Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
9
31%
5
20
69%
Användarens profilbild
Av melon
#828543
Jag är supernöjd med min Mam eco!!! Sval, stadig men gosig. :heart:

Visst har den töjt sig efter tvätt, eller rättare sagt, den drar ihop sig i tvätten och sträcker ut sig i första knytningen, men om man drar lite i den innan den hängs upp till tork blir det bättre... :wink:
Av Lillblomma
#839518
En MaM ECO blir det!
Undrar hur jag ska lyckas smuggla in den...

//A
Användarens profilbild
Av Lydia
#883400
Lite "grov" känsla i tyget, sinon är mysigare till helt nyfödd bebis.
Avlastar BRA. Jag har den korta storleken och den kan jag knyta med knuten på magen precis, och jag är i storlek 44 iaf, så de är rejält tilltagna i längden.
Användarens profilbild
Av Bina
#883416
Älskar MaM Eco - var dum och sålde min - det får bli en ny 8)

Grovheten ger sig snabbt..
Användarens profilbild
Av Lydia
#883455
Bina skrev:Älskar MaM Eco - var dum och sålde min - det får bli en ny 8)

Grovheten ger sig snabbt..
Nä det tycker inte jag. jo, den är ju inte grov/sandpapprig, men den har ju liksom grövre textur ("nästan ribbad") tycker jag.
Användarens profilbild
Av Shadow
#1576053
MamEco är jättebra. Stadig även när pojken vägde över 8kg osv. Jag har dock slutat bära honom, men det beror på min svaga rygg/höfter.
Vet inte varför en del skriver att den är grov osv. visst, strukturen är inte helt slät men den är mjuk och gosig för det :)
+ för att den är så snygg.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#1576069
åh, jag ger mam eco en 5:a!

superskön, snygg, mycket bra avlastning, sval... :heart:
(har köpt min begagnad och tror den varit tvättad två gånger innan)
Bild
Bild
mam eco kakao, inne och i solen :D
Av Jenkka
#1624324
en fyra

har inga erfarenheter från nån annan trikåsjal. Vi blev väl inte sjalfrälsta förrän pojken var ca 2 månader (provade den iof några gånger innan). Om det blir fler sjalbarn kanske jag skulle välja en lite mjukare till nyfödd, men denna sjal stannar ändå hemma i väntan på fler barn :)
Nu är pojken snart 5 månader (vägde 7,4 kg en månad sen) och funkar inte riktigt längre o åka på stan med, åker ihop under rumpan o känns aningen ostadig om man inte fått till en bra knytning. Men en jättemysig sjal att använda hemma säkert ett bra tag till. Avlastar superbra, känns fortfarande inte tungt att bära med om man får till en lagom tajt knytning. Färgen e superfin (lime) och har en fin lyster.

Har den kortare storleken (e 170 lång o 38 i klädstorlek) och den känns som bra längd, tror t.om att den har blivit längre i användningen. Minus kanske för att tyget känns lite känsligt för att bli förstört om man sträcker det för mycket, men det kanske e så för alla trikåsjalar :?:
Användarens profilbild
Av Empatikan
#7105351
Har haft min i ägo i lite drygt tre veckor.Är mycket nöjd! Får dock en fyra av mig ockå eftersom den inte känns lite skör i tyget? Nåväl, den har ju hållt för er andra som haft sjalen lite längre så den ska väl hålla ett tag för oss också! :tumup: Sen så var jag lite besviken för bilden när jag beställde visade ljusa ringar men det är mörka på min... Men vill ha den här färgen så det blir bra :D
Av ariesse
#7175985
Har använt min en månad nu - började på BB - och tycker den är kanon! Gav den en femma i betyg. Det enda som jag inte riktigt tycker om är att den inte är fullt lika smidig att sätta på sig som en bärsele, men det problemet har ju alla knytsjalar så det är inget specifikt för denna. Sedan kan man ju ha på sig denna hela dagen och bara ta i och ur barnet, det är ju inte likadant med bärselar. Jag har inte provat någon annan sjal så jag har inget att jämföra med, men är i alla fall kanonnöjd med min!
Användarens profilbild
Av Empatikan
#7178909
Efter en tids användning känns den inte lika skör och är hur mjuk och go som helst... :D Vore vanvett att köpa en till men visst är man sugen på en till i annan färg! :love:
Användarens profilbild
Av rödsammet
#7358961
Har en 5 veckors som jag bär i tricot slen och Mam Eco. Föredrar definitivt Mam - den är både gosig, smidig och väldigt avlastande. Att den är gjord i ekobomull och hampa är också ett plus. Det enda på minussidan är att de snygga ringarna som är mittmarkeringen tenderar att nötas lite i tvätten (många tvättar blir det eftersom lillgrabben kräks oändligt :wink: )

Jag rekommenderar denna sjal varmt!
Användarens profilbild
Av Empatikan
#7359708
rödsammet skrev:Har en 5 veckors som jag bär i tricot slen och Mam Eco. Föredrar definitivt Mam - den är både gosig, smidig och väldigt avlastande. Att den är gjord i ekobomull och hampa är också ett plus. Det enda på minussidan är att de snygga ringarna som är mittmarkeringen tenderar att nötas lite i tvätten (många tvättar blir det eftersom lillgrabben kräks oändligt :wink: )

Jag rekommenderar denna sjal varmt!

Jag har mörka ringar på min (alltså inte vita) :wink: och de har inte nötts i tvätten... Några sjalar senare är vår MamEco fortfarande största sjalkärleken och den är mjuk och go som en gammal t-shirt... :tumup: :heart:
Av cissi_m
#7359732
Jag ger en 5:a. Har haft en stor baby, och den har varit underbar att bära i. Lagom varm och dessutom så FIN! Sen had ejag annan trikå när lillen var nyfödd, men varje sjal/sele har ju sin tid.
Användarens profilbild
Av Empatikan
#7359923
cissi_m skrev:Jag ger en 5:a. Har haft en stor baby, och den har varit underbar att bära i. Lagom varm och dessutom så FIN! Sen had ejag annan trikå när lillen var nyfödd, men varje sjal/sele har ju sin tid.
:iagree: Vi hade minimundus först... Men nästa barn får åka MamEco direkt för nu är den så inarbetad och go 8)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?