Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
2%
2
Inga röster
0%
3
10
10%
4
43
42%
5
47
46%
Användarens profilbild
Av Erica74
#996233
Detta låter som en sjal för mig om man kan använda den från nyfödd?
Var köper jag en moby??
Användarens profilbild
Av tinaw
#996419
titta hos annonsörerna till vänster eller kolla på babynord.se vilka återförsäljare som fins, de är generalimportör i sverige.

Mobyn finns hos många ÅF!
Användarens profilbild
Av Zalli
#1303933
Underbara mysiga moby wrap! Jag har en oliv som snart har gjort sitt här, den ska vandra vidare till en kompis för det börjar bli lite för ostabilt med nästan 9 kilo och långpromenader. Hemma sover hon dock alltid i mobyn för den är så mjuk och mysig :heart: Usch, det är nästan lite jobbigt att släppa ifrån sig den, jag hade kunnat ha den som mysfilt i sängen alltså. Hm, jag kanske kan komma undan på något sätt haha :wink:

Visst är den lite småvarm men vad är inte det på sommaren?! Nu fick ju jag dottern i september så det har aldrig vart några problem för oss.

Jag har även en Moby-D. Brun med vävs panel och den är också jättefin! Den har dock fållade kanter till skillnad fårn moby wrap som har overlockade kanter. Det gör att man får vara lite mer noga med hur den ligger om man inte vill att det ska synas sömmar. Men gud vad snygg den är. Och helt lagom stabil till båda barnen.

Jag ger båda femmor för de är mina myssjalar :D
Användarens profilbild
Av Mosan
#7840907
Jag gav den en 4:a. Har använt min Moby väldigt mycket. Lätt att knyta och lära sig som nybörjare. För mig var den lite lång när jag använt den ett tag. Fick knyta det överblivna ett extra varv runt höften så för sommaren rekommenderar jag en svalare sjal.
Användarens profilbild
Av pulibus
#7937364
Jag :heart: min Moby!
Den är välanvänd från dotterns födsel (10 dagar gammal) och den används fortfarande (6 månader och +9kg).
Många här verkar tycka att den blir lite svajig, men det problemet har jag aldrig haft. Jag tycker att det är svårt att få henne i grodposition men jag tror att det beror på mina kunskaper snarare än sjalen. (Jag upptäckte detta när jag började bära i MT och insåg att såhär ska hon ju sitta med benen).
Jag kommer att använda Mobyn om jag blir välsignade med fler barn och jag rekommenderar den varmt till alla jag möter som visar intresse av den.

10 dagar gammal och premiär i sjalen
Bild
Senast redigerad av pulibus den sön aug 14, 2011 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#8712489
Jag väntar första barnet i slutet på februari och hade bestämt mig för Mobyn, men när jag läser här så blev jag lite orolig för att många skriver att den är varm. Jag har ingen erfarenhet av sjalande överhuvudtaget så jag har ju inget att jämföra med men vad är för varmt egentligen? Alltså i februari/mars/april är det väl inte så hiskeligt varmt så då borde man ju klara sig men sen kommer ju oftast värmen och jag kommer kanske vilja använda den hela sommaren, kommer det inte bli bra med Mobyn? Jag är inte en speciellt varm person av mig i vanliga fall, bara nu sista månaden eller så, men det beror ju på graviditeten, det försvinner väl, eller är man extra varm när man ammar också kanske? :hmm:

Snälla ge mig råd på hur jag ska göra! :D
Av p_sarah
#8712538
Jag gav femma. Supermysig och prisvärd och tillräckligt avlastande som nyfödingsjal fram tills man är redo för andra sjalar som inte är riktigt lika förlåtande i knytningen ;) Och min har dessutom fin färg!!! :tumup:

Bild


Ketronya skrev:Jag väntar första barnet i slutet på februari och hade bestämt mig för Mobyn, men när jag läser här så blev jag lite orolig för att många skriver att den är varm. Jag har ingen erfarenhet av sjalande överhuvudtaget så jag har ju inget att jämföra med men vad är för varmt egentligen? Alltså i februari/mars/april är det väl inte så hiskeligt varmt så då borde man ju klara sig men sen kommer ju oftast värmen och jag kommer kanske vilja använda den hela sommaren, kommer det inte bli bra med Mobyn? Jag är inte en speciellt varm person av mig i vanliga fall, bara nu sista månaden eller så, men det beror ju på graviditeten, det försvinner väl, eller är man extra varm när man ammar också kanske? :hmm:

Snälla ge mig råd på hur jag ska göra! :D
Jag tror inte du behöver oroa dig. Jag uppfattar den inte som varm på det sättet, jag skulle nog använda den under våren/försommaren utan problem (som en extra tunn tröja). Sen i juli/augusti tror jag jag satsar på sele eller mei tai eller något luftigare iaf, men fram tills dess tyclcker jag du ska ha en mys-Moby :)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?