Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
#9407817
Vilken av dessa skulle ni rekommendera till en nybörjare med vinterbebis?
Av Altariel
#9408587
Jag tycker att Tricot Slen är ganska tjock, otymplig och varm, men vet att många gillar den. Själv hade jag (utöver tricot slen) en Aldoria Bambu soft som jag älskade, och jag tror att Looma Sino är lite liknande, mer lättknuten. Så jag skulle välja den :)
Av Altariel
#9408588
Just det, det där med vinterbebis. Jag tycker det är lättare att ha en sval sjal till nyfödd och anpassa resten av kläderna efter temperaturen. Med en varm sjal är det svårare att skifta efter temperatur liksom.
Användarens profilbild
Av anilov
#9408782
Ingen 8) Sinon avlastar för dåligt och skär in (kanske ett problem för mig eftersom tvåan och trean var stora som nyfödda, 4,4 resp 4,8 kg), tricot slen var ganska otymplig. Vi lånade Moby ett tag också, den var väl nästan lika tjock som tricot slen men inte alls så otymplig.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9408790
Haha, smaken verkar vara som baken. I och med att det är så dåligt med sjalbutiker i denna stad, vad jag vet iallafall, så hade jag tänkt köpa en begagnad på nätet.
Vet dock inte hur länge en trikåsjal håller, vet ju hur en del trikåplagg blir rätt slitna efter ett års flitig användning.

Moby har jag inte tittat på. :hmm:
Vi hade även funderat på att köpa en begagnad MT för att se vad som passar oss bäst.
Av Altariel
#9408809
Ja, så är det såklart, vi tycker alla olika.
Trikåsjalar slits på ett annat sätt än vävda, tappar elasticitet. Så det kan vara bra att fråga hur gammal sjalen är om en ska köpa begagnat. Jag använde Aldorian i typ 6 veckor varje dag och sedan då och då tills hon var drygt två månader. Sen var inte avlastningen optimal, men jag tyckte ändå att det var dags att byta till sele/vävd sjal då. Trikåsjal är dock mysigast när bebis är pytte :loving:
Moby wrap, är det dom som brukar säljas nya ganska billigt på tradera? Har inte provat själv, men hört bra om dom.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9408978
Vi hade Moby till vinterbebis och var väldigt nöjda. Avlastar bra.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9409002
mammatillE skrev:Tricot slen och minimundus hade vi. Gillade båda :tumup:
Hur är minimundus? Tunn eller tjock?
Av mammatillE
#9409051
Ketronya skrev:
mammatillE skrev:Tricot slen och minimundus hade vi. Gillade båda :tumup:
Hur är minimundus? Tunn eller tjock?
Det har jag nästan glömt :lol: Den är ju inte så tunn som Aldoria iaf.. Sen tror jag den är smalare på bredden än tricot slen.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9409070
Såg just en tricot slen cool, är det någon här som har sett dem? Den verkar ju smidig, men samtidigt är den tillverkad av pet-flaskor, vilket får mig att tänka på fleece och fibersläpp vid tvätt. Fast den kan ju inte vara tillverkad på samma sätt som fleece, för då skulle den ju hålla länge? :hmm:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9409169
Förra gången hade jag en minimundus, jag tyckte den var supersmidigt till en nyfödd just för att den var smalare än andra trikåsjalar. Den här gången kommer jag få låna en sån av min bror, plus att jag har köpt en Kari-me (?) den är så bred att man nog kan trava tre bebisar i den. :lol: Men jag tror den blir bra när bebisen blir lite större.
Av holmis
#9411576
Cor de Laranja skrev:Looma har varit bästa trikåsjalar vi haft.

Om du vill köpa beg har jag en svart jag precis tänkte sälja. Bebisen var vinterbebis

Jag är intresserad av din looma, kan du skicka bild? Hur gammal är den? Hur länge är den använd? Pris?
Mvh Maria

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?