Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
17%
2
3
25%
3
3
25%
4
4
33%
5
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av Bé Bé
#1181233
från början var den bra,tyckte jag men sen dagen efter tyckte jag den hade släppt lite och när jag bar på min prins så gled han ner.Kunde inte dra hur mycket som eftersom den är rätt kort.Tur att jag köpte den för 75 kr annars hade det varit ett dåligt köp.Ett plus för att den är så tunn.Iof,har bara använt denna typ av trikåsjal,kan itne uttala mig om adnra trikåer.
Användarens profilbild
Av Victoria P.
#1262678
Testade den faktiskt idag, har inte mycket o jämföra med, men det första som slog mig var att knytinstruktionen var tryckt på sjalen! :hellu:
Annars verkar den tunn o sval o väldigt lättknuten, trots att jag aldrig knytit långsjal förr! :P
Mycket elastisk o min lille bumpade gott i den när jag testade att liksom småhoppa lite, (han är 8.7 kg) så den är ju inte så stabil att den räcker åt oss iaf. Men man kan nog hitta mycket bättre för ung. samma pris (300:-)
Den är inte särskilt lång (ca 3.5 m?)o har väldigt avsmalnande ändar så knuten blev liten. Mycket mjuk o skön, påminde mig faktiskt om t-shirt tyg!
Användarens profilbild
Av Nemo
#1678563
Detta var den första sjalen vi köpte till N, och den används fortfarande, om än inte lika mycket. Den är otroligt mjuk och skön, och tack vare de avsmalnande ändarna blir knuten väldig nätt och liten. Inte jättelätt att knyta tycker jag, men jag var ju nybörjare med den och har heller inte testat någon annan trikåsjal att jämföra med. När N blev halvåret kändes det som om det kunde vara skönt att ha en stabilare sjal att komplettera med, men som sagt så sitter hon i den ibland fortfarande. Ett minus är ju att färgerna är väldigt trista.
Av sjaltokan
#1679000
+ knytinstruktioner på sjalen, tunn och sval, liten knut, billig.
- lite sladdrig i kanterna, långa avsmalnade ändar.

Passar nyfödd tills kanske 3-4 månader sen är den nog för tunn. Tycker det kan vara en bra prova på sjal som man är ganska billig.
#1786076
Den har täckt vårt behov att trikåsjal bra eftersom vi ändå ganska snabbt gått över till mei tai, ringsjal och långsjal. Den var billig och sval. Skön att bära liten bebis i. MEN eftersom den är så tunn så är det ju ingen sjal man använder någon längre tid för barnet blir snabbt för tung för den. Samtidigt so mdet är lite fiffigt att instruktionerna står på så lär man sig ju knyta en sjal snabbt å sen känns det lite irriterande att de står på då de iaf på den vita syns väldigt väl även om man vänder de innåt.
Användarens profilbild
Av Sarai
#7285572
Håller med Lillvilda helt. Den täckte mitt behov av trikå, men då gick jag över till vävd sjal för promenader så fort vi började gå ut. Dvs. efter två veckor. Det ska dock sägas att jag fortfarande hade rätt så mycket foglossningsbesvär och verkligen behövde ha ner tyngden på höfterna.
Utmärkt att ha för demonstrationssyfte, den är kort och tar liten plats i skåpet. :) Eller ha den runt halsen som halsduk så är de med för akutsituationer? Jag gav den en två. Är man ute efter en bra trikåsjal ska man köpa en annan.
#7285592
Jag har provknytit men inte burit med den eftersom den är nyköpt till bebisen som inte kommit än :-)

den är väldigt tunn och smidig för att vara trikåsjal. kort och sval och mjuk. Ser bara fördelar om man tänkt ha den precis i början som jag tänkt. Har man tänkt använda den en längre tid är det bättre med en tjockare och stadigare trikåsjal.

men eftersom jag byte vid 2 månaders ålder till vävd långsjal till Alvin så kommer jag göra det den här gången också så för mig kommer det passa utmärkt. Jag har en Moby också efter Alvin om det skulle behövas.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?