Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
9
56%
5
7
44%
Användarens profilbild
Av April
#27682
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 20:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
#28039
Jaha, då har jag skaffat en trikåsjal när bebben är 9 månader bara för att jag så gärna vill prova en som jag inte har gjort själv.

Cuddly Wrap är ca 50 cm bred på sjalens mitt och har avsmalnande ändar vilket gör att knuten blir mycket liten så det gör inte så mycket att jag kan dra den ett extra varv runt mig själv när jag knyter den.

Mjukt och mysigt ytskick.
Lätt att knyta och känns inte så bylsig att ha på sig eftersom den är i tunn trikå och inte så bred men ändå så räcker den faktiskt till för min bebbe på 8,5 kg i alla fall för en 30 minuters promenad. Inte lika stadigt som i en vävd sjal men det duger.
Kanterna är sydda med overlocksöm i enkelt tyg, dvs kanterna är inte vikta dubbelt eller så.
Mittmarkering finns på sjalen.

Den är också hyfsat sval att bära i.
Det följer med papper på hur man knyter.
Den hade helt klart blivit en stor favorit om jag hade köpt den när Hanna var nyfödd.

Svårt att säga vad den får för betyg-det blir nog en 4:a.

Minus för sjalen är att man i knytanvisningarna visar bl.a en ryggknytning där barnet bärs rygg mot rygg på den som bär vilket verkar helt vanvettigt men det kanske ändras. Jag hoppas att ingen provar att knyta på det sättet både för sin egen och barnets skull.
Senast redigerad av Anso den ons jun 08, 2005 07:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
#28057
Anso skrev: Minus för sjalen är att man i knytanvisningarna visar en ryggknytning där barnet bärs rygg mot rygg på den som bär vilket verkar helt vanvettigt men det kanske ändras. Jag hoppas att ingen provar att knyta på det sättet både för sin egen och barnets skull.
Det borde ju gå att stoppa i barnet på rätt håll, som på t ex den här bilden. Jag har aldrig tänkt på att man skulle kunna ha sjalen färdigknuten och stoppa i barnet på ryggen, men det kan ju vara ett alternativ ifall man tycker att ryggknytningar är svåra och man har hjälp till hands.

Bild
Sjalen är från mama kangaroo.
Av Jennabus
#30496
Jag ger Cuddlyn helt klart en femma. Jag har testat de flesta trikåsjalar som finns på marknaden, och har kommit fram till att Cuddlywrap är den skönaste av dessa.
Den har en så mjuk yta på trikån, och trikån är ändå stadig. Perfekt bredd och med de avsmalnade ändarna så blir knytningen alltid supersnygg.
Trikån töjer sig inte snabbt, jag har hårdtestat sjalen och burit tunga barn i den och det funkar. Kvaliten är toppen, och jag tycker att Cuddlyn är helt klart den bästa trikåsjalen! Och dessutom så är det en mycket bra sjal för billig peng!
Användarens profilbild
Av Eir
#70506
Jag instämmer med föregående recension! Jag har även burit i en Moby wrap och tycker Cuddlyn helt klart är värd prisskillnaden. Cuddlyn är smalare och tunnare, vilket gör att den är mer lättknuten och inte så varm. Ändarna är mer avsmalnande vilket gör knuten supersmidig och snygg. Den är så len på ytan, så den får Mobyn att nästan verka sträv i jämförelse. Helt enkelt en supersjal om man nu är intresserad av en elastisk (vilket funkar bäst nyfödd upp till ca 7 kg tycker jag).

*Ska lägga till en bild och vill även tillägga att jag är återförsäljare, men säljer inte på nätet så jag tror inte min recension påverkar "min marknad". :lol: *
Användarens profilbild
Av zmurfan
#100298
Nån av er som gett recensioner som kan tala om hur lång den är?
Skulle vara skoj att veta.
Användarens profilbild
Av KATARINA
#100300
zmurfan skrev:Nån av er som gett recensioner som kan tala om hur lång den är?
Skulle vara skoj att veta.
Den är 5,7 m.
Användarens profilbild
Av zmurfan
#100349
Tack Tack!
Av Alina75
#159546
Underbar sjal till nyfödd tycker jag! Jättemjuk och lätt att knyta även för en novis som jag (hade bara BäraBarn-sjal till första barnet). Min son älskar sjalen och har trots sin ringa ålder (6 veckor) deltagit i dop, föräldramöte och otaliga dagislämningar i sjalen utan att knysta. :zzz:

Jag har inte provat den till ett större barn men jag antar att den är för elastisk då. Lite fler snygga färger att välja på skulle inte skada.
Användarens profilbild
Av Isanna
#188025
Jag har en Cuddly som både jag och dottern älskar. Lite synd att hon växer och blir tyngre för den är verkligen jättemysig. Sval och skön, kanon men avsmalnande ändar som gör knyten snygg. Helt klart en suverän sjal att börja sitt sjal-liv med som bebis.
Av evaeng2
#268688
beställde en cuddly från knyt-an!
har provat ca 5 ggr, men får inte till den!!
han kom för långt ner! han är bara 1 månad nu! så vilken knytning är bäst att anv? och hur högt upp ska man sätta tyget när man börjar??
då han inte gillar sin vagn kommer vi inte ut :cry:
och han vill bliburen hela tiden! i denna värmen är det såå jobbigt!!
så snälla ge mig tips!
Av tiingeling
#314874
Vad bra att det finns å mycket possitivt om cuddlyn, har precis fått hemmin, fast bebisen dröjer tills slutet av november! :D
Användarens profilbild
Av svas
#442932
Jag satte betyg 4. Eftersom detta är min allra första sjal är det ju dock svårt att vara proffstyckare. Jag är på det hela taget nöjd med sjalen. Den är mjuk och go och när jag väl lärde mig knyta så är det riktigt enkelt att få till det. Lilla S drygt fyra månader bärs mage mot mage, med benen utanför men armarna innanför. Han stormtrivs och somnar bums.

Några negativa saker...
-För mig är sjalen alltför lång. Jag är bara 160 cm. Jag måste vira den flera varv runt mig.
-Mittmarkeringen (logon med Cuddly wrap) fransade upp sig, så jag fick sprätta bort det eftersom det inte såg så snyggt ut
-Det blir varmt! Men det lär det väl vara så oavsett sjal om man har ett varmblodigt barn.
-I instruktionen finns en bisarr bild där barnet bärs på ryggen vänd utåt...

Som jag skrev ovan tycker jag numera att sjalen är väldigt lättknuten. Men jag lyckades inte komma igång själv enbart med hjälp av instruktionshäftet. Jag försökte sätta Lilla S mage mot mage med både armar och ben innanför sjalen. Han skrek som besatt (kolikbarn!) och jag var rädd för att han var ihopknögglad och hade ont. Slutligen fick jag besök hemma av ett sjalproffs (tack Cecilia! :D ) och hon ansåg att benen lika väl kunde vara utanför. Då blev det lättare att få koll att han satt rätt.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
#510188
gav den en 4:a enda trikåsjalen jag testat coh tycker den är jättemysig. MEN den är såååå himla lång, med de avsmalnande ändarna är sjalen 7meter lång! jag kan dra den ett helt extra varv och knyta den bak, och ändå ha en bit tyg över.. är en 38/40 så jag är ju inte så himla liten heller.

ja och sen är det ju bilden på det bakvända barnet på ryggen..

men överlag är jag nöjd mad sjalen, jätte gosig. men tillnästa bebbe blir det en kortare trikå..
Av legenden29
#7508234
Jag gillar att den är stadig men det gör den oxå lite varmare. Sen är den lååång, så det är inte förstahandsvalet ute i slasksnö direkt, men inne funkade den kanon o ute när det var torrt. Jag hade den knuten på mig at all times när vi var ute o den tappade inte formen trots att jag lyfte i och ur när P var liten.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?