Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9499130
Min kille är 7 veckor (imorgon). Han har tyvärr inte varit så förtjust i sjalen det senaste så vi har inte använt den på ett tag, men nu vill jag försöka igen!

Det som hänt innan är att han blir jättearg när jag sätter ner honom i sjalen, han tar spjärn med fötterna och trycker sig uppåt samtidigt som han kastar sig bakåt så att han nästan lyckats ta sig upp ur sjalen för egen maskin... När vi väl kommit utomhus har han för det mesta blivit nöjd men inomhus vill han inte vara alls i sjalen. Det sista har han dock varit kinkig även utomhus även om han oftast somnar så småningom, men även det har varit i princip tvångssövning (hållit fast nappen på plats och gått med överdrivet gungande steg och klappat på rumpan samtidigt). Han har ju dock bara suttit i trikåsjal, mage mot mage och i grodposition, så han kanske kan gilla någon annan knytning bättre? Har en vävd sjal men i.o.m. att han varit så arg har jag bara testat den en gång och då fick vi inte till knytningen ordentligt. Är han tillräckligt stor nu för att inte sitta i grodposition längre? Eller hur länge ska de göra det? Är det någon annan som haft en bebis som inte verkat gilla sjalen så mycket men ändå hittat något som funkat?
#9499132
Mitt barn ville ha benen fria från början, hon gick aldrig med på att sitta helt innesluten i trikåsjalen. Jag skaffade en beco Gemini som funkade superbra upp till ca 1 år, det går att knäppa ihop sittytan så den kan användas utan spädbarnsinlägg från typ 3,5 kg eller vad det står i beskrivningen. Nu finns det nog nån ergobaby med samma funktion? Annars går det ju att knyta trikåsjalen så att benen får vara fria också. Samma knytning, bara annan position på barnet.
#9499133
Mitt barn gör så när det är för varmt, kan det vara en tanke?

Sen började han tidigt säga till att han inte ville ha benen innanför, är det det du menar med grodposition i det här fallet? Han sitter fortfarande (drygt 10 månader) i m-position med benen, lätt böjning på ryggen och knäna ovanför rumpan men mindre så än förut. Men benen utanför har han nog haft sen ungefär där någonstans runt 7 veckor.
#9499142
Jag tror ni har en poäng båda två, det kan nog både vara att han vill ha benen fria och att det blir väl varmt, jag är ju helt svettig själv efter en promenad med honom på magen. Testade att sätta honom med benen fria och utanpå ytterkläderna och gick en liten promenad och han protesterade inte alls! Kan ju varit slump men ska absolut testa igen! :D löser ju inte inomhusproblemet om det är värmen som stör honom dock :hmm:
#9499145
Solero skrev:Jag tror ni har en poäng båda två, det kan nog både vara att han vill ha benen fria och att det blir väl varmt, jag är ju helt svettig själv efter en promenad med honom på magen. Testade att sätta honom med benen fria och utanpå ytterkläderna och gick en liten promenad och han protesterade inte alls! Kan ju varit slump men ska absolut testa igen! :D löser ju inte inomhusproblemet om det är värmen som stör honom dock :hmm:
då kan ju den vävda kännas svalare än trikån. Då behöver du inte lika många lager tyg eftersom den är stadigare
#9499159
Jag är varm och har en varm bebis, inomhus sjalar vi inte alls utan kör sele, meitai eller som oftast eftersom det bara blir korta stunder numera, ringsjal.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?