Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
3%
3
5
13%
4
11
29%
5
21
55%
Användarens profilbild
Av April
#85093
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av nickie
#85284
Nu har jag ju ingen annan sjal att jämföra med... Jag är dock helnöjd med min TS! Hade troligen varit lika nöjd vad jag än hade valt för elastisk sjal dock.

Det som avgjorde valet för mig var färgerna. Jag är väl trist, men jag tycker ofta att vävda sjalar är så "grilliga" med starka färger på längden o tvären. Och de elastiska jag hade sett var antingen beige/creme/offwhite, o då syns minsta fläck, eller så var de randiga i massa färger. O jag ville ha en sjal som funkar till hela min garderob! Jag ska ha den på jobbet. TS finns ju i flera olika färger o jag föll för den mörkgrå. Fast jag är hemligt förälskad i den vinröda varianten, bara för att det var en så skön nyans av vinröd... :)

Personligen tycker jag den är värd vartenda öre, men som sagt, jag har inte mycket att jämföra med!

O för att följa reglerna måste jag ju tillägga att jag numer även säljer sjalar, däribland TS. Recencerar den dock som användare. Och för att upprepa mig, jag hade troligen varit lika nöjd vad jag än hade valt för elastisk sjal. Om inte andra är riktigt kass, det vet jag inget om.
Av annaasa
#130361
Jag har en Tricot-slen som jag köpte innan lilltjejen föddes. Den är använd från start och är helt underbar. Lagom elastiskt men ändå stabil. Det känns verkligen som att den är av riktigt hög kvalitet jämfört med flera andra elastiska bärsjalar som jag har jämfört med. Eftersom den är ganska stabil så tror jag också att den kommer att fungera ganska länge.

Stort plus också till instruktionsboken som är jättefin. Många tydliga bilder, flera olika knytningar att variera mellan och skriven på svenska. Superbra!

Jag ger Tricot-slen en solklar 5:a.
Användarens profilbild
Av naggie
#165104
Jag älskar min TS! Enda anledningen till att den inte får en 5:a är att det blir mycket varmt att bära med den efter ett tag, både för bebis och bärare
Användarens profilbild
Av ZaZi
#254515
Jag ger TS en 3.5a. När den är nyknuten är den väldigt skön, man kan bära länge.
Men tar man i & ur barnet ganska ofta (som jag gör) blir den lätt sladdrig. Får knyta om sjalen då & då.
Dessutom är den ganska varm. Bra på vinter/vår, mindre bra när det är strålande sol ute.
+ att den finns i många härliga färger och instruktionshäftet är jättebra utformat.
Användarens profilbild
Av zero.sara
#727298
Gillar den super mycket. Är ju dock min första sjal så jag har inte så mycket att jämnföra med ännu, det är dock på väg att ändra sig...
Jag gillar att den är varm, med den här sommaren har det känts som det behövts och lilltjejen säger ifrån om hon tycker det blir för varmt. Men oftast gosar hon ner sig och myser :D Hon brukar inte behöva ha så mycket kläder på sig i den.

Tycker också att boken är bra, speciellt för en sådan sjalnovis som jag, som dessutom inte har någon i min bekantsskaps krets som bär. Men det senare kommer nog att ändra sig :) Ska på sjalträff snart
Användarens profilbild
Av ylvst
#945584
Vi är helnöjda! :D Snygg färg, bra mittmarkering, bra instruktionshäfte. Lite väl lång kanske eftersom man mest bär små barn, jag o sambon har dock använt den lika mycket så på det sättet är det ju bra att den är lång.

Det är vår första sjal och vi använde den dagligen tills dottern var 5 mån, lite mer sällan nu (8 mån).

Ett stort plus när man aldrig använt sjal förut är att den finns tillgänlig i många baby-affärer, kan kännas lite osäkert att köpa sin första sjal över nätet där man inte ens har chans att känna på den. I vår bekantskapskrets var vi först med sjal (har nu lyckats få några fler att förstå grejen!) och vi ville gärna "känna" på den innan vi köpte.
Av Virriga familjen
#947792
Jag tyckte att den var väl ok! Men det blev alldeles för mycket tyg och varmt att ha den på sig. Har en Sino som jag tycker är mycket bättre. Men Trcot-slen har ju många fina färger och den är väldigt mjuk i tyget.
Användarens profilbild
Av lkjohansson
#1145713
Detta var min första sjal och jag var jättenöjd med den. Lagom töjbar och kändes stabil. Den är dock så lååååång och jag blev tvungen att tvätta den för att inte bli tvungen att vira den flera gånger runt midjan för att inte snubbla på den. Den var oxå lite för varm på sommaren.
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
#1147174
Detta är min första sjal, men jag är helnöjd med den. Min son väger snart 7 kg men han känns knappt när jag bär honom. Den känns stadig och är enkel att knyta, mjuk och skön. Det blir dock en fyra, för att den känns något varm och för att den enbart finns i fem meters variant, hade önskat en kortare också, denna lindar jag två varv runt höfterna med knut bakåt. Annars prisvärd! :tumup:
Av Leprae
#1179913
Jag är supernöjd med min tricot slen, fick den för 5 dagar sedan och varje gång jag sätter min dotter i den ( upprätt, mage mot mage) , så tar det inte 5 minuter sen sussar hon gott. Hon är 5,5 kg tung nu och jag tycker sjalen känns stadig än så länge ( får se hur det går ju tyngre hon blir ) ,

Min första sjal, .. har bara provat easyhug innan ( vilken jag gillar enormt mycket med =)

Jag gav den en 5, upplever den också som varm, men det har jag fixat genom att jag inte har någon tröja på mig bara en mjuk bomulls bröst sport top och sedan sätter fast sjalen så att min mage täcks ( finns gott om tyg till det ) .. då blir sjalen som en tröja framifrån, och jag har en lätt kofta, eller skjorta till som jag kan ha öppen fram. Det är riktigt mysigt att känna hennes hud mot min, och det blir istället mysig värme än svett om jag inte har tröja på mig =)

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?