både tvätt och torktumling utan att tappa i kvalité.

De enda nackdelarna är att min var marinblå och hundhår och damm syns ganska bra, men den drog inte till sig hundhår som en del textilier gör. Också att redan vid 6 månader tyckte jag barnet var för tung och fick köpa en vävd sjal, men å andra sidan sålde jag då trikåsjalen och fick lite pengar att lägga på den nya. Det går inte heller att knyta på ryggen med trikåsjal, i alla fall inte vid 6 månader. Tyget stretchar och barnet lutas ganska långt ut även om man försöker dra åt. Men jag bar alltid på magen så det var inget jag brydde mig om egentligen. Jag bär fortfarande på magen mest med den nya vävda också.

Den får en 5:a av mig, för i sin genre (tråkåsjal) är det den bästa jag sett (lagt ihop pris och kvalité) och såååå mysig. Och den var en riktig lifesaver i början när barnet hade mycket ont i magen, för i sjalen blev han lugn.
Användarens profilbild
Av sandrasol
#53647
enligt mig en suverän sjal, perfekt till små bebisar och nyfödda.
köpte min till sonen som då avr ca 5-6månader och det funkade bra.
men han var ganska tung så jag använde den inte så länge.
men till allis har den använts flitigt.
så mjuk och gosig och i den sjalen var det enda stälelt hon somnade på som nyfödd.
en 5a plus får den av mig :)
Av Lisen
#59904
Denna är min absoluta favorit, mjuk och följsam, relativt tunn.
Bär båda barnen i den, minsta 10kg, största 14 och jag tycker faktiskt att det funkar bra!
Användarens profilbild
Av mica
#83609
Underbar sjal i kraftigt, men ändå mjukt tyg.
Den är dock varm vilket är mindre bra på sommaren, men mysigt nu på hösten.
Jag har haft stor glädje av den och tycker den var ganska enkel att lära sig och bra som nybörjarsjal.
Torkar snabbt efter tvätt.

Enda minuset är att den töjer sig om man bär länge. Bar i fyra timmar igår med sonen på 7+ kg och han hängde rätt långt ner i slutet mot hur han satt i början. Och då var sjalen _inte_ nytvättad.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?