Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nokla
#9391125
Vilken sjal bör man satsa på när de är nyfödda, och hur knyta den för att bära två? Det bästa hade ju varit att så smidigt som möjligt kunna plocka ut det ena eller andra barnet utan att knyta om allt från början, om möjligt, eftersom det verkar svårt att bekvämt bära två framtill en längre stund.
De tips jag hittat i tidigare trådar verkar alla vara på sjalar som inte längre tillverkas eller går att köpa. Jag tänker att den behöver vara hyfsat stadig för att klara vikten av två och helst så sval som möjligt.
Användarens profilbild
Av zink
#9392231
*puffar*

Och ska leta rätt på tvilling-tråden som funnits :tumup:
Användarens profilbild
Av vovvemor
#9392283
Jag bar mina i sino i början, gick bra att knöla ner dem bredvid varandra trots att den är relativt smal, mina vägde ca 2,5 kg styck när de föddes. Ganska snart gick jag dock över till mei tai, med båda i bredvid varandra på magen. Knöt med banden för sidan bara (och alla fötter innanför såklart) så satt de jättebra. Så snart det gick började jag med en på magen och en på ryggen, när de var ca två månader.
Av nokla
#9392978
Tack för tips! Länken till "tvillingtråden" tar mig bara tillbaks till den här tråden :-)
Användarens profilbild
Av Kira_85
#9400821
Här är tvillingtråden, men den har inte varit så aktiv senaste tiden http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... start=4560

Det tog ett tag för mig att få till dubbelbärande, då blev det oftast trikåsjal (tricot-slen hade jag) på magen och ergonomisk bärsele (beco butterfly) på ryggen. Att kunna bära båda två är verkligen guld värt! Vet att det finns de som fått till det från början och kunnat bära två i samma sjal, hoppas någon hittar hit eller att du hittar ngt längre bak i tvillingtråden.
Av nano
#9400837
Det GÅR att få upp en nyfödd stadigt och säkert på rygg i vävd sjal, det finns några i bärsjalsgruppen på fb som gjort det. Då kan man sen ha den andra i sele på magen. Det kan ju vara ett alternativ om du hittar någon som kan hjälpa dig öva/visa?

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?