Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9040603
Hej,

jag har precis fått reda på att jag väntar vårt andra barn till sommaren (juli) och genast går ju tankarna till vad man kan tänkas behöva. Med ettan bar jag i ergo baby redan från början (med inlägg) vilket jag inte vill göra igen då det var varmt och bökigt. Senare bar jag henne i vävd sjal för att sen återgå till ergon igen för ryggbärande vilket den är superbra till. Nu med det nya lilla livet vill jag gärna testa trikåsjal i början men jag kan ingenting om dem. Jag såg modellen babylonia tricotti som verkar mysig och där man kan ta bebisen ur och i lätt, någon som har testat? Jag kan knyta eftersom jag har burit i vävd sjal innan men jag tycker det verkar smidigt att man inte behöver knyta på och av hela tiden vilket det nog kan bli i början. Vill också ha en sjal som är lätt att amma i. Tror ni att tricottin vore bra till mig eller har ni andra förslag? Helst ska mannen också kunna använda bärdonet (jag är strl S/M och han L/XL).

Tacksam för hjälp,

Frida
#9043413
Nä, jag tycker du ska välja en vanlig trikåsjal istället. Du kan ju knyta och jag har fattat det som att dessa avlastar mycket bättre. Tri-cotti är dessutom storleksberoende och du kan nog inte dela med din man om den ska sitta riktigt bra på er båda.

En trikåsjal kan man knyta och sedan ta i och ur barnet några gånger utan att behöva knyta om, så funktionen blir liknande.

Vilken trikåsjal du ska ha beror väl lite på. Vill du ha en stadig som funkar lite längre eller en tunnare? Är du van vid vävd kanske en stadig känns bättre? Sedan kanske satsa på en sval till en julibebis, är ni varma av er?
#9047150
Hej på er och tack för svar! Som jag misstänkte är tricottin storleksberoende så den går nog bort. Jag har en vävd sjal som avlastar bra så trikåvarianten kommer inte att användas för ett tyngre barn så stadigheten är inte superviktig. Har också börjat fatta skillnaden mellan trikå och vävd i att trikån verkar man ju kunna ha knuten och färdig ju. Bebisen är beräknad i juli och jag är rätt svettig av mig så förslag på en sval trikåsjal mottages tacksamt. Ska kika på Sino!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?