Trikåsjal till nybörjare med tvillingar... : Trikå-/elastisk långsjal • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: sön okt 21, 2018 16:23

Trikåsjal till nybörjare med tvillingar...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Trikåsjal till nybörjare med tvillingar...

Inläggav Idbrant » sön jan 18, 2015 20:29

Väntar tvillingar i juni och vill gärna bära dem. 8-årige sonen bars i Babybjörn, vilket inte funkade så länge, vill gärna sjala dessa istället :) MEN - är ju novis så behöver tips och råd från er erfarna! Vilken sjal rekommenderas för att bära dem tillsammans och vilken om vi bär en och en? Antar att jag behöver en stadigare sjal för att bära båda? Vill ju samtidigt inte ha alltför varm... så vad är era hetaste tips? :D Ska man köpa nytt eller begagnat?
Idbrant
SjalNovis
SjalNovis

Re: Trikåsjal till nybörjare med tvillingar...

Inläggav verre » mån jan 19, 2015 22:01

Jag vet inte alls.. men jag vet att det finns en tråd om detta och bilder på olika sätt att bära med olika sjalar både där bebisarna är i samma själ och där det används 2 sjalar. Och själ och sele också tror jag.

Och välkommen hit!
ADRIAN
Bild
ISABELLE
Bild
HAMPUS
Bild
Användarvisningsbild
verre
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Idbrant » mån jan 26, 2015 21:15

verre skrev:Jag vet inte alls.. men jag vet att det finns en tråd om detta och bilder på olika sätt att bära med olika sjalar både där bebisarna är i samma själ och där det används 2 sjalar. Och själ och sele också tror jag.

Och välkommen hit!

Tack!! :D Då ska jag leta lite bättre och se om jag hittar några bra tips!
Idbrant
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav vovvemor » tis jan 27, 2015 09:19

Jag bar mina tvillingar samtidigt i vanlig trikåsjal när de var pluttisar, minns inte märke tyvärr men det var ett par olika. Jag gick ganska snabbt över till mei tai (knytsele/fyrkantsjal) eftersom jag trivs bättre med det och började sedan bära en på rygg och en på mage istället när de var runt två-tre månader. :tumup: Begagbat tycker jag du ska leta, trikåsjal används rätt kort tid och så brukar ändå begagnade sjalar vara mer ingosade redan. :D
:heart: Sex sjalbarn födda 0509, 0705 och 0904 samt 1110, 1110 och 1511 . :heart:
Användarvisningsbild
vovvemor
SjalGuru
SjalGuru

Återgå till Trikå-/elastisk långsjal