Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ElinJenny
#9426564
Är det någon som har erfarenhet av Tricot slen cool?
Jag vill ha en sval bärsjal men känner mig osäker på tyget NewLife som är gjort på PET-flaskor. Jag har för mig att man hittat hormonstörande ämnen när man undersökt PET-flaskor tidigare. Är det någon som vet nått om detta?
Av petwol
#9426588
PET-flaskor innehåller bland annat Bisfelnol A (vet inte om de slutat iom sista tidens debatt). Men jag har blivit väldigt skeptisk mot typ fleece och andra återvunna material just iom att man vet inte hur mycket de "släpper". För att vara på säkra sidan så köper inte jag sådana plagg men jag är ingen kemist så de kan vara säkra ändå. Tänker lite som så att är det återvunnet så har man kanske inte 100% koll på vad som ingår i produkten :hmm: Det kanske slinker med andra produkter av andra plastmaterial i hanteringen (men det är bara min egen reflektion). Vet dock att rena flecceplagg släpper små plastpartiklar vid varje tvätt, små som ställer till det väldigt mycket för naturen. Ett material som jag tidigare tyckte väldigt mycket om men numera inte alls använder.

Vår tjej brukade suga på sjalens kant ganska ofta och då kan det ju vara tveksamt med plast :hmm:

Tycker att det är bättre att minska på plastanvändningen och då inte behöva återanvända det. Annars är jag för återvinning :D Men nu var det ju inte det du frågade om :lol:
Av Marie-Therese
#9472270
Puffar på denna tråd. Jag funderar också på den sjalen, någon som har koll på hur den står sig mot Looma Sino? Jag är framförallt ute efter en sval sjal som man kan ha under sommaren utan att det blir för varmt.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?