Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Keke
#8242047
Hej

Jag funderar på om en trikåsjal i bambu är bra? Vilka märken finns? Någon som provat och har något att säga om dem?
Finns det återförsäljare här i Sverige?

Eller vad rekommenderar ni för trikåsjal? Vill ha ekologiskt och miljövänligt.

(och för er som undrar är det inte jag som ska ha den :lol: )
Användarens profilbild
Av millla
#8242053
Jag har en Lovely Duds i bambu som jag tycker är superskön! Tunn, sval, smidig, lätt, skön len känsla i tyget och panelen gjorde den stadig. :tumup:
Av Hell Cat
#8242098
Mam Eco! Gav bort en sådan till barnens kusin som fick en liten Harry i november och på julafton fick jag minsann äran att sjala honom en stund :loving: Jag gillade den sjalen skarpt, inte alls så svajig som jag har upplevt andra trikåsjalar, dessutom sval och mjuk och gosig.
Användarens profilbild
Av Keke
#8242121
millla skrev:Jag har en Lovely Duds i bambu som jag tycker är superskön! Tunn, sval, smidig, lätt, skön len känsla i tyget och panelen gjorde den stadig. :tumup:
Låter ju jättebra, kan man köpa den i sverige?
Användarens profilbild
Av Keke
#8242122
JennyB73 skrev:Mam Eco! Gav bort en sådan till barnens kusin som fick en liten Harry i november och på julafton fick jag minsann äran att sjala honom en stund :loving: Jag gillade den sjalen skarpt, inte alls så svajig som jag har upplevt andra trikåsjalar, dessutom sval och mjuk och gosig.
Ja, en sådan hade jag till småtjejerna, fast jag blev rätt varm i den. Vad mysigt att sjala nyfis :loving:
Användarens profilbild
Av Keke
#8242330
JennyB73 skrev:Kom på att Babydesign har en ekologisk bambusjal, Aldoria Bambu Soft! Finns i vitt, svart och en härligt olivgrönt! http://www.babydesign.se
Ja, den har jag tittat på. Vet du om den är bra?
Av Hell Cat
#8242510
Keke skrev:
JennyB73 skrev:Kom på att Babydesign har en ekologisk bambusjal, Aldoria Bambu Soft! Finns i vitt, svart och en härligt olivgrönt! http://www.babydesign.se
Ja, den har jag tittat på. Vet du om den är bra?
Nä tyvärr. Men jag har ju varit ägare till en vävd sjal i bambu och mjukare sjal får man leta efter :love:
Användarens profilbild
Av millla
#8242702
Keke skrev:
millla skrev:Jag har en Lovely Duds i bambu som jag tycker är superskön! Tunn, sval, smidig, lätt, skön len känsla i tyget och panelen gjorde den stadig. :tumup:
Låter ju jättebra, kan man köpa den i sverige?
Vet inte. Köpte min här.
Användarens profilbild
Av Bianca
#8412235
Keke skrev:
JennyB73 skrev:Kom på att Babydesign har en ekologisk bambusjal, Aldoria Bambu Soft! Finns i vitt, svart och en härligt olivgrönt! http://www.babydesign.se
Ja, den har jag tittat på. Vet du om den är bra?
Jag har en sådan! Det är visserligen min första sjal så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag är iaf jättenöjd!
Den köptes när Arve låg i magen, och den har blivit flitigt använd sedan dess. Nu är han 4½ månad och väger ca 7 kg, men det funkar fortfarande bra att bära i den, även om jag får knyta om den om jag har burit länge. (>2 tim).
Mjuk och gosig är den, tar knappt nån plats och finns alltid med i skötväskan. Jag har tvättat den ofta men den har inte bleknat eller tappat formen.

/Bianca

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?