Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
3%
3
12
11%
4
30
29%
5
60
57%
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
#1096260
underbar, mjuk och sval att bära i och tillräckligt stadig upp till 7 kg tyckte jag :lol:
Användarens profilbild
Av snisk
#1408095
Har precis börjat använda den till lill-killen på 8 veckor & tycker att den är suverän. :D

* Tunn, mjuk & sval jämfört med Moby Wrap som jag använt tills nu (som är mysig, men tokvarm när det är över 15 grader ute)
* Lagom lång till mig som är kort, knyter omslutet X utan problem.
* Gillar också att den är smidigt att ta med och känns bekväm att ha knuten hela dagen.

Har inte tvättat den än. Gissar att den töjer sig lite, men räknar med att den drar ihop sig i tvätten.

Rekommenderas varmt!!
Användarens profilbild
Av binaem
#7424630
På pluskontot: Väldigt lättknuten, lite tyg, lagom bred och sval

Minuskontot: töjer sig en hel del efter en stund

Får en 4:a av mig
Av joannaoj
#7595170
Den får en fyra.

Bra:
Den är faktiskt helt trevlig att tralla runt med hela dagen, även utan barn, och blir inte slapp i knytningen för det.
Lätt att hantera på alla sätt: hitta mitten på, knyta, använda, stoppa unge i, bära med på utflykt i påsen...

Inte så förbaskat bra:
Men kom igen... "Sval"??? Det är väl ändå en överdrift? Ingen sjal jag provat är "sval". Slumrande unge på bröstet vaknar alltid med röd och svettblöt kind om vi är inomhus.
Dessutom blir jag ofta lite öm i övre delen av ryggen, eftersom jag lätt säckar ihop i hållningen med Sinon.
Användarens profilbild
Av Elflin
#7627310
Innan Lilla L föddes köpte jag en Moby wrap och jag provade den när jag väl fick bära henne men fick inte till det alls. På Neo fick jag låna en Sino och förälskelsen blev total! :loving: Efter 2 dagar med lånesjal köpte vi en egen Sino och Mobyn fick vandra vidare. Lilla L levde i Sinon de första månaderna och vi var mycket nöjda med den. Lilla L var ganska liten som bebis, hon vägde precis 2 kg när vi fick börja bära henne och jag tror att vi bytte till vävd sjal när hon vägde 6 eller 7 kg.

Av mig får den en 5:a, jag kan tänka mig att om man har ett tyngre barn så dras betyget ner av den kortare användningstiden, för oss räckte den ju iaf i 7 mån.
Användarens profilbild
Av SaraLj
#7840378
Jag älskar min SINO. Bra att bära innomhus och bra på sommaren då den inte blir så varm. Lätt att ta med och mjuk och skön på. MEN ska jag bära längre sträckor så väljer jag en annan sjal då den inte avlastar riktigt lika bra som en lite tjockare trikåsjal. Därför blir mitt betyg 4. Såg att någon hade skrivit att svart inte var en så bra färg; det är inte vit heller! :wink: Rekomenderar en färg!
Av makrill
#8107422
Får en 4:a av mig. Anledningen till att den inte får högsta betyg är som så många andra skrivit att det blir lite svajigt när barnet närmar sig 7-8 kg, vilket gör att användningstiden blir relativt kort för det priset. Jag använde sino till min son (höstbarn) som var väldigt varm av sig - då tyckte jag att den var lagom tunn och sval. Sålde iväg den och köpte en manduca när han blev tyngre. Nu väntar jag nr 2 och köpte då en Mysak på Tradera bara för att den var så billig. Men när jag fick hem den så insåg jag att det var en sino jag ville ha, igen - mest för känslan att den är tunnare och smidigare. Så nu har jag en som ligger här hemma och väntar. :D Ska bli kul att jämföra den och Mysaken!
Av FrokenG
#8612988
Har bara testat i två dagar med en beg sjal som burit flera barn innan men jag ångrar så att jag inte köpte en Looma istället för Minimundus. Den va tunnare och mer stabil i tyget. Nu testade jag ju med lillan som väger nio kilo men det va inga problem. Älskar de långa avsmalnande ändarna! Den fick en fyra, hade det varit en mindre beg sjal så hade den säkert fått en femma :tumup:
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8861317
Gav den en femma men eg kanske den skulle få en fyra pga det höga priset. Men jag är jättenöjd, köpte den begagnad och den är så mycket svalare och tunnare än Babylonia Tricot Slen som jag först hade. Är nybörjare, annars kanske jag hade hittat brister, har inte så mycket att jämföra med. Anar dock att den inte kan användas så länge, precis som någon skrev, men ska vi ha fler barn blir det helt klart Looma Sino ända från början, ingen tvekan!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?