Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tuviluvis
#8444099
ni som provat, hur är denna? om man jämför med andra trikåsjalar, vilka är fördelarna/nackdelarna med den jmf andra?

ska få minifis i slutet av nov så jag vill hitta den ulitmata :D
Användarens profilbild
Av Björklöv
#8448879
Jag har inte så mycket att jämföra med, men jag gillar den skarpt! Den är mjuk, inte så varm och smalare än andra trikåsjalar, vilket var skönt när A var nyfödd :tumup:
Användarens profilbild
Av pulibus
#8449501
Jag älskar min. Den är perfekt nu under den första tiden, men jag misstänker att jag vill gå över till något stadigare tidigare än jag hade gjort med min moby. Tunn och sval är den. Största fördelen är att den är så tunn att man lätt kan ha den knuten på sig hela dagen, även när bebis inte sitter däri och den är inte i vägen när man ammar bebis.
Användarens profilbild
Av osterlundm
#8456779
Jag har en, men det är min första sjal så jag har ingenting att jämföra med. Men den är verkligen mjuk och gosig till den lille. Har en MAM Eco som nog blir bra att byta med om nåt kilo eller två för jag tror denna inte håller så länge. Den är ju väldigt mjuk och stretchig så jag tror man får knyta om rätt ofta och spänna för att få den att sitta bra när han kommer upp lite i vikt. (men det är ju bara en gissning från min sida än så länge) :)
Av astekl07
#8456899
Jag har en och är på väg att byta ut den mot min första vävda. Redan nu vid drygt 6 kg känns det lite svajigt, å andra sidan går det fortfarande utmärkt att gå på långpromenad och till och med jogga lite försiktigt med bebisen i sjalen (sprang ikapp övriga familjen på skogspromenaden). Så jag kanske ställer lite för höga krav på en trikåsjal... Håller färgen väldigt bra vid tvätt, den svarta är fortfarande mer svart än alla mina svarta klädesplagg. Rekommenderar inte att tumla den, den drar ihop sig då och första användningen efter tvätt blir många omknytningar. Men jag har varit väldigt nöjd med den. Har dock ingenting att jämföra med.

Just ja, den är supermjuk.
Användarens profilbild
Av sulu
#8457535
Den är underbar till en nyfödd! :loving: Supermjuk, len och skön. Både bäbis o mamma älskar den.
Är som sagt lite smalare och tunn, vilket gör den extra lättknuten och du får enkelt till det bra med bäbisen.
Av sk76
#8826367
Helt underbar! Mjuk och gosig, använder min fortfarande utan problem till min femmånadersklimp på drygt 7 kg. Han vill inte vara i min vävda men bara myser i den här. Lättknuten är den också och sval.
Användarens profilbild
Av yonohanna
#8955080
Jag tyckte inte heller om den, den va förvisso otroligt mjuk o gosig men enligt mej funkar den inte som bärdon.
Den va inte stadig nog ens för min nyföding, väldigt sladdrig o ostadig.
Men mjuk o go som filt
Användarens profilbild
Av Samuels mamma
#9171752
Den är supermjuk och lätt att knyta men alldeles för ostadig för min smak. Det går inte att ta i och ur utan måste knytas om varje gång och töjer sig hela tiden. Kanterna går inte alls att spänna och den blir bara sladdrigare och sladdrigare. Bebisen väger bara strax över tre kilo och är knappt två veckor så sjalen är inte så prisvärd i förhållande till användningstiden.
Användarens profilbild
Av God_cares
#9171790
Tass
Av Aennil
#9189407
Hade inte velat vara utan min Aldoria när V var helt ny! Så skön och lättknuten. Tyckte inte jag behövde knyta om särskilt ofta. Att den är smalare passade bra, det var väldigt varmt i vår lägenhet just då och mindre tyg = svalare. Dessvärre innebar smalheten att sjalen kändes för liten för oss någonstans runt två månader. Den höll fortfarande Vs tyngd, men det kändes inte tillräckligt ombonat längre.

Rekommendrar Aldorian till nyfödingar, särskilt på sommaren då det är en relativt sval sjal. :tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?