Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
9
31%
5
20
69%
Användarens profilbild
Av Anso
#354162
Vad tycker ni om denna?
Motivera gärna så att vi vet om den är värd att köpas!
Bild
Användarens profilbild
Av Sami
#452051
Tycker att Econ är en sjal som har egenskaper som iallafall jag gillar! Nu gillar jag ju trikåsjalar speciellt mycket... så när jag provade ECOn till min tjej som då vägde ca 6 kg blev jag redan då förvånad över hur stabil den kändes och det har den fortsatt att vara och nu väger hon nästan 9. Har även burit vår 3 åring i den och det gick bra förutom att han inte ville vara kvar så länge som jag ville prova...
Det är hampa i sjalen som kompletterar sjalens bomullsfibrer... Hampan ger tyget stadga och det blir som ett hopkok av en vävd sjal och trikå... man får både och...
mitt minus blir i såfall på eco att den är ganska tung att hantera när den är våt.... hampan väger en del... torr väger den nästan ett kg!!!
men man måste ju inte asa kring på den när den är våt...

Annars är det en stabil sjal som klarar tuffa tag... 8)

Den här sjalen finns i vårt företags sortiment men jag använder denna sjal privat och dagligen till mina barn och därför har jag skrivit denna recension i egenskap av privatperson.
Användarens profilbild
Av caelajemma
#464659
Jag gillar eco:n! Den är visserligen inte liten och tunn, inte heller jättemjuk (som vissa andra trikåsjalar), men den är superstadig! Är man mest van att bära i vävd sjal blir man riktigt glad över den här skapelsen. Jag införskaffade min eco när J var ett halvår ungefär (uppemot 7kg tung) för att jag ville testa en trikå (har bara burit i vävd tidigare) och blev överraskad över hur stadig den var. Den är trots sin "tjockhet" inte heller nämnvärt varmare än t ex sinon, och det är väl hampan som gör det antar jag. En riktigt bra trikåsjal för lite större bebisar. Jag skulle dock inte välja den till en nyfödd liten bebbe, därför får den "bara" en 4.
Användarens profilbild
Av Måsen
#563741
Jag bytte från Sino till Mam Eco när min dotter vägde närmare 6 kg. Econ är förvånansvärt stadig, känns som ett mellanting mellan vävd och trikå som någon skrev.
Den känns dock lite "grov" för att vara en trikåsjal tycker jag, men kanske blir den lite mjukare efter ett tag (jag har inte hunnit använda den så mycket ännu). Fick en fyra av mig, hade fått en femma om den varit mjukare och gosigare.
En rolig grej är ju de matchande tossorna och mössan som följer med också. :D

Tillägg efter lite mer användning:
Den har blivit betydligt mjukare och gosigare och känns inte alls "grov" som jag upplevde från början.
Häromdagen var det också sommarvärme (i mitten på april) när jag bar i den och jag tyckte inte att det blev så varm, (i jämförelse med Moby Wrap som jag tyckte kändes som ett våtvärmande omslag på sommaren så kändes denna rentav sval).
Jag har faktiskt också burit min sovande tvååring i den på ryggen någon timme hemma/inne och det funkade!
Användarens profilbild
Av Diesel
#603133
Puffar för att få höra fler synpunkter om den här sjalen! Vad tycker ni om den :?:
Användarens profilbild
Av Sami
#617549
med tiden...
Av Ting
#636447
Vet inte om man kan ställa frågor i dessa trådarna :? men är denna sjalen ekologisk.......och funkar det att bära upp till 18 kg verkligen???? :roll:
Användarens profilbild
Av Samuels mamma
#645670
Jag har aldrig provat någon annan trikåsjal eftersom Samuel redan var lite tung när jag började med sjal men jag älskar MaM Econ (tack måsen för tipset!). Den är stadig, mjuk och lätt att knyta (och dessutom snygg :D ). Samuel väger tio kilo men den känns inte alls ostadig, den är ju såklart inte lika stadig som Hoppen men det är ingen enorm skillnad. Med tanke på hur mycket lättare den är att knyta än Hoppen så väger det definitivt upp att den inte riktigt avlastar lika bra. Min sambo har bara burit i ringsjal innan och han lärde sig att knyta den på en gång när han var själv hemma med Samuel och han bär honom i den varje dag.
Min favoritsjal än så länge helt klart!

Tillägg:
Jag som var så nöjd, så nöjd är nu något mindre nöjd... Efter tvätt blev den helt omöjlig att hantera. Bara töjde sig och jag var tvungen att knyta om var femte minut. Och jag var supernoga när jag torkade den, gjorde precis som i instruktionsboken. Jag som hade tänkt bära i den hela sommaren och min sambo älskade den ju också. Måste ju säga att jag inte direkt tycker det är toppkvalitet när den inte blir sig själv igen efter tvätt. Väldigt synd på en så fin sjal :(
Tack iallafall till Babyboden som lät mig returnera den :)
Nu blir det till att leta ny sjal...
Användarens profilbild
Av zero.sara
#816734
Gillar min mam eco jättemycket, den är stadigare än tricot slen som jag hade först och passar jättebra till min 7 kilo tunga dotter. Är den av mina tre sjalar som blir mest använd just nu. Tycker att den är jättemjuk och gosig och lilltjejen gillar att mysa ner sig i den. Används även i vagnen för gos när liten vill ligga där och kolla upp på träden på promenaden :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
#817719
Min fortsatte att vara stadig och skön även efter tvätt :)
Av Lillblomma
#822912
Tack zero.sara!
Önskar fler ville svara.... Eller är MaM ECO en ovanlig sjal? Inte så många som har den kanske.
Ska nog maila några återförs och höra om det fått klagomål på sjalen efter tvätt. Fast det är ju inte säkert de är ärliga..

//A
Användarens profilbild
Av Elin G
#822919
Lillblomma skrev:Tack zero.sara!
Önskar fler ville svara.... Eller är MaM ECO en ovanlig sjal? Inte så många som har den kanske.
Ska nog maila några återförs och höra om det fått klagomål på sjalen efter tvätt. Fast det är ju inte säkert de är ärliga..

//A
Skulle de inte vara ärliga får du väl reklamera den. Att man ska kunna tvätta en sjal enligt instruktionerna borde väl vara ett krav man kan ställa.
Av Lillblomma
#828075
Ja, det är klart!
Vill slippa mecket bara, så om det verkar som att fler har haft problem känns det dumt att chansa. Då tittar jag kanske hellre på nåt annat...

Fast den är ju SÅ snygg...
//A
Användarens profilbild
Av Måsen
#828272
Min har hållt sig bra efter tvätt. Visst töjer den sig lite, men det gör ju alla trikåsjalar. Jag har fått justera knytningen lite om jag burit länge.
Jag har haft och använt min i drygt sex månader och mitt betyg för denna sjal är fortfarande högt! :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?