Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nicole88
#9465881
Jag köpte en begagnad tricotslen för 5 år sedan till första barnet. Användes väldigt flitigt fram till det att han blev för tung och sjalen bara blev svajig.
Använde den lika flitigt på tvåan den första tiden, dock fick jag tvätta den några gånger, efter det började sjalen glida och inte 'hålla knytningen'. Den gled isär och han börja sitta illa och jag fick knyta om mitt uppe i ex en promenad.
Någon som varit med om liknade? Går det att åtgärda?
Väntar nu nr 3 och planen är att bära i sjal igen, men nu är tanken att jag behöver köpa en annan??
Användarens profilbild
Av zink
#9465897
Åhå! Jag har ingen erfarenhet att komma med efts jag visserligen hade en tricot-slen men bara till ett barn. Svajig blev den när sonen blev för tung där vid halvåret och kanske 8 kg (kan det stämma i med vikten, minns inte nu 9 år och några kilon senare :lol: )

Men det finns andra här med erfarenhet :tumup: Kan säga välkommen och puffa upp din tråd i flödet tills dess :hello:

Tycker att de borde hålla efts man gärna köper begagnat. Dessutom är tricot-slen en av de tjockare. Men det är nog de vävda som åldras bättre, de utan trikå?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9465899
Eftersom den blev glidig efter tvätt funderar jag på hur den tvättats och torkats, om det kan ha påverkat? Tex om du haft sköljmedel och/eller torktumlat den?
Av Nicole88
#9465918
Det var samma för mig, runt 8-10kg så var den inte tillräckligt stadig längre.
Tack så mycket. :D

Jag har också tänkt den tanken, men använde inget sköljmedel, och torktummla inte. Körde 40 grader.
Användarens profilbild
Av zink
#9465969
:hmm:

Min var då tvättad några gånger på samma sätt men betedde sig inte annorlunda efter det...
Av Nicole88
#9466459
Förstår inte heller, men bestämt mig för att testa den gamla till den nya bebisen också. Den lilla kommer ju väga en del mindre än när jag bar tvåan sist. :)
Användarens profilbild
Av zink
#9466472
:tumup:

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?