Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eamane
#7184727
Wrapsody Bali Stretch! :) Jag kan ff bära min 8,5 kg:s son i den, det kan jag inte i Mobyn utan att den svajar rejält...
Användarens profilbild
Av mammagumman
#7184732
Minimundus långa trikåsjal är rätt stabil. Texten nedan är kopierad från deras hemsida....

Minimundus
lång bärsjal av trikå. En lätt och mycket följsam sjal, tillverkad av 100% bomullstrikå, godkänd enligt ÖKO-Tex standard 100. Materialet i sjalen är noga utvalt med tanke på styrka, smidighet och tyngd. Sjalen är tillräckligt elastisk för att vara följsam, men inte så stretchig att den ger efter för ett tyngre barn. Trikån är tillverkad i och sjalen är sydd i Sverige.

Mitt fram sitter ett märke, för att markera mitten av sjalen (praktiskt när sjalen skall knytas.) Tryckfärgen på märket är godkänd för att användas till leksaker, vilket känns tryggt eftersom det sitter nära barnet.

Med en grundknytning kan du bära på tre olika sätt. Fram, i vagga eller med barnets ansikte vänt från dig. Sjalen har avsmalnande ändar vilket gör att knuten blir smidig och enkel att knyta.

Knyt sjalen på morgonen och lyft sedan barnet i och ur
under dagen. Se sjalen som ett extra klädesplagg för dig
och barnet. Utförliga knytanvisningar med bild och text medföljer.

Sjalen fungerar alldeles utmärkt från prematur och upp till 8-12 mån. Om du sedan vill fortsätta att bära rekommenderar vi en lång vävd sjal, som ger en stabilare bärkomfort för tyngre barn, en ringsjal eller en Patapum bärsele beroende på hur länge och vid vilka tillfällen du bär ditt barn.

Två längder, bredd 50 cm
4,6 m och 5,6 m

Sjalen är sydd i Sverige.
Längd 4,6 m ca 470 g (ej olivgrön)
Längd 5,6 m ca 570 g
Användarens profilbild
Av Annika E
#7273841
WBS! Min 9kg vilda bebis sitter som en smäck i den. :loving:
Användarens profilbild
Av plutteli
#7274145
Wrapsody bali stretch (säljer inte detta märke)
Eller Sleepy Wrap (som jag säljer) den håller till minst 20 kg, finns de som på skoj burit tex 6 åringar i sjalen å så. :tumup:
så vitt jag vet är sleepy wrap även billigare att köpa...
Användarens profilbild
Av jazoo
#7274408
Har inte testat WBS, men Mam Eco är också en stabil trikåsjal. Jag kan fortfarande bära Vince i den och han väger snart 9 kg. Rekommenderas! :tumup:
Användarens profilbild
Av Empatikan
#7275078
Har inte testat WBS, men Mam Eco är också en stabil trikåsjal. Jag kan fortfarande bära Vince i den och han väger snart 9 kg. Rekommenderas!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
#7275098
Jag lägger min röst på WBS av de jag haft.
(H-a-B, BaBu, Sino, Marimekko, Hoppediz trikå och WBS.....möjligen nån jag glömt också)
Av linamh
#7275690
Jag har bara testat Tricot-Slen och WBS och det märks vilken stor skillnad det är. TS funkade jättebra i början och hade funkat fortfarande (4 månader), men nu uppskattar jag att WBSen är mycket stabilare. Jag satsar på att kunna använda den ett bra tag framöver.
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7275981
Igår provbar jag M (två år och någonstans på 10 kg +) i både en Mam Eco och en WBS och Mam:en var betydligt stabilare och skönare att bära med!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?