Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5=högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
5
56%
5
4
44%
Användarens profilbild
Av Anso
#124846
Vad tycker ni om den här sjalen? Ge gärna ett omdöme så att vi vet om den är värd att köpas.
Användarens profilbild
Av Mia
#131137
Ger den en stark 4a!
Det som drar ner är att den är liite kort som 5m och att det inte finns så många färger.
Annars är det en suvverän, lättknuten, smidig och gosig sjal!
Perfekt att ha från början till höst/vinter bebis.
Den är lika lätt och smidig som en trikåsjal men mycket stadigare, alltså har den längre användningstid och lämpar sig även för ryggknyt med mindre barn!
Lika varm som de kraftigare trikåsjalarna.
Rekommenderar absolut!
Senast redigerad av Mia den tor feb 02, 2006 00:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av zmurfan
#131153
Mjuk, gosig, varm och trevlig sjal.
Den var perfekt som myssjal en kall vinterdag när sonen var 9 månader och febrig.
Passar nog bäst för lite mindre tunga bebisar. Med min 10 kg's gosse kändes det lite svajigt efter ett tag.
Användarens profilbild
Av nennie81
#139864
Har bara haft den "på lån" hemma några dagar så jag tänker inte "rösta" men kan kommentera den i allafall.

Den är väldigt mysig och gosig och avlastar förvånansvärt bra. självklart inte fullt lika bra som en vävd, men bättre än de elastiska jag provat en 8kilos bebbe klarar man av att bära ganska långa perioder (då den är till låns vill jag inte bära med den alltför länge (även om den kanske hamnar hos mig till sist ändå :wink: )

jag håller inte med Mia om att den e för kort, tycker tvärtemot skulle gärna sett att den var ca 40cm kortare då jag får en ganska lång svans över när jag knyter dubbelt omslutet X på magen,

(fast eftersom det är en sjal som även pappa tycker är lätthanterlig och gärna bär i så är det ju bra att den är 5m)

Dock kan det lätt bli varmt och svettigt om man har för mycket kläder på barnet

Skulle jag röstat redan idag skulle jag velat mellan 4och 5 men jag väljer att vänta med att göra det tills jag använt den lite mer.

tillägg

Anledingen till att jag skulle velat mellan att ge den en stark 4a och inte gett den en solklar 5a är dels för att den lätt blir varm och dels för att den bara finns (än så länge) i ett fåtal färger och bara i en längd men annars är den en klar femma (av det lilla jag testat den)
Senast redigerad av nennie81 den mån feb 13, 2006 23:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Eir
#140147
Jag tycker att den är ett bra alternativ till en elastisk sjal, särskilt för barn under 10 kg vid den här årstiden. Den är mycket tunnare och smidigare än jag trodde den skulle vara och inte lika varm. Lättknuten. Jättegosig! Den känns något stadigare än en trikåsjal och är väldigt bekväm.
Användarens profilbild
Av Nova
#1226527
En riktigt mysig och go sjal.
Lite varmare än de tunnare trikåsjalarna.

Längden är perfekt.
Inga extra långa svansar som hänger ned till knäna.
Lättknuten och betydligt stadigare än en vanlig trikåsjal.
Efter tvätt torkar den i ett nafs.

Skulle velat ha sett lite fler färger. Utbudet är lite snålt.
Ger den en 4:a.
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
#1245856
Jag har burit sonen i en sån hela vintern och är supernöjd - inte en enda gång har vi frusit, trots avsaknad av bärskydd eller jacka som går att knäppa om bebisen. Den är underbart mjuk och gosig och har också fått tjänstgöra som bebisfilt i bilen och sjal åt mig i bilen (vi får ju plats under en båda två om vi sitter i baksätet.) Den kan bli lite varm inomhus, men å andra sidan är det ju supermysigt att kunna ha tunna kläder inne och linda in sig i mysig sjal istället för tjock tröja.

Den är ganska stadig och avlastar bra, men när sonen passerad 8 kilos-strecket kände jag att det var dags att byta upp till vävd - då blev det för svajjigt och tungt. Men till liten vinterbebis är den toppen!

Jag tyckte längden var lagom - lite lång för mig men passade pojkvännen precis. Men trots att jag är så nöjd med sjalen gav jag den bara en fyra för det saknas färger (och även om jag gillade längden hade det ju inte skadat med någon mer längd att välja på).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?