Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av missp
#9428229
Väntar barn inom snar framtid och har nu fått för mig att jag vill testa en bärsjal. Har fått låna en mam eco av en bekant (står inte eco på lappen men det är både bomull och hampa så antar att det är en eco iaf.. brun med lite mönster just på mitten) och har läst att den räknas som en trikåsjal. Saken är den att jag tycker den känns väldigt oelastisk och sträv.. Har detta endast med tvätt att göra så den borde bli bättre om jag tvättar den? Efter mycket googlande idag så lutar jag nu åt att köpa en Sino att ha i början då det låter som att det är en väldigt elastisk sjal som känns lätt att använda för en nybörjare som mig så kan jag gå över till econ lite senare i sommar. Låter detta helt ologiskt för er som är vana vid sjalar då båda är trikåsjalar? Är eran erfarenhet att det är stor skillnad på "tyg-känsla" på dessa sjalar eller är det jag som har felaktig bild av hur en sjal skall kännas?

Tar tacksamt emot alla olika synpunkter!
#9428234
Jag har testat båda och tycker att sino är överlägset bäst till en liten nyfödd plutt. Tunn, mjuk och skön, töjer sig dock ganska mycket så man får justera knytningen lite då och då. mam eco är också en toppensjal, men lite stadigare och tjockare. Passar för lite större barn och eftersom den är lite kraftig så känns den inte som den optimala sommarsjalen. Jag gillade båda mycket, men sinon lite mer. :heart:
#9428267
Jag har också haft båda och det är stor skillnad på dem. Sinon är mjukare, tunnare och smalare och passar perfekt till små nyfödingar. Mam eco är stadigare och avlastar mycket bättre vilket gör att den har lång användningstid. Den är helt klart en av mina favoriter!
#9428315
Jag har aldrig provat Sino, så egentligen kan jag ju inte jämföra dem, men jag tyckte nog att mam eco var nog mjuk och elastisk. Eftersom vi hade en bebis som gick snabbt upp i vikt, så blev det tungt och svajigt fort ändå, så jag hade inte velat ha något med ännu kortare användningstid.
#9428329
Sanna81 skrev:Jag har aldrig provat Sino, så egentligen kan jag ju inte jämföra dem, men jag tyckte nog att mam eco var nog mjuk och elastisk. Eftersom vi hade en bebis som gick snabbt upp i vikt, så blev det tungt och svajigt fort ändå, så jag hade inte velat ha något med ännu kortare användningstid.
Ja, barnets vikt är ju en viktig aspekt. Till vårt första barn, som var av genomsnittlig storlek vid födseln, användes Sinon mycket. Till andra barnet använde vi Aldoria ibland men mest Mam eco. Hon vägde 4960 när hon föddes så det var ju på gränsen redan från början med trikåsjal av tunnare slag.
#9428330
Vi hade mam eco från start till första barnet. Det funkar. Men som du säger kan den upplevas lite hård, den blir mjukare ju mer du bär, men som nytvättad är den alltid lite strävare. Så tvätta inte mer utan sitt på den, eller ligg på den i sängen så du nöter på fibrerna lite :wink: . Tycker du dig ha råd kan du kombinera med en sino första tiden, hur länge du kan ha den är en smaksak och beror också på hur tungt barnet är. Men det funkar med mam eco från start också även om Sinon är mjukare och tunnare.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?