Vilka önskemål har du på Sjalbarn? : Allmänt - Sida 4 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: fre aug 17, 2018 21:35

Vilka önskemål har du på Sjalbarn?

Prissättning, fel på min vara, ris/ros osv.

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Vilka önskemål har du på Sjalbarn?

Inläggav Andelle » tor nov 27, 2014 11:49

Den senaste månaden har sjalbarn fått drygt 90 nya medlemmar, några av dem är dock gamla som återremitterat sig vad jag kan se. De flesta har skrivit 0 inlägg, några 1-2 stycken. En handfull några till. Den som skrivit flest av de nya är uppe i 12 inlägg. Vi kan väl enas om att Sjalbarn inte direkt är internets medelpunkt.

Den senaste medlemmen som kommit över 100 inlägg registrerade sig i april.

Jag försöker bara sätta siffror på verkligheten.

Hur ska det gå att tjäna pengar på sjalbarn om det ser ut så här?
3 fina ungar
Användarvisningsbild
Andelle
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav dbl » tor nov 27, 2014 12:02

honungsmarmelad skrev:Jag skulle även bli väldigt misstänksam om min värd inte svarade på frågor om vad hyran ligger på, eller om företagets grundläggande ekonomiska information var superduperhemlig. Så, du skulle väl kunna ta och svara på frågan om vad forumet kostar i drift på ett år, nu när det är ett flertal som ställt den?

Jag är ledsen om jag inte svarar på alla frågor. Det är många inlägg och jag försöker följa utifrån min tillgängliga tid (att driva webbsajter är inte min huvudsyssla, brödfödan får jag från annat håll).

Årskostnaden för drift ligger på ca 7 000:-. Det är en väldigt enkel maskin som egentligen skulle behöva uppgraderas, men jag har lagt en del tid på att få stabilitet i den och jag hoppas att det inte blir lika många stopp som det verkar ha varit historiskt. Tillkommer gör delad kost för mailhosting.
dbl
SjalVan
SjalVan

Inläggav dbl » tor nov 27, 2014 12:06

Andelle skrev:Den senaste månaden har sjalbarn fått drygt 90 nya medlemmar, några av dem är dock gamla som återremitterat sig vad jag kan se. De flesta har skrivit 0 inlägg, några 1-2 stycken. En handfull några till. Den som skrivit flest av de nya är uppe i 12 inlägg. Vi kan väl enas om att Sjalbarn inte direkt är internets medelpunkt.

Antalet registrerade användare och inlägg är ett mått. Det finns också en ganska bra trafik till sajten, vilket är den bas som skulle kunna gå att tjäna pengar på. Då är det sidvisningar som är det intressanta måttet, vilket ligger hyggligt stabilt på ca 500 000 / månad.

Antalet unika besökare på sajten per månad överstiger det registrerade antalet medlemmar. Då räknar jag samtliga medlemmar, aktiva som inaktiva.
dbl
SjalVan
SjalVan

Inläggav sabe » tor nov 27, 2014 12:06

honungsmarmelad skrev:
Vet du, om du vill att det ska kännas som ett hem, så behöver du försöka komma in i värmen lite. Svara på frågorna du får, försök förstå användarnas perspektiv. Bemöt människor. Att bara starta en tråd och inte bemöta det människor säger ger inte ett intryck av att en faktiskt lyssnar.

:iagree: Som jag skrev förut det känns inte som du är så närvarande i forumet.
M 2007-04-10. :heart:
E 2013-02-15 :heart:

http://www.berlekom.se
Användarvisningsbild
sabe
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav dbl » tor nov 27, 2014 12:11

sabe skrev:
honungsmarmelad skrev:
Vet du, om du vill att det ska kännas som ett hem, så behöver du försöka komma in i värmen lite. Svara på frågorna du får, försök förstå användarnas perspektiv. Bemöt människor. Att bara starta en tråd och inte bemöta det människor säger ger inte ett intryck av att en faktiskt lyssnar.

En riktig iakttagelse.

Anledningen är mångt och mycket att jag inte riktigt har tiden att vara med i det allmänna snacket, även om jag skulle vilja. Jag tittar in då och då, läser en del av vad som skrivs.

Att en forumägare inte skriver eller syns mycket är kanske inte så ovanligt? Åtminstone inte på de andra platser jag hängt genom åren. Antar att ni är mer vana vid att tidigare ägaren var väldigt synlig?
dbl
SjalVan
SjalVan

Inläggav Andelle » tor nov 27, 2014 12:34

daniel.blomsterhage skrev:
Andelle skrev:Den senaste månaden har sjalbarn fått drygt 90 nya medlemmar, några av dem är dock gamla som återremitterat sig vad jag kan se. De flesta har skrivit 0 inlägg, några 1-2 stycken. En handfull några till. Den som skrivit flest av de nya är uppe i 12 inlägg. Vi kan väl enas om att Sjalbarn inte direkt är internets medelpunkt.

Antalet registrerade användare och inlägg är ett mått. Det finns också en ganska bra trafik till sajten, vilket är den bas som skulle kunna gå att tjäna pengar på. Då är det sidvisningar som är det intressanta måttet, vilket ligger hyggligt stabilt på ca 500 000 / månad.

Antalet unika besökare på sajten per månad överstiger det registrerade antalet medlemmar. Då räknar jag samtliga medlemmar, aktiva som inaktiva.

Ok, då låter det ju inte helt kört då.
3 fina ungar
Användarvisningsbild
Andelle
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Andelle » tor nov 27, 2014 12:36

honungsmarmelad skrev:Jag skulle även bli väldigt misstänksam om min värd inte svarade på frågor om vad hyran ligger på, eller om företagets grundläggande ekonomiska information var superduperhemlig. Så, du skulle väl kunna ta och svara på frågan om vad forumet kostar i drift på ett år, nu när det är ett flertal som ställt den?

Jag är ledsen om jag inte svarar på alla frågor. Det är många inlägg och jag försöker följa utifrån min tillgängliga tid (att driva webbsajter är inte min huvudsyssla, brödfödan får jag från annat håll).

Årskostnaden för drift ligger på ca 7 000:-. Det är en väldigt enkel maskin som egentligen skulle behöva uppgraderas, men jag har lagt en del tid på att få stabilitet i den och jag hoppas att det inte blir lika många stopp som det verkar ha varit historiskt. Tillkommer gör delad kost för mailhosting.

Mailhosting? Menar du att pm-funktionen ligger externt?
3 fina ungar
Användarvisningsbild
Andelle
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav dbl » tor nov 27, 2014 12:41

Andelle skrev:

Mailhosting? Menar du att pm-funktionen ligger externt?

Nej, jag menar de adresser som är ...@sjalbarn.se
dbl
SjalVan
SjalVan

Inläggav Mikaela » tor nov 27, 2014 12:44

daniel.blomsterhage skrev:Att en forumägare inte skriver eller syns mycket är kanske inte så ovanligt? Åtminstone inte på de andra platser jag hängt genom åren. Antar att ni är mer vana vid att tidigare ägaren var väldigt synlig?

Nej, det är inte så konstigt tycker jag. Och under de 5 år jag varit aktiv här har jag sett aprils nick en handfull gånger, så det är nog inte det viktigaste. Men jag tror du skulle förstå mer och andra här skulle ha större förståelse för dig om du inte bara sågs som en pengastinn riskkapitalist som vill profitera på oss. Jag inser ju att det inte är så, men ditt sätt att uttrycka dig kan uppfattas som rätt hårt ibland, vilket gör människor benägna att tolka dina förehavanden till det mest negativa. Det är svårt att uttrycka sig i skrift så att folk inte blir sårade och missuppfattade och vi är vana vid att alla lindar in saker i rätt mycket bomull och :heart: . Det blir lite hårt fall ibland.
- Det är alltid bättre att vara med barnen än att blanda en massa sillsallader
Stora solstrålen L är född i juni -10.
Lilla terroristen H är född i juni -13
Användarvisningsbild
Mikaela
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav sabe » tor nov 27, 2014 12:49

sabe skrev:
honungsmarmelad skrev:

En riktig iakttagelse.

Anledningen är mångt och mycket att jag inte riktigt har tiden att vara med i det allmänna snacket, även om jag skulle vilja. Jag tittar in då och då, läser en del av vad som skrivs.

Att en forumägare inte skriver eller syns mycket är kanske inte så ovanligt? Åtminstone inte på de andra platser jag hängt genom åren. Antar att ni är mer vana vid att tidigare ägaren var väldigt synlig?

Inte väldigt synlig men har nog känts mer involverad du kommer ju utifrån och köper forumet och kanske behöver du lyssna av medlemmarna mer när du är ny forum ägare? Sen kan ju förstår inte jag veta hur mycket du läser heller :)

Användarvisningsbild
sabe
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav sabe » tor nov 27, 2014 12:50

Mikaela skrev:
daniel.blomsterhage skrev:Att en forumägare inte skriver eller syns mycket är kanske inte så ovanligt? Åtminstone inte på de andra platser jag hängt genom åren. Antar att ni är mer vana vid att tidigare ägaren var väldigt synlig?

Nej, det är inte så konstigt tycker jag. Och under de 5 år jag varit aktiv här har jag sett aprils nick en handfull gånger, så det är nog inte det viktigaste. Men jag tror du skulle förstå mer och andra här skulle ha större förståelse för dig om du inte bara sågs som en pengastinn riskkapitalist som vill profitera på oss. Jag inser ju att det inte är så, men ditt sätt att uttrycka dig kan uppfattas som rätt hårt ibland, vilket gör människor benägna att tolka dina förehavanden till det mest negativa. Det är svårt att uttrycka sig i skrift så att folk inte blir sårade och missuppfattade och vi är vana vid att alla lindar in saker i rätt mycket bomull och :heart: . Det blir lite hårt fall ibland.

:iagree:

Användarvisningsbild
sabe
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav dbl » tor nov 27, 2014 12:51

Mikaela skrev:

Point taken :tumup:
dbl
SjalVan
SjalVan

Inläggav Perovskaija » tor nov 27, 2014 14:59

Att kunna gå från "dina inlägg" eller från någon tråd direkt till "nya inlägg". Tror det har skrivits förut men jag såg det inte i TS.
Användarvisningsbild
Perovskaija
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Ullegulle » tor nov 27, 2014 15:17

Någon kanske har frågat och fått svar i denna tråd eller i en annan men jag är för trött för att leta..
Kan man välja att slippa få ett mail varenda gång en tråd man skrivit i besvaras?
Om man kan: upplys mig om hur..
Om man inte kan: upplys mig om varför..
Förälder till en Kejsarinna född 2007

Sjal Terrorist
http://halvgammalmamma.wordpress.com/
Användarvisningsbild
Ullegulle
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Mikaela » tor nov 27, 2014 15:17

Ullegulle skrev:Någon kanske har frågat och fått svar i denna tråd eller i en annan men jag är för trött för att leta..
Kan man välja att slippa få ett mail varenda gång en tråd man skrivit i besvaras?
Om man kan: upplys mig om hur..
Om man inte kan: upplys mig om varför..

Ja, det går. Någonstans i kontrollpanelen. Nu ska jag leta reda på var.
- Det är alltid bättre att vara med barnen än att blanda en massa sillsallader
Stora solstrålen L är född i juni -10.
Lilla terroristen H är född i juni -13
Användarvisningsbild
Mikaela
SjalInventarie
SjalInventarie

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt