Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nikolin
#7154477
Jag vet att jag har frågat Marianne som syr dem varför hon inte overlockar sjalarna men jag minns inte vad hon svarade :roll: Jag ska fråga henne igen.

Jag tycker att sjalarna är stadiga och bra men inte så mjuka, men nu har hon börjat sy av ett annat trikåtyg, lite mer åt sino-hållet. Inte så tjockt som tex moby. Väldigt mysig var den nya sjalen, jag fick låna en bäbis o prova :heart:
Användarens profilbild
Av Linda76
#7155854
Nu har jag köpt en mysak, så om några dagar skall jag kunna tala om vad jag tycker om den.

Nu tycker ju vanligtvis inte Casper om att sitta i sjalen, men jag får se vad han tycker om denna. Han trivs bara i ringsjalen där han har mer frihet.

Men förhoppningsvis så tycker bebisen bättre om sjalar. :loving:
Av sarah*
#7855491
jag har oxå köpt en mysak, tyckte oxå den såg hemsydd ut, men ändå fin, har inte provat ännu då bebisen ligger kvar i magen, men jag tror den blir bra. Känndes alldeles lagom tjock tyckte jag, blir lätt varm av mig så jag tror det blir jättebra för mig och bebis.
Användarens profilbild
Av Anneli Y
#8024714
Jag tycker Mysak är kanon...tunn & skön i tyget...bra bredd och längd (är själv 1,60m) Passar bra framför allt i början och upp till 3-4 månader sedan kanske man vill ha en något stadigare sjal...tricot slen eller vävd...
Jag väntar bebis igen och har köpt en Mysak nu som ska vara en något stadigare variant,ser fram emot att provknyta!!! :tumup: en klar 4:a av 5....
Användarens profilbild
Av Sjalotta
#8109668
Två saker med min Mysak som jag inte är helt nöjd med.
Kanterna rullar in sig, det gjorde den inte på MobyWrap vad jag kan minnas.
Färgen, valde röd och den är verkligen tomat-röd. Alldeles för varm för mig. Hade jag köpt nu hade jag köpt en mer diskret färg.

Men som helhet är den jättebra! Lite stadigare än Moby (bara den jag har haft innan), kanske lite tunnare också? :hmm:
Bra med så pass långt avsmalnande ändar, då känns det inte som så mycket tyg som hänger och blir över.
Av Yoijo
#9133614
Jag har bara provat Mysak men jag är supernöjd med våran. Sonen sover som en stock i den (enda platsen han sover på)...
Av NäraHjärtat
#9352253
Det var min första sjal och jag tyckte jättemycket om den! Bar i flera timmar första sommaren med lilleman, han älskade att bo där :tumup:

Lätt att knyta, ganska sval och ett bra pris.
Användarens profilbild
Av Stugholm
#9486964
Jag är också väldigt nöjd med vår mysak! Köpte en tricot slen och en hemsydd sele..vår mysak fick jag av min svägerska. Tricot slen har vi använt de gånger den andra behöver tvättas och är inte alls nöjd.. Mysak är lätt att knyta, skönt tunt tyg och stadig! Men min son är 3mån och väger ca. 6kg, det börjar kännas som att vi snart behöver nått annat..
Selen är grym i vissa lägen, om man ska bära en kort stund..men med sjalen kan jag bära större delen av dagen utan problem!

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?