Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
2%
2
Inga röster
0%
3
10
10%
4
43
42%
5
47
46%
Av Popflickan
#45028
Jag köpte en Moby Wrap efter att ha läst alla positiva omdömen om den här på forumet. Det är den första och enda sjal jag har testat, så jag kan inte jämföra. Men den är helt underbar, så gosig och skön.

Oskar är snart sex veckor och väger nu 6,2 kg, och det går jättebra att bära honom i den. (apropå förra inlägget). Det känns som om jag kommer kunna använda dne länge till också.

Så vi kan varmt rekomendera den, det är enkelt att lära sig knytningen, och den är väldigt prisvärd. Utmärkt nybörjarsjal! :D

Den får en 5 a av oss!
Användarens profilbild
Av Mia
#51525
Jag har en rosa moby som är otroligt vacker i färgen!
Jag tycker att denna sjal har lagom längd och bredd (ev kunde den varit ngra cm bredare för att riktigt kunna gosa in bebben fr topp till tå.)
Den är väldigt mjuk och gosig! Men materialet blir lite nopigt efter ett tag.
Lagom stretchig till en liten bebbe men jag skulle inte använda den mer än korta stunder när barnet väger över ca7kg.
Prisvärd, lättknuten första sjal.
Ger den en 4 tot.
Av Gäst
#55896
Jag är jättenöjd med min Moby. Jättevacker färg (har också en rosa), mjuk och skön i tyget. Lagom bred för ett litet barn och avlastar jättebra.
Precis som föregående tycker jag det är lagom med stretch för ett litet barn, men jag tror att den ganska snabbt kommer kännas svajig, åtminstone när man ska ut på långpromenad. Hemma kommer den nog att användas länge. Den är lätt att knyta, vi fick till det perfekt från andra försöket. Ett plus också för att den är så billig.

Den får 4+ av mig :-D
Användarens profilbild
Av Nova
#56070
Min första sjal någonsin.
Jag har en marinblå. En neutral och diskret färg för den som gillar det. Blir inte fläckig och ful av lite bebisdregel... :wink:

Jättemysig att använda! Mjuk och härlig att bära i.
Bra instruktioner följer med. Tar ett par knytningar sedan går det automatiskt.

Min kille väger nu ca 6,5 kg men den fungerar fortfarande bra. Inte riktigt lika stadigt som i början dock. Går vi på längre promenader föredrar jag hellre en vävd sjal.
Till den lilla bebisen är den oslagbar.
Enda nackdelen jag kan komma på är att det är rätt så varm på sommaren.

Är man osäker på om man vill lägga pengar på en sjal eller inte är detta en bra sjal att börja med. Inga jättestora pengar att förlora.
Dessutom är andrahandsvärdet helt ok.
Helt klart prisvärd!

Den får en 4:a av mig.
Hade den inte varit så varm på sommaren hade den helt klart fått en 5:a.
Av Magica deHex
#58806
Har bara använt Mobyn i några timmar men redan undrar jag hur jag klarade mig utan den?!?! Den får bara en fyra (stark) för att jag tycker det är lite halvjobbigt att den töjjer sig lite efter knytning.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#58868
Oj, var jag inte inloggad när jag skrev min "recension"... Det är jag som är gästen 30/8-05 :-)
Användarens profilbild
Av Mony
#85183
Super mjuk och mysig sjal. Har använt den från dag 1 på min son. Blir dock lite för elastisk när de blir större. Sonen och sjalen glider ner och bildar en påse på magen efter ett par timmar. Man får knyta den hårdare när de blir tyngre.

Super med elastiskt tyg när de somnar, så man lätt kan stoppa in det dinglande huvudet inne i sjalen. Kan varmt rekomenderas som första sjal!
Användarens profilbild
Av Dafe
#212812
Min första sjal! Den är perfekt just som första sjal: billig, lättknuten och avlastar bra för en nyfödd! Dock ett minus för att den är så varm! Nu när det börjar bli sommarvärme ute svettas vi en del i den och föredrar därför Pikku Ruun som vi också har. Om det beror på att den är lite tjockare eller att den är svart låter jag vara osagt, antagligen en kombination av det. Värmen kan ju också vara en fördel om man får barn på hösten eller vintern...

Mobyn får en fyra av mig. :D
Användarens profilbild
Av Vida
#216954
Den frå en femma av mig. Jag hade med den till BB och det gjorde att jag var den enda mamman som kunde bre mig själv en macka samtidigt som jag ammade :)

Den är lite varm nu när sommarvärmen kommer (har en svart) så därför har jag beställt en easy - eld. Jag tycker att Mobyn är guld värd. Och nu när dottern är grinig på kvällarna (och lite på dagarna) så kan jag sätta henne i sjalen, amma, och sedan slocknar hon ganska snart och mitt bärande blir då som en liten magmassage som trycker ut pruttarna. Så även om hon vaknar till så somnar hon snabbt igen. Jag kan gå på stan och fika med vänner och ändå vara nära nära. Hade jag inte haft sjalen hade jag nog setat hemma och desperat försökt få henne att somna i vagnen...

Inser iofs att det gäller för alla sjalar :)
Men mjukheten är ju ett definitivt plus. Riktigt gosig sjal för 420 kronor.
Användarens profilbild
Av Gaya
#226564
Jämför med Pikku ru och tycker då att Mobyn är ganska tjock och därmed stabil i tyget. (så stabil en trikå kan vara...)
Användarens profilbild
Av jessicatja
#239646
Mobyn var vår första sjal och får högsta betyg. Perfekt nybörjarsjal som är lätt att knyta, avlastar bra och är mysig att använda.

Under en månad eller två sov dottern allra bäst i sjalen. Ett plus också för priset, som gjorde att vi som nybörjare vågade prova det här med sjal.

Vi hade lånad BB-sele, som vi lämnade tillbaka två veckor efter att Mobyn anlänt.

Vi investerade i vävd sjal när dottern kom upp i sex kilo ungefär. Vi kunde burit henne längre med Mobyn, men eftersom hon är en ganska rörlig liten dam så blev det svajigt efter en stund.

Vår Moby har sedan varit utlånad och gjort fler sjalberoende :wink:
Användarens profilbild
Av Annika80
#253252
Mobyn får bara en 3:a av mig, trots att jag inte har provat någon annan lång sjal än.
+ Får den för att den är billig, lätt att knyta och gosig.
- För att den är lite tjock att ha, det blir varmt. och för att den är lite för lång tycker jag som väger ca 55 och är 170 cm.
Av ninni
#302895
Den får en fyra av mig.
Är nybörjare med det här att bära, ändo är det min andra sjal... (Bärabarnsjalen jag köppte när jag var gravid fungerade i vagga första två veckorna men sen fick jag inte till det = dags för ny sjal)

Har nu burit i en månad typ med mobyn. Den är lätt att få till, kunde börja bära redan första dagen. Min lillsnutta gillar den och har lagom mycket utsikt över världen (krävdes dock en del övertalning, första gångerna protesterade hon efter två min) :)
Ger skön avlastning , i alla fall med en tvåmånaders.
Lätt att ta i och ur barnet, vilket är bra i början innan de vant sig vid bärandet.
Är inte så himla dyr (Allt är relativt), ifall men nu inte skulle gilla att bära.

*stort minus* Den är på tok för varm en sådan här het sommar som varit
Användarens profilbild
Av medusan75
#302985
lätt sjal, snabb att knyta. Jag har varit jättenöjd. Fast jag tycker ju inte alls den klarar så många kilon som den påstår. Någonstans över 7 kg börjar den bli svajjig och man börjar önska sig ett stadigare tyg.
Så för oss som var den urvuxen på 3-4 månader.
Jag gav den en 4:a. Det enda som drar ner den från en 5:a är den korta användningstiden.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?