Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av emni88
#9498562
Hej! Behöver lite hjälp. Tycker inte att jag får till min fwcc knytning (den enda jag kan dock). Jag är noga med att spänna sjalen runt bebis, och spänna in bit för bit (som wrap you in love). Problemet blir att jag spänner och spänner och tillslut så skär sjalen in i sidan på min nacke och i armhålorna. Upplever också att jag får ont vid mjölkgångarna på ena sidan där kanten blir. Bebis blir röd i knävecken. Efterspänner alltid när allt är på plats, men det blir bara värre. Har bebis på ca 9kg. Sjalen känns lagom lång för mig, men har fått höra att jag kanske inte ska ha 50/50 bomull/bambu då den inte avslastar fullt. Har testat en ellvill 100% bomull också som inte ger med sig lika mycket och som ej är fållad (upplever att det skär vid fållen), dock är övriga passformen lika illa. Har såklart ingen bra bild tillgänglig, men hoppas det går att råda lite i alla fall...
Tack!
Användarens profilbild
Av rithelo
#9498713
Jag tycker om att sätta tummarna i övre kant, alltså där tyget går under armhålan och dra neråt. Då sätter jag alltså tummen mellan min kropp och tyget och gör så att det kommer längre ner från armhålan och halsen.
Sen flyttar jag tummarna och sätter det på utsidan av tyget men med tanken att få ner den nedre tygkanten - alltså den som kommer från rumpan och knävecket på bebisen och så drar jag det neråt också. Det upplever jag lättar på trycket som du verkar ha :tumup:
Hoppas du hänger med på vad jag menar :hellu:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?