Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Winissa
#1587852
Funderar på att köpa denna sjal. Jag har för mig att jag har läst om den här på SB, men jag får inga träffar när jag söker på det. (Är det bara jag som har problem med sökfunktionen förresten?)
Hur är denna sjal i jämförelse med t.ex Sino, Moby wrap och Cuddle wrap?
Användarens profilbild
Av stinen
#1630694
Köpte en (blå) på tradera till en kompis, jämför med den baby bundler jag hade och jag tycker denna var tunn, vanligt t-shirt-tyg typ. har dock inte provknutit den. Jag trodde att den skulle vara lite kraftigare.
Av Winissa
#1630862
Åh, tack för svaret! :banana: Den kanske är liknande sinon då i tjocklek. Undrar om den är stadig ändå.
Användarens profilbild
Av stinen
#1631080
Hej Igen! provknöt med min lille kille på 11kg+ innan jag paketerade in presenten (får man göra så?) Den var förvånansvärt stadig, känner mig mer positiv till den nu. :tumup:
Av Winissa
#1632546
stinen skrev:Hej Igen! provknöt med min lille kille på 11kg+ innan jag paketerade in presenten (får man göra så?) Den var förvånansvärt stadig, känner mig mer positiv till den nu. :tumup:
Klart man får göra så! Allt för att hjäla andra sjalbarnare, eller hur? :lol: Kanterna då, märkte du om de skar in något?
Av Winissa
#1632547
annelie skrev:beckah82 har haft en sån, kolla med henna :-)
Tack för tipset! :D Ska nog höra med henne också tror jag, iaf innan jag köper den.
Användarens profilbild
Av stinen
#1634907
Bar inte runt på honom jättelänge prisis, men märkte inget som skar in någonstans. Vek Sjalen dubbel över axlarna innan jag knöt det sista. Provade Dubbelt X-omslut.
Det enda negativa jag har att säga är att första intrycket för mig som är ganska sykunning :oops: var att den såg hemmasydd ut. Den är välsydd och så, men jag trodde att det var ett större företag när jga köpte den på tradera.
Användarens profilbild
Av aspen
#1635750
stinen skrev:Bar inte runt på honom jättelänge prisis, men märkte inget som skar in någonstans. Vek Sjalen dubbel över axlarna innan jag knöt det sista. Provade Dubbelt X-omslut.
Det enda negativa jag har att säga är att första intrycket för mig som är ganska sykunning :oops: var att den såg hemmasydd ut. Den är välsydd och så, men jag trodde att det var ett större företag när jga köpte den på tradera.
huru ser du det?

(undrar hon som visserligen inte syr mysak, men dock egna sjalar i trikå?)
Användarens profilbild
Av stinen
#1635967
annelie skrev:
stinen skrev:Bar inte runt på honom jättelänge prisis, men märkte inget som skar in någonstans. Vek Sjalen dubbel över axlarna innan jag knöt det sista. Provade Dubbelt X-omslut.
Det enda negativa jag har att säga är att första intrycket för mig som är ganska sykunning :oops: var att den såg hemmasydd ut. Den är välsydd och så, men jag trodde att det var ett större företag när jga köpte den på tradera.
huru ser du det?

(undrar hon som visserligen inte syr mysak, men dock egna sjalar i trikå?)
:hide: Nu skämms jag!!!! (Kanten är invikt och sydd med vanlig hushållsmaskin sicksack/overlock typ.) Jag är visserligen en lite miljöskadad slöjdfröken, hade nog förväntat mig en overlockad kant, så första intrycket blev hemmasydd. Tittar man närmare är den väldigt proffsig, med tvättrådlapp och märke på och allt.

Hoppas inte jag som elak nu, tycker att den var jättebra, nu när jag provat. :D
Användarens profilbild
Av aspen
#1635976
stinen skrev:
annelie skrev:
stinen skrev:Bar inte runt på honom jättelänge prisis, men märkte inget som skar in någonstans. Vek Sjalen dubbel över axlarna innan jag knöt det sista. Provade Dubbelt X-omslut.
Det enda negativa jag har att säga är att första intrycket för mig som är ganska sykunning :oops: var att den såg hemmasydd ut. Den är välsydd och så, men jag trodde att det var ett större företag när jga köpte den på tradera.
huru ser du det?

(undrar hon som visserligen inte syr mysak, men dock egna sjalar i trikå?)
:hide: Nu skämms jag!!!! (Kanten är invikt och sydd med vanlig hushållsmaskin sicksack/overlock typ.) Jag är visserligen en lite miljöskadad slöjdfröken, hade nog förväntat mig en overlockad kant, så första intrycket blev hemmasydd. Tittar man närmare är den väldigt proffsig, med tvättrådlapp och märke på och allt.

Hoppas inte jag som elak nu, tycker att den var jättebra, nu när jag provat. :D
nämen inte skämmas :-)
frågan var vänligt ställd och jag undrade verkligen :-)

men jag syr på overlockmaskin så då borde det vara lugnt, eller?

det är fasligt så fort man vänjer sig vid att det ser proffsigt/amatörmässigt ut beroende på om det är sytt med overlock än med vanlig maskin, och det behöver ju inte vara fult eller dåligt gjort ens... :oops:
Användarens profilbild
Av Bara_jag
#1653791
Det är en jätte trevlig dam i Göteborg som syr dom hemma hos sig. Hon syr massa fina barnkläder och säljer här i Göteborg på glädjebubblan och över nätet. Hennes dotter är sjalfrälst så hon provade att sy en trikåsjal till barnbarnet Isak först och det blev så bra att hon fortsatte med det.
Namnet Mysak kommer från mysigt för Isak... mysak :tumup:
Jag köpte nämligen en röd att ha på jul och fick då komma hem till den trevliga damen och hämta där... :D
Av Winissa
#1655190
Bara_jag skrev:Det är en jätte trevlig dam i Göteborg som syr dom hemma hos sig. Hon syr massa fina barnkläder och säljer här i Göteborg på glädjebubblan och över nätet. Hennes dotter är sjalfrälst så hon provade att sy en trikåsjal till barnbarnet Isak först och det blev så bra att hon fortsatte med det.
Namnet Mysak kommer från mysigt för Isak... mysak :tumup:
Jag köpte nämligen en röd att ha på jul och fick då komma hem till den trevliga damen och hämta där... :D
Tack för infot, jättekul att höra mer om vem det är som gör sjalarna. Det blir liksom lite mer personligt då ju. :D
Användarens profilbild
Av Linda76
#7154160
Har tittat på den med, funderar på att köpa.

Bra att höra ett konkret omdöme om sjalen.

Hade just konstaterat att den verkar lite tunnare och hoppas på att det kan vara en bra sjal till sommaren då det är lite varmare.
Användarens profilbild
Av jazoo
#7154209
Jag köpte en i present åt en vän (undrar om det inte var Beckahs sjal jag köpte). Nu provade jag den aldrig, hade ingen bebis då, men som jag minns den så var den lite stadigare än Sino men inte lika kraftig som tex Mobyn.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?