Vilka önskemål har du på Sjalbarn? : Allmänt - Sida 5 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån okt 22, 2018 14:57

Vilka önskemål har du på Sjalbarn?

Prissättning, fel på min vara, ris/ros osv.

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Vilka önskemål har du på Sjalbarn?

Inläggav Teusa » tor nov 27, 2014 15:19

Jag trivs rätt bra som det är (om man ser till det tekniska då, den dåliga stämningen just nu räknar jag inte in). Tex tycker inte jag det inte är något större problem att läsa och skriva på SB med en iPhone 5. Så jag har inte nåt direkt jag önskar. Däremot tycker jag många av de andra förslagen är bra. Vill du bara veta ny input eller vill du veta hur många som gillar de olika förslagen?
Tre skruttar och Lilla M, 06, 08, 12, 16

Aldoria Soft, JPMBB, Moby Wrap, Looma
I garderoben ligger en Didymos Eva, ringsjal, och så uppskattad Ergo och väntar.
Användarvisningsbild
Teusa
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Mikaela » tor nov 27, 2014 15:21

Mikaela skrev:
Ullegulle skrev:Någon kanske har frågat och fått svar i denna tråd eller i en annan men jag är för trött för att leta..
Kan man välja att slippa få ett mail varenda gång en tråd man skrivit i besvaras?
Om man kan: upplys mig om hur..
Om man inte kan: upplys mig om varför..

Ja, det går. Någonstans i kontrollpanelen. Nu ska jag leta reda på var.

Under kontrollpanel, välj Inställningar, ändra postningsstandarder. Välj Nej på Meddela mig vid svar som standard.
- Det är alltid bättre att vara med barnen än att blanda en massa sillsallader
Stora solstrålen L är född i juni -10.
Lilla terroristen H är född i juni -13
Användarvisningsbild
Mikaela
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Ullegulle » tor nov 27, 2014 15:22

Mikaela skrev:
Mikaela skrev:
Ullegulle skrev:Någon kanske har frågat och fått svar i denna tråd eller i en annan men jag är för trött för att leta..
Kan man välja att slippa få ett mail varenda gång en tråd man skrivit i besvaras?

Under kontrollpanel, välj Inställningar, ändra postningsstandarder. Välj Nej på Meddela mig vid svar som standard.

Tack! :D
Förälder till en Kejsarinna född 2007

Sjal Terrorist
http://halvgammalmamma.wordpress.com/
Användarvisningsbild
Ullegulle
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Thymus » tor nov 27, 2014 16:06

Hinner inte läsa alla inlägg, men så här tänker jag:
Jag tror man skulle vinna mycket på att försöka marknadsföra Sb som ett alternativt föräldraforum, snarare än sjalforum. Mycket sjalsnack verkar ju trots allt ha flyttat till Fb, och vi är nog ganska många som inte hänger här främst för sjalrelaterade frågor, utan att få diskutera andra saker. Jag kan förstå att många av de äldre gardet känner sig oroliga för förändringar, men samtidigt kanske man måste våga förändra lite för att locka nya medlemmar. Vi som är aktiva måste väl ändå känna att vi vill välkomna nya medlemmar så att forumet kan leva vidare. Som det är nu verkar det ju inte strömma in nya aktiva, och många försvinner ju när barnen blir äldre osv.
Mamma till E juni -11 & W februari -14
Användarvisningsbild
Thymus
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Marina » tor nov 27, 2014 17:20

Jag saknar detta i din lista, mitt inlägg var nog otydligt

en riktig "favoritlista" - nu hamnar alla trådar i "mina inlägg" men jag kanske vill svara i nån tråd utan att den sedan "för all framtid" dyker upp i mina inlägg när det skett nåt nytt. Så, "mina inlägg" bör kompletteras med "mina favoriter".
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav berit » tor nov 27, 2014 17:57

Thymus skrev:Hinner inte läsa alla inlägg, men så här tänker jag:
Jag tror man skulle vinna mycket på att försöka marknadsföra Sb som ett alternativt föräldraforum, snarare än sjalforum. Mycket sjalsnack verkar ju trots allt ha flyttat till Fb, och vi är nog ganska många som inte hänger här främst för sjalrelaterade frågor, utan att få diskutera andra saker. Jag kan förstå att många av de äldre gardet känner sig oroliga för förändringar, men samtidigt kanske man måste våga förändra lite för att locka nya medlemmar. Vi som är aktiva måste väl ändå känna att vi vill välkomna nya medlemmar så att forumet kan leva vidare. Som det är nu verkar det ju inte strömma in nya aktiva, och många försvinner ju när barnen blir äldre osv.

:iagree:

Och i övrigt känner jag: aaaah! Sjalbarn! Aaaah! Kan inte nån pma mig om typ alla försvinner nån annanstans. Jag kommer vara helt clueless och surfa omkring helt själv i cyberrymden :cry:
Barnen: april -11, januari -16
Användarvisningsbild
berit
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Perovskaija » tor nov 27, 2014 19:02

berit skrev:
Thymus skrev:Hinner inte läsa alla inlägg, men så här tänker jag:

:iagree:

Och i övrigt känner jag: aaaah! Sjalbarn! Aaaah! Kan inte nån pma mig om typ alla försvinner nån annanstans. Jag kommer vara helt clueless och surfa omkring helt själv i cyberrymden :cry:

Mig med!
Användarvisningsbild
Perovskaija
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Fryle » tor nov 27, 2014 19:11

Ullegulle skrev:
Mikaela skrev:
Mikaela skrev:

Tack! :D

Ändringen gäller dock bara trådar som är nya efter att du ändrat. De gamla får du fortfarande mail om.
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)
Användarvisningsbild
Fryle
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Fryle » tor nov 27, 2014 19:13

När jag först kom hit fanns det en symbol framför trådar som innehöll en omröstning. Det gillade jag.
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)
Användarvisningsbild
Fryle
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Cor de Laranja » tor nov 27, 2014 21:17

Vi är ganska alternativa vi som hänger här. Väldigt lite kretsar runt sjalar numera, kanske ändra forumet lite sakta och försöka locka in fler användare just pga de alternativa områdena? (betoning på sakta) Tygblöjor, hemmagjord hudgojs, EC, ullkläder, amning och detta är bara några av de saker många av oss har gemensamt här.

Vad gäller att få in pengar. Får forumet mer pengar om det klickas på de rullande annonserna? Jag kan glatt tänka mig att klicka på minst 3 i veckan om det ger något till forumet. Det är säkert oetiskt att göra så. Så du behöver bara svara på om intäkterna är direkt kopplade till antalet klick?

För mig är det stor skillnad om du skriver på FB sidan.
"Kom in och diskutera XX, XX eller varför inte XX? Här diskuterar vi allt mellan A, B och C." För mig skulle det tom vara helt ok om du använder vissa trådars namn, inte direkt kopierade kanske men något snarlikt. Bara inte trådarna själva länkas på FB sidan. Det är väldigt stor skillnad för min egna del.

Du skriver om sjalexperter, idag är prislappen helt annan på sjalar än vad den var när de flesta av oss började hänga här. Det finns en uppsjö av nya märken. På en Fb sida har de tom startat egna uttryck som jag aldrig hört någon på Sb skriva/säga, jag funderar ff på om det var en autocorrect som bara började användas av alla? De skriver inbruten (tänker det är från inburen?) Så kanske få någon från den sidan?

Och framförallt tror jag det är bra om du förstår lite mer om vilka vi är som hänger här, varför vi hänger här och varför vi har stannat kvar även då vi väldigt sällan snackar sjalar längre.
Cor de Laranja
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Smultronbarn » tor nov 27, 2014 21:29

Tassar här och återkommer när bäbis sover! :tumup:
Stolt mamma till Lilleman -06 :heart: - som cyklar likt vinden och uppfinner i Lego och Minecraft. Lillvift -14 som gillar sin Ergo bäst och springer och klättrar däremellan. :loving:
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav vimla » tor nov 27, 2014 21:46

Smultronbarn skrev:Tassar här och återkommer när bäbis sover! :tumup:

Helt OT, men jag har inte varit här på ett tag - bebis har kommit alltså!! Grattis!! :heart: :loving: :vågen:
Bild
Användarvisningsbild
vimla
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Marina » tor nov 27, 2014 21:48

Jag känner inte igen mig alls i att jag skulle vara "alternativ" bara för att jag trivs här så jag vet inte om en brandning som alternativt skulle vara en bra ide.
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Andelle » tor nov 27, 2014 21:50

Marina skrev:Jag känner inte igen mig alls i att jag skulle vara "alternativ" bara för att jag trivs här så jag vet inte om en brandning som alternativt skulle vara en bra ide.

Jag upplever nog att de flesta här är alternativa på ett eller annat sätt. Du kanske är undantaget som bekräftar regeln :lol:
3 fina ungar
Användarvisningsbild
Andelle
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Cor de Laranja » tor nov 27, 2014 21:57

Andelle skrev:
Marina skrev:Jag känner inte igen mig alls i att jag skulle vara "alternativ" bara för att jag trivs här så jag vet inte om en brandning som alternativt skulle vara en bra ide.

Jag upplever nog att de flesta här är alternativa på ett eller annat sätt. Du kanske är undantaget som bekräftar regeln :lol:

Jag upplever ungefär samma sak, att de flesta är alternativa. Sedan behöver ju inte du vara det Marina, men generellt.

Kolla på fb grupperna, jag hittar mina SB vänner i ungefär likadana grupper hela bunten, det lustiga är att mina nya sjalkompisar som inte alls hänger på SB och aldrig gjort, de är med på precis samma grupper på FB de också. Ett exempel, alla utan 1 på vår senaste sjalträff hade menskopp, men hon tänkte beställa en. Vi har aldrig ens pratat om det tillsammans. Mina andra vänner som ej bär i sjal, de jag öppnat upp samtalat med, ingen av dem hade menskopp och de flesta hade aldrig ens hört talas om det.
Cor de Laranja
SjalBeroende
SjalBeroende

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt