Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hösthäxa
#9135639
Hej!
Jag funderar på att köpa en Trikå sjal när min bebis kommer i april.
Har mest kikat på tricoslen, 5m.
Men jag är en kraftig tjej (stl 54 i klädväg) och undrar om någon vet om det fungerar bra trots min kroppshydda?

Tacksam för svar :-)
Av Tuva-Hera
#9135664
Jag har en Tricot Slen som är drygt fem meter. Jag drar storlek 50/52. Nu är dottern ett år, och det funkar fortfarande. När sjalen är nytvättad är det lite nätt att knyta den med omslutet kryss, men det funkar.

Härligt med bebis! :loving:
Av Isadora
#9135738
Jag skulle välja en Wrapsody Bali Stretch istället. Jag drar stl 52-54 och är runt 158 cm lång, så jag är alltså lika bred som jag är lång. För mig funkar ingen sjal riktigt bra längre. :cry: Men en WBS kan jag knyta och få knuten precis ute vid yttersta spetsarna. Vår fina svarta Tricot Slen fick jag knyta alldeles för högt för att den skulle nå runt ÖHT, och trikåsjal med knuten bak avlastar för dåligt i mitt tycke. Men är du längre än jag, och har dina kilon placerade annorlunda, kanske det fungerar jättebra. En vän hade en av de första Tricot Slen som kom, och den töjde sig extremt mycket, vilket var väldigt bra. En vävd sjal på runt 5,2 måste jag knyta bak och får knappt något tyg över. Sträcker jag tyget för att knyta fram, når det mig bara till höfterna. :( Tur att jag har en mestadels ryggåkande 2åring.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?